Říjen 2014

CODE in the studio for their fourth album

4. října 2014 v 13:29 | MF |  Music News
CODE in the studio for their fourth album

British avant-garde metallers CODE have begun the tracking of their forthcoming fourth full-length album at Brighton Electric Studios (Gary Moore, Nick Cave, Saxon) in England. "It will be a bold and challenging album that will be sure to test preconceptions again" - comments the band. The album is scheduled to be completed at the end of October and is set for release on Agonia Records in early 2015.

Photos from the studio can be seen at:

With varied musical backgrounds of the band's members and a will for experimentation, CODE confronts the conventional metal and rock patterns with their own take on extreme music. As put by Metal Injection, the band "blends the grim aggression of black metal and crosses the North Sea back into the world of stylish progressive rock".

CODE begun life in London in 2002 and went through several transformations, eventually forming a strong and consolidated entity. After Kvohst left to pursue Hexvessel and Vicotnik to continue with Dodheimsgard, band's mastermind and guitarist Aaort has regrouped and redefined CODE in 2013. This led to the release of the band's third full-length "Augur Nox" and made it a multifaceted approach: from stunning wide-ranging vocals, otherworldly clean passages and barbed metallic riffery, all filtered through a refined prism of avant-garde black metal.

Apart from "Augur Nox" (2013) band's discography includes the debut "Nouveau Gloaming" (2005) and nominated for a Spellemann award "Resplendent Grotesque" (2009).

CODE are:
Aort - Guitars
Andras - Guitars
LORDt - Drums
Syhr - Bass
Wacian - Vocals

Upcoming shwos:
1/Nov/2014: Damnation Festival, Leeds, England
15/Nov/2014: Brasov, Romania
28/Nov/2014: Arnhem, Holland
29/Nov/2014: Leeuwarden, Holland
30/Nov/2014: Rotterdam, Holland

Video for the song "Glimlight Tourist" can be watched at:
http://youtu.be/Dc123VlRq4w

Lyric video for the song "White Triptych" can be seen at:
http://youtu.be/mpNQO66IEAk

Listen to band's full album "Augur Nox" at:
http://agoniarecords.bandcamp.com/album/augur-nox

More on CODE can be found at:
https://facebook.com/codeblackmetal

Agonia Records:
http://agoniarecords.com
https://facebook.com/agoniarecords
https://twitter.com/agoniarecords
https://soundcloud.com/agoniarecords
http://youtube.com/AgoniaRec

[tisková zpráva vydavatele]

Planet of Zeus - Vigilante

4. října 2014 v 11:11 | Kaša |  Recenze
Řecká čtveřice Planet of Zeus se letos pohybuje na scéně již čtrnáctým rokem, takže lze s jistotou říct, že to nejsou žádní zajíčci, kteří by se teprve sehrávali, a na jejich novince je to každopádně znát. O jejich historii se toho příliš neví, takže krom toho, že vznikli v roce 2000 v Aténách, se milovníci biografických údajů musí spokojit s tím, že letošní album "Vigilante" je v pořadí jejich třetím studiovým zářezem a že výsledek je na takto neznámou partu, jejíž význam zřejmě nepřesahuje velikost lokálního spolku, překvapivě dospělý a ucelený. Ale k tomu až později, začnu totiž klasicky ze široka.

Jak už jsem nakousl, "Vigilante" je třetím albem Planet of Zeus a navazuje tak na debut "Eleven the Hard Way" z roku 2008, po němž následoval o tři roky mladší sourozenec "Macho Libre". S další tříletou odmlkou pak přichází novinka, která vznikla ve stejné sestavě jako obě dosavadní alba. Jmény vás zatěžovat nebudu, protože Planet of Zeus nejsou o instrumentálních hrátkách a až na výjimku v pozici zpěváka a kytaristy Babise z čtyřčlenné řady nikdo nevyčnívá. Tahle parta totiž drhne špinavě chlapský sludge metal říznutý stonerem, který je ve všech směrech podřízený vlivu amerického jihu, jenž je považován za jakousi mekku této hudební odnože.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


[K recenzi poskytl: Against PR]

Грай, СатанаКозёл: Praha - Nová Chmelnice, 26.9.2014

3. října 2014 v 21:11 | MF |  Reporty
Když se nějaké turné jmenuje Folk Metal Crusade, asi by bylo poměrně bláhové očekávat, že půjde o nějaký prasečí grindcore. Světe div se, opravdu se v rámci této šňůry hrál folk metal - hlavní program tvořily dvě ruské formace Грай a СатанаКозёл, přičemž právě druzí jmenovaní chasníci z Karélie, jejichž kapela má jen taky mezi námi jeden z nejvíc cool názvů na světě, byli tím hlavním důvodem, proč jsem se na pražskou zastávku vydal. Ruskou výpravu pak na Nové Chmelnice doplnily dvě domácí kapely, konkrétně Cruadalach a Groza

Tedy, abych byl přesný, to o tom doplnění je vlastně pravda jen z poloviny. Groza totiž dva dny před akcí svou účast odřekla… nebo ještě lépe řečeno prý "vzdala". Nicméně pokud by to někdo nevěděl, Groza je ve skutečnosti přejmenovaný Chernobor, což je skupina, jež má na svědomí "Koloběh Luny" alias jeden z nejpříšernějších folk metalových demosnímků, s nimiž jsem měl tu smůlu se potkat. Tím pádem mě jejich výpadek i přes změnu názvu a značnou obměnu sestavy nijak netrápil.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Fotky byly vypůjčeny ze serveru Xichty.cz (autor: Aleš "Enochian" Komárek)

Nové album V.A.R. vyjde pod Pařátem již tento měsíc

3. října 2014 v 18:36 | MF |  Music News
Nestoři tuzemského tvrdého metalu V.A.R. hlásí hotovo! Nové album s názvem "Level 6", které bylo nahráno v Haciendě u Miloše Dodo Doležala a jehož master doslova voní novotou, vyjde společně s 60. číslem Pařátu 20. října.

Seznam deseti nových skladeb je následující:

1. Samota Waldhaus
2. Černej had
3. Krvelačný proudy
4. Stíny a krev
5. Hvězda Lucifer
6. Jednou mě zabiješ
7. Vránami rozklován
8. Nesahej na nás
9. Budou cvakat železa
10. Ledový bytosti

Na www.paratmagazine.com vpravo v přehrávači je umístěna k poslechu skladba "Jednou mě zabiješ", takže najeďte, poslouchejte, chvalte, kritizujte.

[tisková zpráva vydavatele]

Zbrusu nový singl hybrid metalové kapely AWRIZIS je venku

3. října 2014 v 17:42 | MF |  Music News
Zbrusu nový singl hybrid metalové kapely AWRIZIS je venku.

Jedná se o první novou skladbu po vydání úspěšného alba FINAL HYBRIDATION, které bylo součástí časopisu PAŘÁT a dostalo se mu velmi pozitivní kritiky nejen u nás ale i v zahraničí.

Skladbu lze poslouchat na oficiálních profilech, jako jsou

Lyric video k této skladbě můžete shlédnout na YouTube:

a pro čerstvé novinky navštivte FaceBook profil nebo webové stránky.

Kapelu můžete v listopadu zahlédnout na METALSHOP.CZ tour společně s ADOR DORATH nebo FORGOTTEN SILENCE na těchto zastávkách:

7.11.2014 - Brno - Melodka
8.11.2014 - Praha - Exitus
14.11.2014 - (SK) Trenčín - Luč
15.11.2014 - (SK) Bratislava - Randall
21.11.2014 - Uherské Hradiště - Mír
22.11.2014 - Valašské Meziříčí - M Club
28.11.2014 - Třinec - Barrocko
29.11.2014 - Opava - Art Club

[tisková zpráva kapely]


Black Sabbath začnou příští rok pracovat na dalším albu

3. října 2014 v 15:46 | MF |  Music News
Znovuobnovení heavy metaloví titáni Black Sabbath z Velké Británie se podle všeho příští rok pustí do přípravy dalšího dlouhohrajícího alba, které se stane následovníkem comebackového počinu "13" z června loňského roku. Na počin by pak měla navázat ještě další koncertní šňůra, a to i přesto, že kytarista Tony Iommi před časem naznačoval, že by skupina už nemusela dále živě vystupovat kvůli jeho zdravotnímu stavu.

Informaci o nové desce a následném turné do světa vypustil zpěvák Ozzy Osbourne, který se o tomto tématu rozpovídal pro magazín Metal Hammer. Podle Ozzyho by se prý na novém albu mohl opětovně podílet legendární producent Rick Rubin (Metallica, AC/DC, Slayer), s nímž Black Sabbath spolupracovali právě na "13". Podle Ozzyho prozatím žádný nový materiál napsaný není, ale na tom by se prý mělo začít pracovat začátkem příštího roku.

"13" bylo prvním albem Black Sabbath po dlouhých 18 letech od počinu "Forbidden", zároveň však bylo první nahrávkou po 35 letech od desky "Never Say Die!", na níž se sešly tři čtvrtiny nejslavnější sestavy, tedy Ozzy Osbourne (zpěv), Tony Iommi (kytara) a Geezer Butler (baskytara). Poslední zbývající člen, bubeník Bill Ward, se nakonec na novince nepodílel a na jeho místo usedl Brad Wilk z Rage Against the Machine.

Labÿrinth vyměnili zpěváka a chystají album

3. října 2014 v 14:14 | Ježura |  Music News
Od italských power metalistů Labÿrinth po 18 letech odchází zpěvák Roberto Tiranti, který se rozhodl věnovat se sólové kariéře. Na jeho místo nastupuje Američan Mark Boals, který má na v životopisu celou řadu působišť - zpíval třeba u Royal Hunt, Iron Mask, Yngwieho Malmsteena a spousty dalších. Kapela krom toho oznámila práce na nové desce.

"Jak už všichni víte, Roberto se rozhodl opustit kapelu, aby mohl nastartovat sólovou kariéru," píše se v prohlášení kapely. "Přejeme mu jen to nejlepší a děkujeme mu za tu dlouhou cestu, kterou jsme spolu urazili. Zároveň ale - jak někdo řekl - 'the show must go on', a dobrou zprávou je, že jsme začali pracovat na novém albu. To ale není jediná dobrá zpráva, protože s ohromným nadšením a ctí oznamujeme, že naším novým zpěvákem není nikdo jiný než prvotřídní umělec a součást historie metalového světa: vřele vítáme na palubě pana Marka Boalse a nemůžeme se dočkat, až vám všem dáme poslechnout některé nové skladby, na kterých pracujeme!"

Poslední řadová nahrávka Labÿrinth se jmenuje "Return to Heaven Denied Pt. II - 'A Midnight Autumn's Dream'" a vyšla v červnu 2010 u Scarlet Records. Necelý rok nato pak Labÿrinth vydali ještě kompilaci "As Time Goes By...", kterou rovněž zaštítili Scarlet Records.

Fractured Spine - Memoirs of a Shattered Mind

3. října 2014 v 11:08 | MF |  Recenze
Fractured Spine je klasický příklad kapely, o jejíž muzice se rozhodně nedá tvrdit, že by snad byla vysloveně špatná nebo rovnou úplně marná… přesto však nefunguje. Mnohdy i takovým způsobem, že není od věci hovořit o promarněném potenciálu, protože jistou myšlenku na albu "Memoirs of a Shattered Mind" cítím, stejně tak bych se nebál tvrdit, že to Fractured Spine chytili ze správného konce a formálně se jedná o poměrně zajímavou záležitost. Přesto všechno to ovšem bohužel není tak úplně ono…

Než se ale pustíme do trochu podrobnějšího popisu toho, co na "Memoirs of a Shattered Mind" je nebo není špatně, podívejme se nejprve na trochu té obligátní omáčky okolo. Fractured Spine pocházejí z města Hämeenlinna v jižním Finsku a jedná se o dvoučlennou formaci. Tedy, původně to byl jednočlenný projekt pod vedením Anttiho Kirjavainena, který ovšem k sobě brzy přibral kolegu Timo Kirjavainena (jestli jde jen o shodu jmen, nebo se opravdu jedná o nějaké příbuzné, to věru netuším a nikde jsem se této informace nedopátral). Slovo dalo slovo, demo dalo demo, vzniklo pár pravěkých počinů a v loňském roce pak dvojice přišla s dlouhohrajícím debutem "Songs of Slumber", na nějž nyní navazuje druhou deskou s již zmiňovaným názvem "Memoirs of a Shattered Mind".

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


[K recenzi poskytl: Inverse Records]

"Tantrums" - nové video od HOLOTROPIC

3. října 2014 v 8:30 | MF |  Music News
"Tantrums" - nové video od HOLOTROPIC

Bratislavskí progresívni metalisti Holotropic prichádzajú s treťou piesňou zo svojho čoskoro vydávaného albumu "Permeate". Tentokrát sprevádzaného avantgardnejšou vizualizáciou vytvorenou Tomášom Švonavcom. Kapela pokrstí album na koncerte v klube U Očka v Bratislave 31.10.2014, kde ich hosťami budú českí fusion metalisti Mindwork a mladé prog-deathové nádeje Morna z Novej Dubnice. S nimi, a taktiež za podpory experimentátorov z Cosmic Eden, sa ukážu aj deň predtým v trnavskom ArtKlube.


Stále aktuálne videá nájdete na týchto odkazoch:

kontakt:
holotropic.band@gmail.com

[tisková zpráva kapely]


Desire for Sorrow - rozhovor

2. října 2014 v 21:31 | MF |  Rozhovory
Jihočeští melodic black metalisté Desire for Sorrow letos na jaře do světa vypustili svůj dlouhohrající debut "At the Dawn of Abysmal Ruination", jemuž se dostalo jak nadšených reakcí, tak i těch z opačného konce spektra. Ať už ale člověk stojí na jakékoliv straně barikády, musí uznat, že se kapele povedlo rozčeřit vodu a nezůstat bez povšimnutí. Nyní po pár měsících už rozruch okolo alba trochu klesl, ale alespoň byl klid si o nahrávce a pár dalších záležitostech s Desire for Sorrow popovídat v rozhovoru. Otázek se zhostil zpěvák/kytarista Ziky a bubeník Bubno...

01. Zdravím! Nebudeme se příliš zdržovat a vrhneme se rovnou na otázky. Je mi sice jasné, že na tu první se vás nejspíš ptají v každém rozhovoru, nicméně by asi zaznít měla. Kdokoliv o vás kde píše, vždycky dřív nebo později skončí u podobnosti vaší muziky s jistou britskou kapelou. Na jednu stranu bych se ani nedivil, kdyby už vás to věčné srovnávání s Cradle of Filth pěkně štvalo, ale na tu druhou mi to přijde oprávněné, jelikož já osobně tam tu podobu fakt slyším a třeba některé pasáže "End of All Nights", hned prvního songu vaší desky, jako by vypadly odněkud z "From the Cradle to Enslave". Jak to vnímáte vy sami - myslíte, že tam nějaká podobnost mezi vaší hudbou a Cradle of Filth je, nebo není? Měli na vás Cradle of Filth nějaký vliv (tj. posloucháte tu kapelu?), nebo se jedná jen o náhodu?

Bubno: Také zdravíme, na srovnávání s CoF sereme, dneska každý srovnává někoho s někým jiným a je nám jasné, že se to prostě jen tak nezmění. Jiná věc je osočování z vykrádání, nebo plagiátorství, ale to podle našich zkušeností dělají jen kritici v Čechách, takže to ve finále žádný velký dopad nemá. Osobně bych neřekl, že jsme ovlivněni CoF, ale spíše melodickým blackem jako takovým. Cradle už neposloucháme pěknou řadu let. V začátcích (dokud Ziky nezpíval) nikoho ani nenapadlo jméno CoF, to přišlo až se zpěvem. Postupy jsou podobné, ale to je prostě melodický black. Máme staré zaběhnuté postupy rádi a muziku tvoříme tak, jak jí cítíme. Když budeme hrát death můžete nás obvinit, že vykrádáme třeba Cannibal Corpse (smích)

02. Album "At Dawn of Abysmal Ruination" jste vydali nejprve pod Pařátem, ale takřka hned vzápětí se objevila nová verze na digipacku. Proč to? Je asi jasné, že vzhledem k pozici Pařátu na české metalové scéně je pro jakoukoliv kapelu (zvlášť debutující) velká reklama, když se její album u časopisu objeví, ale leckoho asi napadne, jestli by nebylo rozumnější nechat vylisovat jen verzi v plastové krabičce u Pařátu, nebo naopak jen digipack na vlastní pěst… Jak se na to tvářil samotný Pařát, že jste to za nějaké tři nebo čtyři měsíce hned vydali znova?

Ziky: Už od začátku jsme dělali digipack s tím, aby album už jen napohled převyšovalo většinu ostatních nahrávek. Především kvůli tomu, abychom měli větší šanci sehnat vydavatelství. Navíc se tím snažíme dát určitou přidanou hodnotu lidem, co si kupují originál CD. A myslíme, že není na škodu, když si každý může vybrat verzi, která mu více vyhovuje. Co se týče Pařátu, vše bylo s Herdronem domluveno předem a vzhledem k tomu, že v době vydání digipacku už byla většina Pařátu prodána, neměl s tím Herdron sebemenší problém. V dnešní době, zvlášť pokud jde o "lokální kapely", nejde hledat žádný velký business, což si v Pařátu plně uvědomují a proto je s nimi rozumná domluva a mají ke kapelám (nebo alespoň k nám měli) maximálně vstřícný přístup.

03. K tomuhle tématu mě napadá ještě jedna věc… tak nějak všichni víme, jak se to má v současné době s prodejem nosičů, zejména u undergroundových skupin. Nehrozí vám teď, že budete mít na skladě spoustu vylisovaných CDček ve dvou verzích, které nepůjdou udat? Mimochodem, máte nějaký přehled, kolik kusů "At Dawn of Abysmal Ruination" se už dostalo mezi lidi; kolik se toho prodalo?

Ziky: Bereme to tak, že CD nemá žádnou dobu trvanlivosti a jestli to prodáme za rok, dva nebo pět, je to celkem jedno. Navíc většina CD v klasické krabičce, je už prodané. Jakmile doprodáme zbytek, jiná verze než digipack už nebude v nabídce, jak to bylo původně v plánu. Přesný počet prodaných nosičů (pokud nepočítáme Pařát, kde se jako příloha časopisu prodalo zhruba 2800 kusů) nevíme. Bude to cca. 50-100 nosičů.

04. Když už jsme u toho… jeden den jste vydali album a v podstatě hned následující den už to někdy hodil na ulož to a na různé warezy. Jak se k tomu stavíte? Neštve vás to, že se mordujete s deskou a pak ji někdo jen tak pověsí na internet, nebo to berete v klidu a jste s tím smíření, že tak už to dneska chodí a aspoň se to dostane k víc lidem?

Bubno: To je asi trest za všechny ty alba co jsme si stáhli my (smích). Tak to zkrátka dnes chodí. Někdo stahuje a někdo kupuje. Ale kdo si chce album koupit ať už do sbírky, nebo jen podpořit kapelu, prostě si ho koupí, bez ohledu na to, kde všude to visí zadarmo. Navíc nebýt toho, že je album na warezech dá se říct po celém světě, asi by nám nechodily objednávky například z Francie, Ruska, Mexika, nebo Číny.

05. Na jaře jste vyhráli soutěž Metalgate Massacre, díky čemuž jste si pak také zahráli na Metalgate Czech Death Festu. Přinesla vám výhra ještě něco dalšího? Myslíte, že to mělo nějaký větší dopad na fungování Desire for Sorrow? A co si myslíte o podobných soutěžích kapel obecně? Já osobně jsem to třeba nikdy pořádně nepochopil, protože hudba podle mě není sport, aby se v ní dalo soutěžit…

Bubno: Řekl bych, že žádný zásadní dopad na kapelu to nemělo. Zahrát si na Czech Death Festu byla skvělá zkušenost a parádně jsme si to užili. Do soutěže jsme se přihlásili s tím, že pokud postoupíme, zahrajeme si, navážeme nějaké kontakty a kapela bude vidět.

Ziky: Do soutěže, jak říká Bubno, jsme nešli hlavně kvůli cenám, ale zahrát si a aby nás bylo víc vidět. Prakticky se nám tam ani původně hrát nechtělo, než nás jeden známý po několika pokusech přemluvil a my se téměř na poslední chvíli přihlásili. Největší plus vidím v tom, že soutěž vlastně vyvrcholila v době, kdy jsme nové CD vydali, což byla skvělá propagace. (úsměv)

06. V květnu se vám také přihodila jedna poměrně nemilá záležitost, když vám někdo ukradl nástroje a další vybavení. Podařilo se nakonec něco z toho najít, nebo je to všechno už nenávratně pryč? Mělo to nějaký vliv na chod kapely (třeba jak jste řešili nejbližší koncerty, když jste přišli o nástroje atd.)?

Bubno: Bohužel se nám zatím nic najít nepodařilo. První myšlenky po této události byly různé, ani jedna z nich nebyla na rozpad kapely, nebo podobně. Dali jsme do kupy starší cajky, některé nástroje jsme si půjčili od kamarádů abychom mohli normálně fungovat a hned o týden později jsme zase koncertovali. První zkouška po vykradení byla trochu komičtější. Kluci si těsně před zkouškou ještě pájeli kabely co se někde doma a po zkušebně váleli a dokola kolovala jedna stará ladička, se kterou se snažili naladit ty orezlý struny. (smích)


07. Tuším, že jste kdesi říkali, že ty ukradené nástroje nebyl sériové výroby a že široko daleko nejspíš nikdo nebude mít podobné, je to tak? Chápu to správně, že tedy šlo o nějaké na zakázku vyráběné kusy? Když jste o ně přišli, nechali jste si pak vyrobit nové, nebo jste přešli na nějaké standardnější instrumenty?

Ziky: Na zakázku byla dělaná pouze moje kytara ESP, kterou jsem si koupil od kytaristy z jedné americké kapely. Infernits měl sériovku Kramer, ale kompletně předělanou (jiný lak, jiný tvar, snímače, hardware) a kdyby vzadu na kytaře nebyl nápis Kramer, nikdo by nepoznal co je to za kytaru. Baskytara Ibanez co měl Vlajda, pokud dobře vím, není ani nikde v obchodech po ČR dostupná. Objednával jí z internetu a než mu dorazila, trvalo to snad tři měsíce. Aktuálně si nechal kytaru vyrobit pouze Vlajda a zbytek hrajeme na sériovky. Do nahrávání nového CD, až nám ukradnou aktuální kytary, chceme určitě pořídit nové nástroje. (smích)

08. Z grafiky "At Dawn of Abysmal Ruination" i třeba z koncertního vystupování je vidět, že si zjevně chcete dát záležet i na vizuální prezentaci, což je jistě chvályhodné. Na druhou stranu může být přehnaný důraz na vizuální stránku i trochu dvojsečnou zbraní, důkazem čehož mohou být třeba Dymytry a jejich poměrně samoúčelné masky bez jakékoliv návaznosti na to, o čem kapela zpívá. Jak jste k tomu přistupovali vy? To, jak vypadáte na koncertech, je prostě image, nebo jste se snažili, aby to nějak korespondovalo s náladou muziky či s texty?

Bubno: Samozřejmě že vizuál musí korespondovat s tím, co hrajeme. Na vizuální stránce se snažíme neustále pracovat a nemyslíme, že bychom na ni přehnaně kladli důraz. Bereme to trochu jako divadlo (v dobrém slova smyslu) a k tomu kostýmy, popřípadě líčení zkrátka vždy patřilo, pomáhá to na koncertech vytvářet jedinečnou atmosféru a umocňovat zážitek z vystoupení, o který nám především jde.

09. Pokud si správně vzpomínám, někde proběhla zmínka o tom, že byste se měli na podzim vydat na turné po Evropě. Aktuálně je druhá polovina září a zatím nic není oznámené, pokud vím. Jak to tedy vypadá, vyjedete někam? A obecně - jaké máte aktuálně plány do budoucna?

Bubno: Turné po Evropě se poměrně dost zkomplikovalo. Občas to zkrátka bývá běh na delší trať, obzvlášť když si kontakty za hranicemi teprve budujeme. Momentálně děláme vše pro to, abychom v listopadu na tour vyrazili, ale teď bohužel nemůžu nic konkrétnějšího sdělit. Plánů do budoucna máme spoustu. Aktuálně je to samozřejmě co nejvíce hrát a vybudovat pevnější vazby v zahraničí. Pokud vše půjde podle plánu, vyjde do konce roku nový klip a v příštím roce se mimo jiné chystáme začít aktivně pracovat na nové desce. Veškeré novinky můžete sledovat na některém z našich oficiálních profilů, nebo přímo na našem webu.

10. To je z mé strany vše. Vzhledem k tomu, že moc nemusím obligátní "vzkažte něco čtenářům", tak nám radši na rozloučenou řekněte nějaký vtip (smích). Každopádně díky za rozhovor a ať se daří!

Bubno: Děkujeme za rozhovor. Vtipy známe bohužel jen nevhodné, proto bych se za celou kapelu už jen rozloučil pozdravem pana Dunga z Mrkvanova. Násklí

Datum: 2. října 2014
Otázky: MF
Odpovědi: Ziky (zpěv, kytara), Bubno (bicí)
Počet otázek: 10

Northern Oak - Of Roots and Flesh

2. října 2014 v 19:58 | Zajus |  Recenze
Nemusíte mít zrovna mysl Alberta Einsteina, abyste již z názvu dnes recenzované kapely pochopili, jakým žánrem se jejich tvorba zaobírá. Jméno "Severní dub" by bylo od kapely, která se alespoň trošičku neotírá ve své hudbě o folk, značně klamavá reklama. Vás, kterým poměrně vysoké hodnocení v závěru recenze a žánrová nálepka stačí k tomu, abyste recenzi okamžitě přestali číst a vydali se album shánět (či ho naopak okamžitě zavrhli bez ohledu na známku), však musím varovat. Ano, Northern Oak je folk metalové album, a pokud je to žánr, který nemůžete vystát, asi vám nic nedá. Na druhou stranu je to také album, kde kroje a prapodivné tance nenajdete, protože je jeho implementace folklóru relativně střídmá.

Teď, když jsem vás nalákal (a ty, co již nečtou, odradil), si však řekněme pár slov o tom, kdo Northern Oak jsou a jak "Of Roots and Flesh" vzniklo. V Británii založená kapela má na svém kontě celkem trojici počinů, z nichž první dva byly produkovány v domácích podmínkách. Pro novinku však kapela chtěla lepší zvuk a vydala se shánět zdroje crowdfundingem. Jak asi tušíte, shánění bylo úspěšné, a když měli Northern Oak všechny potřebné libry na účtu, vydali se nahrát album, tentokrát již v profesionálních podmínkách.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


[K recenzi poskytl: Future PR]

Enslaved nahrávají nové album

2. října 2014 v 18:25 | Ježura |  Music News
Norští vizionáři Enslaved začali s nahráváním své už třinácté řadové desky, která sice ještě nemá jméno, ale vyjít by měla zkraje příštího roku u labelu Nuclear Blast. Většina nahrávání probíhá v bergenských studiích Duper a Solslottet, dále pak v Conclave & Earshot Studios (vedeno členy Enslaved, Herbrandem Larsenem a Arve Isdalem) a také v Peersonal Sound Studios Ivara Bjørnsona, kytaristy kapely. Nejrůznější zvukové experimenty budou nahrávány v lesích Valevåg, kde Enslaved v mobilním studiu nahráli už EP "Thorn".

Úlohu producentů na sebe vezmou Ivar Bjørnson, Grutle Kjellson a Herbrand Larsen, kterým bude asistovat Iver Sandøy. Mix proběhne ve Fascination Street Studios (Örebro, Švédsko) u Jense Bogrena (Opeth, Amon Amarth, Eluveitie) a obálku vytvoří Truls Espedal, který pro Enslaved namaloval všechny artworky počínaje albem "Monumension" (2001).

Ivar Bjørnson, kytarista, skladatel a zakládající člen Enslaved, se o vzniku nové desky rozpovídal v následujícím prohlášení: "Moje oblíbené roční období je kterékoli, kdy s Enslaved nastoupíme do studia nahrát nové album. Období kreativního šílenství, nekonečných dní a krvácejících bříšek prstů je tu zase... Sláva!

Stejně jako dříve je v první útočné linii nesvatá trojice já (kytara), Grutle (Kjellson - baskytata a vokály) a Cato (Bekkevold - bicí), a živě nahráváme základy alba, zatímco Ice Dale (sólová kytara) a Herbrand (Larsen - vokály a klávesy) přidají své nástroje a hlasy ve svých vlastních studiích až později. A ještě než se všichni sejdeme a dokončíme to, k tomu ve svém domácím studiu přidám trochu šíleností.

Cítím, že jsem přišel se základem, který je pevný jako skála. Dal jsem do těch skladeb můj život a mé srdce a zbytek kapely je zušlechtil, vytvaroval a přivedl na svět, jako by na tom závisely jejich životy.

Byla to výzva udržet krok s tím, jak se skladby chtěly vyvíjet; život jde svými cestami a zatáčí nehledě na vaše umělecké ambice. Nicméně hudba vedla cestou skrze mlhu, já jen následoval a o chystaném albu nezapochyboval ani na vteřinu."

Enslaved svoji poslední desku "RIITIIR" vydali v září 2012 u Nuclear Blast a to v následujících formátech: jewelcase CD, digipack CD s bonusovým DVD, limitované 2LP (čiré, měděné, splatter a průsvitné zelené provedení) a audiokazeta.

Cadaveria - 'Silence' details revealed

2. října 2014 v 17:27 | MF |  Music News
Horror metallers Cadaveria have revealed the details of their new album 'Silence', out on November 18th on Scarlet Records.

Tracklist as follows:
1. Velo (The Other Side Of Hate)
2. Carnival Of Doom
3. Free Spirit
4. The Soul That Doesn't Sleep
5. Existence
6. Out Loud
7. Death, Again
8. Exercise1
9. Almost Ghostly
10. Loneliness
11. Strangled Idols

'Silence' follows the critically acclaimed album 'Horror Metal', released in 2012 on Bakerteam Records, which gained enthusiastic consent worldwide and led the band on tour from Europe to South America for most part 2012 and 2013. It was mainly composed in 2013 and recorded between May and July 2014 in three different recording studios owned by the band itself. It features eleven brand new tracks for a total running time of about 47 minutes, described as the perfect soundtrack for a contemporary horror movie, set in dark cellars, smelling of incense and seeping pain, rage and melancholy. The atmospheres are cryptic and otherworldly, but the mood and the musical approach are strikingly aggressive and concrete.

The lyrics, written by singer Cadaveria, swing between the afterlife dimension and reality, unveiling the soul of their author as never before. This is how Cadaveria herself commented: "'Silence' is an immense and supreme 'sound-folly' that celebrates the capriciousness of destiny, the fugacity of life and the eternal presence of darkness in light. An instinctive impetus made of pure emotions, calibrated by awareness and experience. This album represents our maturity as musicians and the highest and most sincere expression of myself as an artist and as a woman. These new compositions are extremely gloomy and sinister, but they give off an explosion of power, intense energies and deep sensations. 'Silence' will guide you into a carnival of imagination and reality, where doom and free will are playing their last chess game. I'm sure it will leave many people speechless. Silence!"

Follow www.cadaveria.com and www.scarletrecords.it for the latest news.

[tisková zpráva kapely]

Northern Oak Stream 'Of Roots And Flesh' In Full With Terrorizer

2. října 2014 v 15:58 | MF |  Music News
Northern Oak Stream 'Of Roots And Flesh' In Full With Terrorizer

With the release of 'Of Roots And Flesh' this week, South Yorkshire progressive/black folk metallers Northern Oak have teamed up with Terrorizer Magazine exclusively to stream the album in its entirety.

Listen To The Album Here!
http://Terrorize.it/aeWb

Ranging from existential rage on 'The Gallows Tree', relentless doom and sorrow on 'Taken' to a desire to see the best of humanity in the title track; 'Of Roots And Flesh' rewards with a seamless blending of vocal styles and a fusion of electric and acoustic guitars, flutes, violins and even melodeons as the band take you on a musical journey through the nature of struggle.

Northern Oak are renowned for their ability to weave vicious black metal riffs with haunting flute folk melodies. Since the release of their 2010 album 'Monuments' the band has toured the length and breadth of the UK with their energetic live show, furthering their reputation and earning the band show time at prestigious festivals such as Bloodstock Open Air and Warhorns.

The recording of 'Of Roots And Flesh' was funded through a Kickstarter campaign run by the band. The incredible show of support from their loyal and ever growing fan base allowed Northern Oak to record the album at Skyhammer Studios with renowned producer Chris Fielding (Primordial, Electric Wizard, Conan).

Of Roots And Flesh' is out 04th October 2014.

Catch Northern Oak Live!
04th October - Sheffield, Corporation ('Of Roots And Flesh' Album Launch Show)
30th October - Sheffield, Corporation
31st October - Sheffield, Delaney's
01st November - Doncaster, The Woolpack
07th November - Nottingham, The Old Salutation Inn
14th November - Leeds, The Fox & Newt
22nd November - Bridlington, Valkyrian Festival

Pre-Order 'Of Roots & Flesh Here: http://music.northernoak.co.uk/

www.northernoak.co.uk
www.facebook.com/northern.oak

[tisková zpráva]

Klipy od Ill Niño a Mastodon

2. října 2014 v 13:40 | Ježura |  Music News
>>> Američtí latino metalisté Ill Niño zveřejnili videoklop ke skladbě "I'm Not the Enemy". Natáčelo se v Los Angeles ve spolupráci se Scottem Hansenem (Otep, A Day to Remember) a na režii se podílel baskytarista kapely, Lazaro Pina. Skladba pochází z aktuální desky "Till Death, La Familia", kterou Ill Niño vydali letos v červenci u Victory Records.


>>> Klip k nové desce vydali také další Američané, progresivní Mastodon. Jedná se o skladbu "Motherload", která se objevila na albu "Once More 'Round the Sun", vydané pod hlavičkou Reprise Records letos v červnu. Výsledek sledujte zde:


Earth - Primitive and Deadly

1. října 2014 v 21:48 | Onotius |  Recenze
Tvorbu americké kapely Earth, jež ve svých dronových začátcích ovlivnila mnoho budoucích žánrových ikon jako Sunn O))), jsem vždy považoval za takovou hru, na niž posluchač buď přistoupí a bude se královsky bavit, nebo nepřistoupí a pak bude jejich produkci považovat za zaranžované melancholické nic. Pokud se má do hudby skutečně dostat, musí hltat atmosféru a užívat si každičký náladotvorný postup, vdechovat každý decibel a musí se ponořit do dlouhých, často repetetivních či variujících melancholických pasáží. Zatímco u prvních drone/doomových počinů toto platilo nejméně trojnásob (což se dá říci asi o žánru samotném), nové desky balancující mezi post-rockem, doom metalem a country nabízí o poznání lépe lépe poslouchatelnou, přesto však pro netrpělivého posluchače spíše zdlouhavou hudbu, kde prim hraje atmosféra. Za prvního a nejreprezentativnějšího zástupce nového stylu platí asi zejména "Hex; Or Printing in the Infernal Method", jež mi náladou evokovalo (a vzhledem k jedné dobové recenzi jednoho konkurenčního webu nejen mně) soundtrack jednoho z mých nejoblíbenějších filmů, "Mrtvého muže", specifického poetického westernu od Jima Jarmusche. Zadumané kytarové linky, rozvleklé tempo, představa putování melancholicky vyprahlým jihem Severní Ameriky. To zní skvěle, ne?

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Redakční eintopf #68 - říjen 2014

1. října 2014 v 20:38 | MF |  Redakční eintopf
Žádné blafy, přátelé. Naši redakční všehochuť připravujeme s láskou sobě vlastní a její gró tvoří jenom ty nejvybranější suroviny! Začátkem každého měsíce vám Sicmaggot tým představí sérii alb, která byste si v jeho průběhu neměli nechat projít mezi prsty! Jaké delikatesy tedy skrývá rockovo-metalový rendlík tentokrát?

Před časem jsme v eintopfu trochu nenápadně zavedli takové zajímavé pravidlo, že při počítání indexů pro jednotlivá alba se začaly započítávat i desky, jež každý redaktor zmíní, a to za poloviční počet bodů oproti té hlavní nahrávce, kterou si ten který redaktor vybere. Když si tedy jako nejočekávanější album měsíce zvolí X a dá index třeba 9/10, ale v textu zmíní, že se těší i na Y a Z, pak X dostane 9 bodů a Y i Z každé 4,5 bodu. Jednoduché.

Zdánlivě to vypadá jako kravinka, ale v říjnu toto pravidlo poprvé ukázalo svůj smysl. "Be All End All" od norských experimentátorů Manes si hned tři redaktoři zvolili jako nejočekávanější album měsíce. Přesto nakonec v součtu celé redakce vyhrálo "Z2" od Devina Townsenda, ačkoliv to si jako nejočekávanější zvolil jediný redaktor. Nicméně nové dvojalbum legendárního kanadského nezmara jinak zmínilo hned šest lidí z osmi, díky čemuž se Devin vyšvihl do čela indexové tabulky. Avšak nutno dodat, že to bylo velice těsně, protože "Z2" nad "Be All End All" zvítězilo o pouhý půlbod. Na třetí příčce se pak umístila očekávaná novinka ".5: The Gray Chapter" od populárních maskovaných Američanů Slipknot.

MF pro říjen: Mysticum - Planet Satan

Původně jsem se tu vykecával víc, ale abych vás příliš nenudil, budu tentokrát trochu stručnější a zmíním jen jednu záležitost, o níž se moc nemluví, i když by se podle mě mělo a vlastně si myslím, že by to měla být pro každého fanouška black metalu jedna z nejočekávanějších událostí za dlouhé roky. Mysticum jsou možná první skupinou, jež začala kombinovat chladný industriální sound se syrovým black metalem a byli to právě oni, kdo položil základní kámen kapelám jako Aborym nebo Dødheimsgard. Debutová a doposud jediná dlouhohrající nahrávka "In the Streams of Inferno" je i přes své stáří dodnes neskutečný náser, který svou zvířecí nehostinností ponižuje i současné skupiny. O pokračování v podobě "Planet Satan" se začalo mluvit už na konci 90. let, ale bude to až letos, po dlouhých 18 letech od první desky, kdy novinka vyjde. A očekávání jsou sakra vysoko!

DATUM VYDÁNÍ: 27. 10.
INDEX OČEKÁVÁNÍ: 8/10

Ježura pro říjen: Manes - Be All End All

Září se zlomilo do října, z léta se stal podzim a pro hudebního fanouška začínají žně. Krom toho, že nejedna peněženka zapláče nad bezpočtem koncertů, které už teď plní bílá místa v kalendáři, také nabírá na intezitě koloběh vydávání zajímavých nahrávek a říjen rozhodně není výjimkou, neboť toho vychází spoustu a včetně velkých nebo význačných jmen. Můj výběr třech nejočekávánějších říjnových desek míří dvakrát do vod avantgardy a jednou někam na pomezí folk a black metalu ve značně netradičním podání; ve všech třech případech však do Norska. Oním netradičním mixem folku a blacku mám na mysli bergenské Galar s jejich třetí řadovkou "De gjenlevende" a bylo by to pro mě velké překvapení, kdyby tahle dvojice přišla s něčím jiným než výtečným a neotřelým materiálem. Druhé místo si odnáší slovutní Solefald, kteří se chystají namlsat své fanoušky na dlouho očekávanou řadovku "Kosmopolis sud" minialbem "Norrønasongen kosmopolis nord". Ano, prosím. A neméně proslulí experimentátoři to u mě dnes také vyhrávají. Desku "Be All End All" od obnovených Manes jsem sice už (jednou) slyšel, ale ten jeden speciální poslech, který mně a řadě dalších Manes dopřáli na Brutal Assaultu, mě ujistil v tom, že až se mi album dostane do spárů, rozhodně s ním strávím dlouhé hodiny a budu se ochotně nimrat v tom, co mi napoprvé přišlo dobré a s potenciálem k růstu k hvězdným výšinám. Už se na to vážně těším, ujetému přebalu navzdory...

DATUM VYDÁNÍ: 10. 10.
INDEX OČEKÁVÁNÍ: 8/10

Kaša pro říjen: Devin Townsend - Z2

Říjen je zatraceně nabitý měsíc, protože bych dokázal vybrat snad desítku alb, na která se (jedno jestli více, čí méně) těším. Nicméně, protože můžu uvést pouze tři kousky, tak musím sáhnout po novince Exodus, kteří se celkem nečekaně opět dali dohromady s navrátilcem Stevem "Zetrem" Souzou a od jejichž "Blood In, Blood Out" čekám thrashový počin roku. Další návrat, tentokrát však ještě zajímavější, přináší "At War with Reality" severských At the Gates. Navázat po 19 letech na takový opus jako "Slaughter of the Soul" bude obrovská výzva, takže doufám, že se borci pochlapí a přijdou s fantastickým materiálem. No, a samozřejmě nesmím opomenout Devina Townsenda a jeho očekávané dvojlabum "Z2". Devina já prostě žeru a od návratu kávychtivého Ziltoida si slibuju opravdu velké věci. Druhý kotouček, jakožto novinka pod hlavičkou Devin Townsend Project, je pro mě už jenom třešnička na dortu. Dvojité porce nové muziky se nebojím, takže věřím, že tenhle poťouchlý Kanaďan dostojí svému jménu a očekávání se mi vrátí na konci října zpět.

DATUM VYDÁNÍ: 27. 10.
INDEX OČEKÁVÁNÍ: 9/10

nK_! pro říjen: Slipknot - .5: The Gray Chapter

Začínám mít takové neblahé tušení, že asi žádnou očekávanou hudbu neposlouchám. No vážně, každý měsíc mám dost problém vybrat tři desky, které bych sem mohl napsat a tento říjen je to ještě horší. Přitom mám pocit, že oproti mému hudebnímu okolí toho sjíždím strašně moc. Nebo je jenom celý rok 2014 okurkový? No nic, každopádně v říjnu vyjde po nekonečných šesti letech nová fošna kapely, na které jsem kdysi svou metalovou dráhu začínal. Ano, řeč je samozřejmě o Slipknot a jejich novince ".5: The Gray Chapter". Jestli tohle nebude nahrávka roku, rituálně smažu harddisk s muzikou a odinstaluji všechny hudební přehrávače v počítači (brát, prosím, s rezervou). Zkrátka se hodně těším a doufám, že i přes loňské nucené odejití bubeníka Joeyho Jordisona a smrt baskytaristy Paula Graye (v roce 2010) bude "Pětka" (stejně jako starší tvorba) stát za to.

DATUM VYDÁNÍ: 21. 10.
INDEX OČEKÁVÁNÍ: 10/10

Zajus pro říjen: Anaal Nathrakh - Desideratum

Jestliže si pravidelně stěžuji, že fakt nevím co zvolit, či hůře nevím z čeho zvolit, tentokrát to snad ani nemohlo být jednodušší. Ne snad, že bych byl nějaký dlouholetý fanoušek Anaal Nathrakh, popravdě jsem se dosud stále neprokousal celou diskografií. Na "Desideratum" se však těším opravdu hodně. Když jsem poprvé slyšel jejich poslední počin "Vanitas", doslova mě sestřelil ze židle s razancí, s jakou se to povedlo kdysi snad jen Converge. Pokud by se někdo sháněl po hudbě, jejíž agresivita a intenzita je vyhnaná do naprostých extrémů, a přesto nejde jen o samoúčelné mlácení do nástrojů, doporučil bych mu právě Anaal Nathrakh. "Vanitas" bylo perfektně vyvážené, energické a zapamatovatelné a přesně to čekám od jeho nástupce. "Análové" nejsou jedinou kapelou, na kterou se v říjnu těším, ale odstup je velký. EP se staronovými skladbami vydají moji progmetaloví oblíbenci Haken. Ačkoli tato kapela zatím vypouští zásadně samé klenoty, na "Restoration" nahlížím skepticky. První vypuštěná "Darkest Light" mě totiž dost zklamala a obávám se, že v podobném duchu se ponese i zbytek disku. Kdo však téměř zaručeně nezklame, je Devin Townsend. Sice se obávám jeho typického problému, tedy přebujelé stopáže, ovšem i tak nepochybuju, že "Zet na druhou" přinese tunu skvělého materiálu.

DATUM VYDÁNÍ: 24. 10.
INDEX OČEKÁVÁNÍ: 9/10

Prdovous pro říjen: Manes - Be All End All

Byť v říjnu je víc desek, které mě zajímají, jejich seznam vážně nemá cenu vypisovat. Namísto toho vyberu všehovšudy dvě. První z nech je "Z2" z dílny Devina Townsenda, nástupce prvního Ziltodia, který u mě byl onou seznamovací deskou s tímto umělecem, a který mě svojí mentální vyjetostí baví dodnes. Druhou deskou je má dnešná volba, a to "Be All End All" od Manes. Sedm let stará "How the World Came to an End" sice má pár much, jinak jde ale o excelentní a nadčasovou desku. Novou desku jsem již slyšel v rámci Brutal Assaultu a tak o ono překvapení z prvního poslechu jsem již nějakou dobu připraven, zatraceně mě ale zajímá, jak se album vyvine v průběhu času, což je vlastnost, která je v případě Manes dá se říci esenciální. Očekávání jsou tedy vysoká, stíny pochybností minimální a nedočkavost ohromná.

DATUM VYDÁNÍ: 10. 10.
INDEX OČEKÁVÁNÍ: 9/10

Kaňour pro říjen: Manes - Be All End All

Říjen je fakt brutálně natřískaný. Těch desek je neskutečný kotel a na své si musí přijít snad každý. Volba říjnové jedničky na rozdíl od září hrozně složitá a po delším váhání jsem ukázal na "Be All End All" z dílny norských experimentátorů Manes. Upřímně vůbec netuším, jak bude nástupce skvostného "How the World Came to an End" (2007) znít, co je však jisté, je to, že jen jeho kvalitativní vyrovnání by znamenalo otřesy v letošní albové špičce. Původně jsem tu měl sice úplně jiné album, ale zkrátka sedm let je sedm let, zvlášť když Devin Towsnend své desky seká jak Baťa cvičky a Solefald přichází "jen" s předzvěstí dlouhohrajícího alba. To, že se na nového Townsenda čeká vždycky sotva rok, je věc první. Věc druhá je, že na nového Ziltoida se opravdu těším. První část z dílny téhle zelené příšerky mě majestátně bavil a já pevně věřím v to, že i dvojcédéčko "Z2" zaboduje. Jediného, čeho se trochu bojím, je formát, jelikož jde vlastně jen o takového "poloZiltoida" - na druhém CD totiž najdeme řekněme klasickou Devinovu desku. V neposlední řadě tu je již zmiňované "Norrønasongen kosmopolis nord" od Solefald. A i když jde opravdu jen o minialbum, neříkejte, že škatule "progressive folk-pop-noise" ve vašich uších nezní dostatečně zajímavě. Jak jste zřejmě pochopili, příští týdny budou opravdu výjimečné a nebude tedy žádný překvapením, že v čele s datem 10. 10. bude říjen za 10/10.

DATUM VYDÁNÍ: 10. 10.
INDEX OČEKÁVÁNÍ: 10/10

Thy Mirra pro říjen: Slipknot - .5: The Gray Chapter

Mohl bych se lehce opakovato po kolegovi nK_!, protože letos to s deskami mám hodně podobně. A vlastně to dost podobně mám i se Slipknot. Rozhodně to nebyla moje první metalová kapela, dostal jsem se k nim až celkem pozdě přes mého taťku, ale jsem za to možná rád, těžko říct, co bych si z tak komplexní hudby, jakou Slipknot tvoří, vzal v nějakých třinácti letech. Každopádně vymodlená deska všech maggots je zde a těším se na ni fakt dost. Netřeba asi dodávat, že Slipknot je divadlo od začátku do konce a i celé několikaleté přecitlivělé drama po smrti Paula Graye je možná lepší brát trochu s nadsázkou, každopádně Slipknot jsou tu a jejich šaráda s novými maskami, tajnosti s novými členy a celkové zahušťování atmosféry jim obrovsky hrají do karet, proto musí být index očekávání vysoko snad u všech, kteří s nimi kdy přišli do styku. Pánové totiž odjakživa ví, co dělají. V těsném závěsu jsou Emigrate, možná lehce nedoceněný side project Richarda Kruspeho z Rammstein. Jejich debutové album mám jako skalní fanoušek Rammstein tisíckrát najeté a zadřené hluboko pod kůží, takže zklamání neočekávám ani v nejmenším. Další věcí, kterou si s radostí poslechnu je "Z2" od Devina Townsenda, pokračování Ziltoida, což je jedna z mých nejoblíbenějších desek od tohoto kanadského Voldemorta, a tak čekám s nadějí, že to dopadne skvěle, což, řekněme si na rovinu, taky dopadnout nemusí, protože Devinův rozptyl je široký a ne s každou deskou se každému může trefit do vkusu, natož právě mně!

DATUM VYDÁNÍ: 21. 10.
INDEX OČEKÁVÁNÍ: 9/10

Deska měsíce dle redakce: Devin Townsend - Z2

Barometr očekávání v redakci: 27,5/80


Optimista měsíce: nK_! / Kaňour Úžasný
Pesimista měsíce: MF / Ježura Křičící

Praotci tvrdé elektroniky Front 242 se vrací do Prahy

1. října 2014 v 19:31 | MF |  Koncerty & Akce
Praotci tvrdé elektroniky Front 242 se vrací do Prahy

V sobotu 4. října vystoupí v Divadle Archa belgičtí zakladatelé žánru EBM - šest let po vyprodaném pražském koncertu. Společnost jim budou dělat berlínští elektroničtí vtipálci Pokémon Reaktor a tuzemská naděje R. B. M. K.

Formace Front 242 patří k nejvlivnějším elektronickým kapelám hudební historie. Skupina je právem považována za praotce žánru Electronic Body Music, který sama více než tři desítky let úspěšně šíří po celém světě. Projekt, jehož historie sahá až do roku 1981, totiž neovlivňoval pouze jednotlivé hudební projekty, ale rovnou celé hudební odvětví alternativní elektroniky, které navíc pomohl rozšířit do klubů i předních hitparád typu Billboard. Spolupracovali se špičkami hudební scény - kultovním režisérem klipů Antonem Corbijnem počínaje, stylotvornými Ministry (ne)konče.

V České republice vystoupili Front 242 už několikrát - naposledy roku 2008 v nabitém Lucerna Music Baru. A dobrou zprávou je, že se po plánované roční přestávce pánové opět rozhodli dobývat koncertní pódia celé Evropy. Ladies and gentlemen, this is pure EBM!

Front 242 - Headhunter (Official Video)

Předkapelou belgických učitelů bude švihlý elektronický projekt z Berlína, jehož název Pokémon Reaktor se v žánrových médiích skloňuje čím dál častěji. Pánové si rychle vydobyli své místo na temném slunci scény nejen masážními beaty desky "Strahlsund", ale i pořádnou dávkou nadsázky, která doprovází jak videa skupiny, tak energické živé koncerty. A takovou podívanou prostě českému publiku nešlo odepřít. Zvlášť, když pánové na našem území dosud nehráli.

http://www.youtube.com/watch?v=BzT1w0WMuhc
Pokémon Reaktor - Anal Way 2 Life

Kromě zahraničí samozřejmě dostane svůj prostor i některý z československých zástupců žánru. Tím bude nový slibný elektronický projekt s tajuplným názvem R. B. M. K. Za touto čtyřpísmennou trojčlenkou se však neschovávají žádní nováčci, ale zkušení elektroničtí harcovníci - Rodent z projektů jako Laura a Rodent apod., Z alias Zdeněk z Tear a bubeník Cerwenjack. Pánové produkují nabouchanou elektroniku, a jak jim to dohromady svědčí živě, se dozvíte na světové premiéře už 4. října v Arše.


Přijďte se ponořit do vod EBM přímo s jeho tvůrci!

FRONT 242 (B), POKÉMON REAKTOR (D), R.B.M.K
4. října 2014
Praha, Divadlo Archa (Na Poříčí 1047/2)
Vstupenky: 590 Kč + poplatky (předprodej Ticketstream, Ticketpro, Eventim a na pokladně Divadla Archa) / 690 Kč na místě

[tisková zpráva pořadatele]

The Amsterdam Red-Light District / Gone For A While (New Video Online)

1. října 2014 v 18:08 | MF |  Music News
The Amsterdam Red-Light District / Gone For A While (New Video Online)

Founded in 2005 and influenced by such bands as Refused, The Bronx, Letlive., The Ghost of a Thousand, the Amsterdam Red Light District is a live band more than anything else!

The band has shared the stage with such big names of the Punkrock / Hardcore scene (Refused, Sick of It All, 36 Crazy Fists, Slayer, Anti-Flag...) all around Europe (more specifically 11 countries since 2010) in order to promote an album (Dear Diary) and an EP (I'm Not Insane).

TARLD has also played in such major European festivals as: Groezrock (Belgium), Resurrection Festival (Spain), Mair1 (Germany), Tells Bells (Germany) or Sylak festival (France)...

The band works on its new album, which should come out in October/November 2014, alongside a new music video in September for the single "Gone for a While", as well as the European and UK tour starting in October 2014, and other major summer festivals in 2015.

"GONE FOR A WHILE"
VIDEO SINGLE - NOW AVAILABLE
Extract From "Gone For A While" LP - Out November 26th 2014
https://www.youtube.com/watch?v=TrbfyTBKO0o

[tisková zpráva]


THAW'S New album

1. října 2014 v 15:51 | MF |  Music News
Witching Hour Productions will release Earth Ground, the sophomore album from Thaw on October 10th 2014.

THAW is a Polish black/experimental metal band founded in 2010 which consists of members of acclaimed bands such as Sun For Miles, Searching For Calm, Furia. Having recorded their debut album "Decay" in 2010 the group signed to prominent Avantgarde Music label (Katatonia, Ulver, Behemoth, Mayhem) to release their self-titled second LP in 2013. Thaw is praised for its loud, energetic live shows. It shared stage with such bands as Jarboe, Jucifer, Altar Of Plagues, Corrections House, performed at prestigious festivals (Assymetry Festival, Metalfest) and supported Behemoth on their tour in 2013. Thaw music is an original blend of black metal, sludge/doom and sonic experiments with noise, electronics and free-impro.

TRACKLIST
1.First Day
2.Afterkingdom
3.Sun
4.No Light
5.Second Day
6.Soil
7.Winter's Bone
8.Last Day

MORE INFORMATION
www.facebook.com/thawnoise
www.thaw.bandcamp.com
www.thawnoise.com
info@thawnoise.com

[tisková zpráva]

Klipy od Devilment a Trollfest

1. října 2014 v 13:26 | MF |  Music News
>>> Devilment, což je nový projekt, v němž se mimo jiné angažuje třeba Dani Filth z Cradle of Filth, vydá 31. října své debutové album s názvem "The Great and Secret Show" (dalších pár detailů zde). Právě z něj také pochází písnička "Even Your Blood Group Rejects Me", k níž byl aktuálně zveřejněn videoklip - sledujte níže.


>>> Nový videoklip do světa vypustili taktéž folk metaloví srandisté Trollfest z Norska. Song "Solskinnsmedisin" se objevil na letošní nahrávce "Kaptein Kaos", která je venku od konce března. Klip dopadl následovně:


Betrayer F.T.M. - Full Blast

1. října 2014 v 11:23 | Kaša |  Recenze
Jestli můžu něco po seznámení s Betrayer F.T.M. říct s klidným srdcem, tak že jsem zase o něco vzdělanější v oblasti heavy metalového zeměpisu, protože pokud mě má paměť nešálí, tak kolumbijský thrash, nebo ještě obšírněji vzato kolumbijskou metalovou kapelu jako takovou, jsem ještě neslyšel. Přeci jen, člověk si tuto zemi spojí s něčím jiným než s metalovou hudbou, ale v dnešní době už je možné naprosto všechno, tak proč by se k nám do redakce nemohla zatoulat metalová nahrávka z těchto jihoamerických končin. A tak se taky stalo. Jmenuje se "Full Blast" a je rychlá. Pekelně rychlá.

Betrayer F.T.M. začali psát svou historii v roce 2005, kdy se dala dohromady čtveřice borců, jež spojovala dohromady láska ke starému thrash metalu. A když myslím starému, tak tomu, který se hrál ve Spojených státech počátkem 80. let, kdy byly všechny party silně ovlivněné NWOBHM a punkem, což jsou vlivy, které lze z "Full Blast" slyšet hned po první minutě. Ale zpět k Betrayer F.T.M. (mimochodem by mě zajímalo, co ta zkratka znamená, ale nikde se mi nepodařilo tohle vypátrat, takže to vyhlašuji jako úkol pro čtenáře za malého bludišťáka). Tahle parta se od debutového EP "Bestial Torment Rage" z roku 2007 poměrně rychle odpíchla k regulérnímu albu, takže v roce 2009 přišel plnohodnotný debut jménem "No Life Till Fury", na nějž se navazuje po demosnímku a splitku letos druhým albem "Full Blast". Deska je to ve všech ohledech taková, jak si jen lze představit od oldschool thrashe v americkém střihu. Lze tam cítit trochu Metallicy z období "Kill 'Em All", trošku Motörhead a třeba i prvních alb Anthrax. Ale klidně si můžete dosadit své oblíbené spolky, které vydávaly své desky ve stejné době, protože Betrayer F.T.M. si s tím hlavu nelámali a inspirovali se všude, kde to jen trošku šlo.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


[K recenzi poskytl: VladPRomotion]