Fleshgod Apocalypse - Labyrinth

30. srpna 2013 v 22:22 | Ježura |  Recenze
Když Fleshgod Apocalypse před dvěma lety vydali desku "Agony", podstatné části metalového publika popadaly čelisti zatraceně hluboko. Nebyli zdaleka prvními, koho napadlo sloučit death metal s pompézními orchestracemi, ale způsob, jakým tomuto schématu vdechli život, byl opravdu nezaměnitelný s ničím, co do té doby vzniklo (nebo alespoň já o ničem podobném opravdu nevím). Když pak opadlo prvotní ohromení, přes všechny výhrady, které se na adresu "Agony" snad snesly, bylo jasné, že Fleshgod Apocalypse mají hodně našlápnuto a že určitě jen tak v tichosti nevyklidí pole. A že si je svého pole position vědoma i sama kapela, začalo vycházet najevo s prvními zvěstmi o novém albu. Fleshgod Apocalypse na adresu svého nově vznikajícího dítka ani náznakem nešetřili silnými výrazy a kdo se těmi chvalozpěvy nechal přesvědčit, mohl čekat hudební opus, který otřese samými základy reality. Potupně se přiznám, že ačkoli jsem si určitou střízlivost zachoval, stejně jsem si od desky "Labyrinth" sliboval hodně a kapele jsem zkrátka věřil, že nedá vzniknout ničemu slabšímu než vynikajícímu albu. Bohužel jsem se spletl.

Po té velké natěšenosti pro mě bylo prvních pár poslechů "Labyrith" jako hodně studená sprcha. Místo slibovaného veledíla jsem neslyšel nic víc než zvukově neskutečně doprasenou hromadu něčeho neurčitého, co se snažilo tvářit agresivně a majestátně, ale nejen že to takové nebylo - ono se tam nebylo absolutně čeho chytit! Patetická parodie na sebe sama přesně v duchu hesla "Kdo chce moc, nedostane nic" - takové byly moje dojmy, jež jsem si odnesl z prvních několika hodin, které jsem "Labyrinth" věnoval, a věřte mi, že po takové facce člověk naprosto ztratí motivaci dát albu šanci na očištění sebe sama. Přesto jsem nakonec docela rád, že jsem se k tomu přemluvil, protože nakonec to přeci jen není až takový propadák, na jaký to dlouho vypadalo. Začněme ale tím horším...

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!

 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Peter Peter | E-mail | 2. září 2013 v 18:30

Nevim co má ježura za zvukovou kartu :D ale tenhle zvuk měli i na předešlých albech. Je to prostě masakr, ale čitelné to rozhodně je. Každopádně nejlepší zatím album od nich!

2 vanBuren vanBuren | 2. září 2013 v 23:29

Chlapy, jak to pocuvam tak to pocuvam tak ten zvuk mi pride uplne brutalny ... je to take spinavsie ale totalne sa to k tej muzike hodi ... ale zeby to bolo nerozoznatelne a nepocuvatelne sa neda povedat ... Podla mna ten album je totalna pecka a to som doteraz tuto kapelku nepoznal takze som neni ziadny fanda ktory by si to obhajoval za kazdu cenu ....

3 Ježura Ježura | 2. září 2013 v 23:54

Poslouchal jsem to z počítače (Koss Porta Pro) i z mobilu (stejný sluchátka) a v obou případech mi ten zvuk přišel dost otřesnej. A rozhodně nejsme s Monsterfuckem sami, kdo si to myslí - spoustu známejch mi to nezávisle na sobě potrvdilo, takže vážně nevím 8-)  Každopádně jsem pro srovnání znova poslouchal Agony a tam je ten zvuk úplně o něčem jiným...

4 Lord Řemdih Lord Řemdih | 3. září 2013 v 13:44

Zdravím, musím říct, že obvykle s recenzemi jakéhokoliv druhu příliš nesouhlasím, protože se mi zdá, že hodně rýpou a málo si užívají dotyčná díla... Nicméně zde musím udělat výjimku.. Zvuk je skutečně hroznej (poslech na Sennheiser HD 600), asi po 3. písničce je to jako kdyby vám tlaková vlna drtila uši. Nemluvě o divné zahuhlanosti zvuku. Co se týče kompozice, musím opět bohužel uznat, že předchozí Agony, ač bylo přímočařejší, mělo více nosných motivů. Z tohoto alba se mi opravdu líbí jen 2 songy, a to úvodní Kingborn a pak Elegy. Za mě, člověka který vlastní všechna alba včetně EP Mafia, je to bohužel zklamání... :-(

5 Ježura Ježura | 3. září 2013 v 14:24

[4]: Díky, už ve mě hlodala myšlenka, že je problém na přijímači :-D

6 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 3. září 2013 v 15:08

Já jsem konkrétně tohle album poslechnul na čtyřech různejch zařízeních - extra namakaná soustava se skvělým soundem, dost kvalitní reproduktory u počítače, hodně dobrý sluchátka a pak hodně blbý sluchátka (jen ty malý pecky do mp3ky). Čím lepší aparatura, tím víc bylo znát, jak ta deska zní úplně na píču. Naopak na sluchátkách za 50 korun nebyl slyšet rozdíl mezi tímhle a deskama, který ten zvuk mají dobrej. Možná, že když dneska všichni poslouchají hudbu po cestě do školy na mobilu, tak jim ten zvuk přijde oukej, jinak si to neumím vysvětlit, že to někomu nevadí...

7 Lord Řemdih Lord Řemdih | 3. září 2013 v 15:35

[6]: Je to přesně tím, jak píšeš... (Skoro) Všichni poslouchají z mobilu sotva 320 kbps mp3 na pecky a přesně pro tyhle lidi je to dělaný, přehulený, ořezaný, aby to bylo slyšet i ve velkým hluku, třeba MHD. Je zajímavý, že takovýhle prznění zvuku dělaj hlavně u větších kapel, který by měly jít příkladem.. I když, co se divím, snaží se holt vyhovět požadavkům mas...

8 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 3. září 2013 v 15:55

[7]: Amen. Přesně tak to je - bohužel.

9 vanBuren vanBuren | 4. září 2013 v 12:05

No chlapy tak prvy raz som to pocuval na klasicky sluchatkach do uši AKG a s nimi mi to pride uplne v pohode rozoznatelne len taky spinavsi zvuk ... ale ked to bustim cez 2.1 repro na PC tak je to o niecom inom a hlavne ked pridam na hlase ... vtedy sa to stava nečitatelny bordel ... nechapem ako sa im taketo nieco podarilo ... Ako ked sa to neprezene s hlasitostou a clovek to pocuva na mp3jke tak je ten zvuk super taky zahuhlane epicky ale citatelny ...

10 vanBuren vanBuren | 4. září 2013 v 12:11

Co sa tyka samotneho albumu tak mu treba dat cas tych nosnych motivov sa tam casom objavy par a su fakt dobre ... celkovo album po kompozicnej stranke sa mi velice paci a je to zase nieco ine ako robia podobne kapely typu septicfles alebo dimmu borgir ... Najskor sa mi strasne pacilo ze ten zvuk bol taky zivelnejsi a nie uhladene ako spominane kapely ze sa tie nastroje viac do seba zlievali a bol z toho taky ucelenejsi celok :D ale jak som spominal vyssie zalezi nacom sa to pocuva

11 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 4. září 2013 v 12:25

[10]: Na to, že bych mu nedal dostatek času, si album rozhodně stěžovat nemůže. A názor je pořád takovej, jakej už jsem napsal :)

12 Honza Honza | 8. listopadu 2013 v 21:35

Já teda nebudu hodnotit zvuk, zatím to poslouchám jen u PC.
Pokud jde o album, tak mě to docela překvapilo. Většinou dávám na zdejší recenze a co je pod 8 bodů ani nesháním K tomuhle albu jsem se ale přesto nějak dostal a ze začátku se mi to moc nelíbilo :-D Ale postupem času si myslím, že tam těch nosných motivů je víc...
Jinak pak to musím vyzkoušet i na sluchátkách (Koss Porta Pro) a pak dám vědět 8-)

13 Ježura Ježura | 9. listopadu 2013 v 13:39

[12]: Určitě dej!

14 Hellhammer Hellhammer | 2. ledna 2014 v 21:05

Tak strašný zvuk to zase nemá,ale proti Agony je to o zatraceně velký kus horší skladatelsky...
Občas je to hodně prázdný,občas to ujde(Kingborn,Elegy),ale nic skvělého tam neslyším nikdy.
Bohužel naprosto typické dílo vydavatelství Nuclear Blast.
Naleštěnej a dobře zahranej prd.
5,5/10

15 Ježura Ježura | 3. ledna 2014 v 17:56

[14]: Od recenze jsem to neslyšel a nějak nemám potřebu na tom nic měnit, takže s tebou budu těžko polemizovat. Ale i tak bych řek, žes to docela vystih :-)

16 Honza Honza | 3. února 2014 v 15:15

Jak na Vás kluci dávám, tak teďka ne. Mě se to líbí, třeba mě ukamenujte :-D Ale většinou s Váma teda souhlasím a pokaždé,co se tady objeví něco, co má více jak 8 bodů, tak to stojí za to... 8-)

17 Alesh Alesh | 30. března 2014 v 23:15

..Jsem Fanoušek, takže o objektivitě si můžete myslet svoje, ale deska to je prostě dobrá.
Jo ten zvuk je horší než na Agony, možná i míň "Hitovek", ale zase to není stejnej klepec od začátku do konce, což cením.
..a tvrdit že třeba Elegy, nebo Pathfinder nemá nosný melodický linky..no kucí to je přece blbost že jo?  Jednoznačně nejsilněšíb sklady desky. Pa

18 Sharpy Sharpy | 22. října 2014 v 14:46

Mě tohle album hodně chytlo a i když má svoje slabší chvilky, pecky jako Minotaur, Pathfinder nebo Elegy podle mě nemaj chybu. Zvuk možná trochu horší, ale pro mě osobně žádná tragédie (poslouchám ho hlavně přes domácí kino). Už se na ně těšim v listopadu v Rock Cafe.

19 Ježura Ježura | 22. října 2014 v 15:55

[16]: [17]: [18]: : Pánové, já si to kvůli vám snad poslechnu znova :-D  Každopádně díky za komentáře :-)

20 Honza Honza | E-mail | 1. března 2015 v 2:13

Ze začátku mě album moc nezaujalo a Agony mě přišlo jednoznačně lepší. Nicméně jsem se nemohl ubránit pocitu že je album jako celek podstatně lépe poslouchatelné a po víc jak roce jsem dospěl k tomu že Labyrint je lepší, dospělejší a rozhodně velmi zajímavé album, i když má své slabší chvíle. Co se zvuku týká tak mě proti Agony přejde snad i lepší hlavně hluboké pasáže jsou lepší a i dynamika mě přejde lepší je teda třeba mít schopnou aparaturu nebo kvalitní sluchátka (jinak dochází k slívání zvuku a nevychutnáte jsi zvuk, ostatně mě znovu k albu přivedli nová sluchátka na kterých jsem odhalil skryté kvality alba). 80%

21 H. H. | E-mail | Web | 3. března 2015 v 12:13

Právě že zvukově je to album humus a právě na dobrý aparatuře nebo kvalitních sluchátkách je to slyšet nejvíc! Dynamika je oproti Agony úplně stejná - průměrnej DR 4 db, pro vinyl 8 db, v obou případech je navíc průměrnej vytaženej nahoru díky instrumentálkám Prologue a Labyrinth. Jinak má album všechny tracky s DR 3 dB, což je naprostej hnus a fakt je to uchem slyšet! Agony je na tom s DR stejně, v průměru 4-5 dB. A to nejsou vycucaný čísla, dynamickej rozsah je objektivně změřitelná hodnota. Zrovna alba FA jsou přeřvanej loudness war jako svině (viz http://dr.loudness-war.info/, popř. existuje i free software, s jehož pomocí si může člověk DR měřit sám). Zvuk bych si klidně vychutnal, ale zrovna v případě týhle kapely není co vychutnávat. Agony podle mě bylo v tomhle ohledu snesitelnější (i když taky ne moc dobrý), hudebně bylo taky výš (tohle už je samozřejmě subjektivní názor).

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama