Červenec 2013

Colloquio - L'entrata - L'uscita

31. července 2013 v 21:42 | Licee |  Recenze
I přesto, že pro mnoho z vás jsou Italové Colloquio velkou neznámou, měli byste vědět, že na hudební scéně figurují bezmála dvacet let a ačkoliv nepatří mezi zakladatele svého žánru, určitě nebylo mnoho kapel, které by v Itálii na počátku 90. let přicházely s kazetami plnými temného ambientu s elektronickými prvky v doprovodu hlubokého monotónního hlasu. Doba ale pokročila a Colloquio s ní. Kazety brzy nahradily první alba a čtvrté z nich bylo vydáno letošního roku s názvem "L'entrata - L'uscita".

Hned při prvním poslechu mě praštila do nosu velká podobnost se švédskými Sällskapet, takže jejich fanoušci by si určitě přišli na své i u kapely Colloquio. Jak už jsem se zmínila, Colloquio patří mezi klidné kapely. Táhlé klávesové plochy v pozadí obohacují elektronické prvky, které jsou hlavní dominantou celého alba. Do toho všeho se nese klidné vyprávění zpěváka Giannina Pedrettiho, ve skladbách "Tempo brucia tutto" a "Dalla finestra" ještě doplněné ženským zpěvem. Celá deska mi atmosférou evokuje noční město, kdy si strčíte sluchátka do uší a s rukama v kapsách procházíte starými uličkami lehce osvětleny pouličními lampami. Sem tam minete neznámou siluetu nebo projíždějící taxík, občas narazíte na hádající se pár nebo veselou bandu nabízející vám nějaký ten doušek alkoholu. Zrychleným krokem obcházíte bezdomovce a ještě rychleji jdete skrze tmavé úseky. A do toho všeho vám hraje právě Colloquio a vypráví o všech a všem, co jste potkali.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!



[K recenzi poskytl: Aural Music / Eibon Records]

Death Mechanism - Twenty-First Century

31. července 2013 v 19:25 | Kaša |  Recenze
Třetí album italských thrasherů Death Mechanism se s tím nijak nemazlí a bez zbytečných okolků na všechny strany hrdě hlásá, že osmdesátá léta jsou věčná. Pominu-li s hudebním směřováním desky nekorespondující titul, je vše okolo této tříhlavé bestie podřizováno snaze nebýt novátorský, nýbrž se poohlédnout po inspiraci na časové ose pěkně dozadu, protože takový oldschool, jaký předvádí na "Twenty-First Century", se jen tak nevidí. A nezní to vůbec špatně, to mi věřte.

Tříčlenné thrashové kapely v sobě mají už jen z principu jisté nepopsatelné kouzlo jednoduchosti a přímočarosti, čehož jsou Death Mechanism jasným důkazem. Žádné kudrlinky nečekejte, spíš se připravte na neurvalou jízdu plnou klasických thrashových postupů agresivnějšího ražení bez chvilky oddechu, jak je známe od legendárních Slayer či Kreator. Taková ta bezstarostná agresivita je ovšem dvojsečnou zbraní, takže jak se jednomu může zdát hudba na "Twenty-First Century" neuvěřitelně přímočará a agresivní, může druhému připadat primitivní a chaotická, jako by snad postrádala řád a jednalo se o bezhlavé riffování bez jakéhokoli momentu zamyšlení. Oba názory mají samozřejmě něco do sebe a v obou jsem při poslechu novinky trojice z Verony našel kousek pravdy, ale nakonec jsem si v sobě ponechal veskrze pozitivní dojmy, které však kazí lehce přemrštěná stopáž, protože na takový druh hudby je i přijatelných čtyřicet minut relativně dost. Ubrat jednu, dvě slabší skladby, jdu s hodnocením ještě výš, ale co se dá dělat, takhle je "Twenty-First Century" "jen" nadprůměrným albem.

Stejně nekompromisně, jako startuje úvodní pecka "Monitored Procreation", působí po celou dobu zpěvák/kytarista Pozza, který je jasně největším tahounem celé party. Jeho vokál, jenž vznikl naklonováním Milleho Petrozzy a Chucka Schuldinera, nemá chybu, a přestože není nikterak originální, je ostrý jako břitva, takže svůj účel vzhledem k hudebnímu doprovodu skvěle plní. Těžko popisovat jednotlivé skladby, protože aniž bych to myslel negativně, zas tak odlišné od sebe nejsou a takřka všechny jsou škatulkovatelné jako oldschool thrash metal v rychlejším tempu. Několik nejsilnějších momentů ale nemůžu nezmínit. Rozhodně mě zaujala "Human Limits", v níž se sází na promyšlenější strukturu riffu a celkově chytlavější přístup. Oproti prvním dvěma písním, které jedou na plný plyn, se jedná o první výrazný kus alba. Kytarové sólo Pozzy jako by si střihl sám Kerry King ze Slayer, protože mu nechybí taková ta chaotičnost, jež je pro Kerryho sólové výstupy typická. Mojí největší oblíbenkyní se však stala "Tipping in Front" s velmi chytlavými riffy, které celou skladbu provází. Zvláště ten, který vládne po dobu první půlminuty, co se skladba rozjede, je fantastický. Abych jen bezhlavě nechválil hlavní mozek kapely, který se krom hudební složky stará taky o veškeré texty, tak přidám pár obligátních slov o nepostradatelnosti bubeníka Manu a basáka Pedra. Oběma to totiž hraje skvěle a díky (na neznámou kapelu) nezvykle povedenému zvuku jsou jejich nástroje znatelné. Hlavně baskytara, kterou opravdu slyšíte, nejen tušíte, má grády a taková "Evolutive Deviation" či techničtější "Exotropy" jsou díky ní o třídu zajímavějším posluchačským zážitkem.


Stejně rychle, jako "Twenty-First Century" končí, dovolím si i já utnout své povídání o této velmi příjemné variaci na agresivnější odnož thrash metalu s evropskými kořeny. Pravda, originality zde moc nehledejte, ale pokud máte thrash metal rádi a nevadí vám velká porce zpátečnického přístupu, pak by tady Death Mechanism mohli být právě pro vás. Nejedna velká kapela by s podobným albem mohla být určitě spokojena, a pokud vezmu v úvahu nepřeslechnutelnou skladatelskou inspiraci u výše zmíněných kolegů, postrádá "Twenty-First Century" vyloženě hluchá místa. Palec nahoru za takhle přesvědčivou desku.

Tracklist:
01. Monitored Procreation - 04:18
02. Earthly Immortality - 03:27
03. Human Limits - 03:31
04. Evolutive Deviation - 04:18
05. Tipping in Front - 05:44
06. Obsolete Cults - 03:13
07. Hidden Legacy - 04:31
08. Centuries of Lies - 03:15
09. Exotropy - 03:17
10. Collapse 2000 A.D. - 05:03

Hodnocení: 7/10


[K recenzi poskytl: Scarlet Records]

FIMBUL FESTIVAL: informace o pátém ročníku

31. července 2013 v 19:07 | Monsterfuck |  Koncerty & Akce
13. září a 14. září se ve Frankenhalle v Dettelbachu odehraje FIMBUL FESTIVAL. Festival opět láká pečlivým výběrem znaleckých doporučení, ale i hrdiny svých žánrů. Raději se však podívejte sami:

MOONSORROW (FI) - exkluzivní prodloužená show pro Německo
NAGLFAR (SE)
RIGER (DE) - speciální show včetně setlistu s písněmi ze všech alb a dalšími překvapeními
THE VISION BLEAK (DE)
FALLOCH (SC) - První živé vystoupení v Německu vůbec!
IMPERIUM DEKADENZ (DE)
ADORNED BROOD (DE)
HEIMDALLS WACHT (DE)
DORDEDUH (RO)
FJOERGYN (DE)
IN VAIN (NO)
KATHAARSYS (ES)
FIMBULVET (DE)
NATAN (BE)
TRIMONIUM (DE)
DALRIADA (HU)
CRAVING (DE)
VIOLET MOON (DE)
DELIRIUM (DE)
LUX DIVINA (ES)

Lístky na festival jsou k dostání za 35€ do 31. srpna 2013 v oficiálním shopu.

Více informací o FIMBUL FESTIVAL najdete zde:

-----

On September 13th and September 14th 2013, the FIMBUL FESTIVAL takes place in the Frankenhalle in Dettelbach. Once more, the festival convinces with a handpicked selection of insider tips, but also heroes of the genre. But you better see for yourself:

MOONSORROW (FI) - exklusive extended show in Germany
NAGLFAR (SE)
RIGER (DE) - Special show including a setlist with songs from all albums and other surprises.
THE VISION BLEAK (DE)
FALLOCH (SC) - First live appereance in Germany ever!
IMPERIUM DEKADENZ (DE)
ADORNED BROOD (DE)
HEIMDALLS WACHT (DE)
DORDEDUH (RO)
FJOERGYN (DE)
IN VAIN (NO)
KATHAARSYS (ES)
FIMBULVET (DE)
NATAN (BE)
TRIMONIUM (DE)
DALRIADA (HU)
CRAVING (DE)
VIOLET MOON (DE)
DELIRIUM (DE)
LUX DIVINA (ES)

Festival tickets are available for 35€ until August 31st 2013 in the official shop.
You can find more information about the FIMBUL FESTIVAL here:

[tisková zpráva]

Mayan nahrávají

31. července 2013 v 16:44 | Ježura |  Music News
Nizozemská kapela Mayan v čele s leadrem symfoniků Epica, Markem Jansenem, se pustila do nahrávání svého druhého alba. Novinka zatím nemá jméno, ale už se ví, že se na ní objeví 11 skladeb a že by mohla vyjít někdy na konci letošního roku. Studiová prvotina Mayan, deska "Quarterpast", vyšla v květnu 2011 u labelu Nuclear Blast a nahrávala a mixovala se pod dohledem Saschy Paetha (Epica, Kamelot).

Mayan fungují v následující sestavě: Mark Jansen (Epica, ex-After Forever) - kytara a vokály; Jack Driessen (ex-After Forever) - klávesy; Frank Shiphorst - kytara, vokály; Rob van der Loo (Delain, ex-Sun Caged) - baskytara; Isaac Delahaye (Epica) - kytara; Ariën van Weesenbeek (Epica) - bicí.

Zde se můžete podívat na první krátké video ze studia:


Detaily o novince The Vision Bleak

31. července 2013 v 14:32 | Monsterfuck |  Music News
Němečtí gothic metalisté The Vision Bleak odhalili bližší informace o své novince, která bude celkově pátým dlouhohrajícím albem kapely. Počin se bude jmenovat "Witching Hour" a vyjde 27. září u Prophecy Productions. K dostaní bude jewelcase CD, digipack CD (bonusová skladba, rozšířený booklet), LP (bonusová skladba, 300 kusů) a 2CD artbook (48 stran, druhé CD obsahuje ambientní skladby od Schwadorfa, 700 kusů).

Firma o desce hovoří následovně: "Tři roky po 'Set Sail to Mystery' podstoupili mistři horror metalu kreativní oživení. Se spontaneitou a hravostí 'Witching Hour' se Schwadorf a Konstanz vracejí ke svému debutu 'The Deathship Has a New Captain', přičemž slogan 'hrůzostrašná a strašidelná zábava' nebyl od roku 2004 nikdy příhodnější a vhodnější. Všeobecný čarodějnický koncept 'Witching Hour' představuje duo jako morbidní vypravěče s bizarně brutální, ale stále zábavnou zásobou pohádek a mýtů v rukávech. Známé atributy jako chytlavé energické riffy, vytříbené melodické kytary a Konstanzův unikátní hlas jsou stále určujícími charakteristikami, zároveň jsou však nové elementy jako strašidelná flétna nebo ty doposud nejproměnlivější a nejpochmurnější vokály rozhodující pro fakt, že 'Witching Hour' v celém svém zvuku zní urputněji a nevyzpytatelněji než rané nahrávky."

Předchozí studiové album The Vision Bleak se jmenovalo "Set Sail to Mystery" a vyšlo v dubnu 2010 u Prophecy Productions jako jewelcase CD, limitovaný 2CD digipack a limitovaný 2CD artbook (1000 kusů).

The Black Dahlia Murder - Everblack

30. července 2013 v 22:13 | Zajus |  Recenze
Poněkud ironicky musím na počátku dnešní recenze připomenout svůj eintopf z června letošního roku, ve kterém jsem psal, že si "Everblack" rozhodně neposlechnu. Když jsem pak dostal příležitost ho nejen poslouchat, ale také recenzovat, řekl jsem si, že neuškodí dát mu šanci a případně osvětlit, proč si The Black Dahlia Murder nezaslouží pozornost. Můj odpor k této kapele nebyl zcela bezdůvodný. Když v roce 2007 vyšlo povedené album "Nocturnal", zařadil jsem si The Black Dahlia Murder rázem mezi nejzajímavější mladé kapely, jejichž budoucí alba budu pečlivě sledovat. K "Nocturnal" se ostatně občas stále vracím, zejména díky hitu "Deathmask Divine". O dva roky novějším albem "Deflorate" jsem pak byl vyloženě zklamaný. "Deflorate" totiž nenabízelo nic nového, ale ani to staré už nebylo tak dobré. K "Ritual" jsem tudíž přistupoval již s despektem, a možná proto jsem ho odsoudil ještě dříve, než se mi stihlo dostat do žil. Proto tedy ta původní nevraživost k "Everblack". A tak zde sedím, vařím se pod horkým sluncem, píšu recenzi a připadám si jako blbec, protože "Everblack" je prostě skvělé album.

Už jeho začátek je jiný, než jaké si The Black Dahlia Murder pamatuji. Pomalý nástup doprovázený mluveným slovem trvá jen něco málo přes minutu, ale i tak symbolizuje změnu, kterou považuji za zcela zásadní. "Everblack" je totiž mnohem temnější než jeho předchůdci. Už nejde jen o salvu bicích, složité riffy a štěkajícího Trevora Strnada. "Everblack" má atmosféru. Jinak se však kapela nijak zvlášť kolejím, které postavila svou starší tvorbou nevzdaluje. Většina skladeb (řekl bych všechny, ale drobné výjimky se tu a tam najdou) stojí na rychlém tempu, ze kterého se neslevuje. Základním prvkem hudby jsou klasicky kytarové riffy, které však v podání The Black Dahlia Murder zní technicky a svěže. Hned úvodní "In Hell Is Where She Waits for Me" je skvělým příkladem. Celou skladbou se táhne kytarový motiv, který není vlastně riffem v užším slova smyslu, ovšem tvoří ústřední melodii a z jinak jednoduché skladby dělá mnohem komplexnější zábavu. Když si ho zkusíte odizolovat od zbytku hudby, vznikne vám líbivá melodie, kterou by šlo zahrát třeba na housle a umístit ji doprostřed nějaké symfonie. Co se tímto krkolomným popisem snažím říct, možná není úplně jasné, tak tedy jinak: riffy jsou tím, co činí "Everblack" skvělým albem. Žádná nudná a přímočará rubanice, ale komplexní nahrávka s přímočarým vyzněním.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Alice Cooper: Brno - Kajot Arena, 26.7.2013

30. července 2013 v 19:06 | Stick |  Reporty
Alice Cooper - to je jméno, vzbuzující respekt už víc jak čtyři desetiletí. Do podvědomí se dostal hlavně svou pozdější hororově teatrální show, se kterou na sklonku 70. let nikdo nedokázal příliš počítat. Gilotiny, šibenice, krev, do jisté doby opravdu věc nevídaná. A i tak pozdější spektákly, které vznikaly, vycházely z toho, co načal tento vážený pán. Kiss? Jasně, dokázali udělat megashow, ale jejich založení bylo spíše cirkusové, než vyloženě umělecké či hororové. Co je však důležitější, i po 44 letech od debutové desky, téměř v 70 letech dokáže tento kultovní zpěvák vytvořit show, strkající do kapsy spoustu o několik generací mladších spolků. Umí si totiž vše promyslet, vygradovat a navíc to podat s nadhledem vlastním jeho věku. Rozhodně jeho snažení nepůsobí senilně či vyšeptale. Nejspíš na tom bude mít svou zásluhu i o několik generací mladší kapela, která se prokázala jako instrumentálně i vokálně velice schopná (přesto příliš nechápu, na co mu tam byli tři kytaristi).

Předskokany jsem si nechal s klidným svědomím ujít a do prostor Kajot Areny se vypravil na devátou hodinu, která už slibovala blížící se začátek vystoupení. Docela mě zarazila cena merche - běžné tričko za 700 Kč mi připadá jako solidní zlodějna. Jasně, mám taky doma trička za osm stovek, ale většinou jsem něčím zvláštní či speciální. Rozhodně nevypadají jako klasické tričko s potiskem. Tuto část jsem tedy velmi rychle opustil a jal se zaujmout místo na ploše určené ke stání. Celý spektákl započal otvírákem legendární desky "Billion Dollar Babies", tedy "Hello Hooray". Pak už se show rozjela naplno a Cooper i jeho spoluhráči, z nichž nejvýrazněji působila krásná a šikovná kytaristka Orianthi, oprášili bohatou principálovu diskografii a hned zkraje do lidí vpálili hity jako "House of Fire" nebo "No More Mr. Nice Guy". Protože Alice určitě rád vzpomíná na velké koncerty ze sedmdesátých let, v jeho dramaturgii se najde i prostor pro hráčské exhibice či bicí sólo. Pro něj jsou takové části určitě dobré jako odpočinek, přece jenom věk nezastavíte. I tak ale vše odsýpalo a staré klasiky střídaly skladby z poslední desky "Welcome 2 My Nightmare", a nelze říct, že by některé skladby zaostávaly za jinými.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Fotky byly vypůjčeny ze serveru Xichty.cz (autor: Lukáš Urbaník)

Dvojka klipů

30. července 2013 v 17:43 | Stick |  Music News
>>> Němečtí Deadlock přinášejí nový videoklip s názvem "I'm Gone". Skladba pochází z jejich šesté studiovky nazvané "The Arsonist", jež vyšla 26. července u Napalm Records. Předchozí album "Bizarro World" vyšlo před dvěma lety ještě na značce Lifeforce Records. Zvukově album ošetřovali Alexander Dietz (produkce bicích), Eike Fresse (mix) a Olman Viper (mastering). Obálku vytvořil známý Niklas Sundin (kytarista Dark Tranquillity).


>>> "Ready to Go" - tak se jmenuje kolaborace, které se dopustili Limp Bizkit společně s rapperem Lil Waynem. Kapela se totiž stala novou akvizicí labelu Cash-Money Records, jehož je Lil Wayne vlastníkem. Kapela jinak dokončuje práce na novém albu s názvem "Stampede of Disco Elephants". Kytarista Wes Borland ve svém vyjádření varuje fanoušky, aby neočekávali staré Limp Bizkit, protože deska nabídne i mnoho experimentálních pasáží. Kapela se v roce 2011 rozešla se svým labelem Interscope, který vydal všechna jejich dosavadní alba. Jejich přechod pod rapový label vyvolal loni v březnu mnoho otázek, protože prozatím poslední album "Gold Cobra" se pro ně stalo komerčním propadákem s méně než 100 000 prodanými kopiemi.


Monster Magnet a info o albu

30. července 2013 v 14:10 | Stick |  Music News
Američtí Monster Magnet 15. října vydají nové album s názvem "Last Patrol". Deska vyjde u značky Napalm Records. Producenty alba jsou Dave Wyndorf a Phil Caivan, Joe "Evil" Baressi nahrávku mixoval s asistencí Matta Hydea. Obálku vytvořil Johun Sumrow s pomocí Chrise Ryalla a Ryana Clarka. Album bude k dostání jako limitovaná edice, klasické CD, 2LP a digitální formát. Na podporu desky kapela vyjede na turné po Americe. Půjde o první americkou sňůru za posledních deset let. Turné začíná 14. listopadu a skončí 14. prosince v New Yorku.

Dave Wyndorf, hlavní mozek Monster Magnet, říká: "'Last Patrol' je naším návratem ke kořenům ve smyslu pocitu a stylu nahrávání. Je to psychedelický space rock se základem v šedesátkovém garage rocku a nahrávalo se téměř výhradně na staré aparáty a kytary a efekty u nás doma v New Jersey. Skladby jsou v duchu vesmírného noir, příběhy o kosmické pomstě, vetřelcích a epické podivnosti. Je to divný trip zadními uličkami temné retrobudoucnosti, která se ne náhodou podobá mému vlastnímu životu (smích). Texty nejsou fantasy, jsou zpětným pohledem nad mým rozjímáním, pozorováním, celkově emociální reakce na můj život a společnost během týdenního procesu v únoru 2013. Mám však sklony k používání obrazotvornosti sci-fi a surrealismu k tomu, abych se vyjádřil, a díky se texty stávají trochu tripoidními. Je tu taky cover verze Donovan, 'Three Kingfishers', která podle mě zapadá do nálady alba."

Tracklist "Last Patrol":
01. I Live Behind the Clouds
02. Last Patrol
03. Three King Fishers [Donovan cover]
04. Paradise
05. Hallelujah
06. Mindless Ones
07. The Duke
08. End of Time
09. Stay Tuned

Skladbu "The Duke" si můžete poslechnout zde.

Grinned - Grin and Bear It!

29. července 2013 v 20:00 | Prdovous |  Recenze
Grindcore a Irsko. Taky vám to tak nějak nejde dohromady? Smaragdový ostrov, který dal světu takové kapely jako Primordial, Cruachan, Altar of Plagues nebo The Cranberries, že by produkoval i brutální hoblovačky? Nu, zdá se, že možné je vše. Můj vztah s grindcorem je takový, že buď je to totální průser, anebo neskutečná jízda, která mě baví od začátku do konce - zatím je to zhruba půl na půl, jednak proto, že jsem tolika dočinění s grindcorem ještě neměl, druhak proto, že většinou poslouchám takovou hudbu na doporučení od přátel. Otázkou pak zůstává, do které z nich zařadím debutovou desku party ze severoirského Cavanu, "Grin or Bear It!".

Na první pohled je "Grin or Bear It!" podle názvu i přebalu alba naprosto typická, řadová grindovačka, jakých najdete kvantum. Dokonce i na ten druhý, kdy si pročtete názvy a stopáže jednotlivých písní, kterých je celkem čtrnáct a bez problémů se vlezou do hranice pětadvaceti minut. Na třetí pohled (a první poslech) už to ale čistý grindcore tak docela nebude. Minimálně songy se stopáží delší dvou minut totiž nejsou jen přímočaré rubanice o jednom riffu na tři akordy, jaké si většinou pod pojmem grind představíte, leckteré mají svojí melodičností spíš blíž k death metalu než ke grindcoru - k tomu se hlásí především přes efekt hnaný vokál. Songy jsou sem tam obohaceny o dávení ("H1N1 - Sick of Pigsty"), opilecké prozpěvování ("104"), úvodní "Grinned" je dokonce obohacena o atmosférické intro.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


[K recenzi poskytl: Bizarre Leprous Productions]

Kompletní informace o novince KoRn

29. července 2013 v 17:07 | Kaňour |  Music News
Nedávno jsme vás již upozornili na fakt, že světoznámí nu-metalisté KoRn vydají nové album. Dostalo název "The Paradigm Shift" a vyjde 1. října. Na albu již hraje také zakládající člen, kytarista Brian "Head" Welch, který skupinu opustil v roce 2003 a mezitím nahrál sólově jednu dlouhohrající desku a další desku s projektem Love and Death.

Welch, staronový kytarista KoRn, prozradil rádiové stanici The Pulse of Radio své pocity, jaké to je s kapelou po letech nahrávat: "Víte, všechno tohle přišlo v pravý čas a já věděl, že se to mělo stát, protože vše proběhlo hladce, vše do sebe krásně zapadlo a potom, když jsme začali se skládáním, všechno do sebe zapadalo ještě líp. Bylo to tak úžasné, kámo, od té chvíle, kdy jsme začali skládat, až doteď se nestalo vůbec nic negativního."

Tracklist "The Paradigm Shift":
01. Prey for Me
02. Love & Meth
03. What We Do
04. Spike in My Veins
05. Mass Hysteria
06. Paranoid and Aroused
07. Never Never
08. Punishment Time
09. Lullaby for a Sadist
10. Victimized
11. It's All Wrong
12. Wish I Wasn't Born Today [bonus, deluxe edition]
13. Tell Me What You Want [bonus, deluxe edition]

Eindhoven Metal Meeting: 'All That May Bleed'

29. července 2013 v 9:55 | Monsterfuck |  Koncerty & Akce
Švédští black metalisté WATAIN byli potvrzeni jako jeden z headlinerů tohoto ročníku Eindhoven Metal Meeting festivalu, který se odehraje 12. - 14. prosince 2013 v Effenaar v Eindhoven v Nizozemsku. Kapela bude prezentovat své nové album "The Wild Hunt", které vyjde v sprnu.

Do sestavy také přibyli italští symphonic death metalisté FLESHGOD APOCALYPSE, kteří v Eindhovenu představí svůj nový opus "Labyrinth", společně s polskou black metalovou formací DEUS MORTEM.

Všechny dosud potvrzené skupiny:
Aborym
Accept
Accuser
Arcturus
Arkona
Belphegor
Brutal Truth
Carpathian Forest
Centurian
Coroner
Death Angel
Deströyer 666
Deranged
Deus Mortem
The Devil
Dew-Scented
Disastrous Murmur
Elvenking featuring Martin Walkyier's Skyclad
Entrapment
Fleshgod Apocalypse
Gothminister
Hooded Menace
Impaled Nazarene
In Solitude
Islay
Izegrim
The Monolith Deathcult
Morgoth
Napalm Death
Nargaroth
Natron
The Rotted
Sabaton
Sound Storm
Therion
Tiamat
Watain

Další kapely budou potvrzeny brzy, denní rozpis najdete na plakátu.

Vůbec poprvé bude festival trvat tři dny namísto dvou, protože se ve čtvrtek večer na hlavním pódiu odehraje heavy/thrash metalový dýchánek. Lístky jsou již k dispozici na oficiálních stránkách.

-----

Swedish black metallers WATAIN have been announced as one of the headliners of this year's Eindhoven Metal Meeting festival set to take place December 12 - 14, 2013 at the Effenaar in Eindhoven, The Netherlands. The band will present their new album 'The Wild Hunt', which will be released in August.

Also added to the line-up are the Italian symphonic death metallers FLESHGOD APOCALYPSE, who will introduce their new opus 'Labyrinth' in Eindhoven alongside the Polish black metal formation DEUS MORTEM.

All bands that have been confirmed so far:
Aborym
Accept
Accuser
Arcturus
Arkona
Belphegor
Brutal Truth
Carpathian Forest
Centurian
Coroner
Death Angel
Deströyer 666
Deranged
Deus Mortem
The Devil
Dew-Scented
Disastrous Murmur
Elvenking featuring Martin Walkyier's Skyclad
Entrapment
Fleshgod Apocalypse
Gothminister
Hooded Menace
Impaled Nazarene
In Solitude
Islay
Izegrim
The Monolith Deathcult
Morgoth
Napalm Death
Nargaroth
Natron
The Rotted
Sabaton
Sound Storm
Therion
Tiamat
Watain

More bands will be announced soon and the day schedule can be found on the flyer.

For the very first time, the festival will last for three days instead of two days as there will be a Heavy Metal / Thrash Metal party on Thursday evening on the main stage. Tickets are availablethrough the brand new official website.

official website:

[tisková zpráva pořadatele]

Cadaveria - rozhovor

28. července 2013 v 22:21 | Monsterfuck |  Rozhovory
Itálie možná není země plná metalových hvězd, přesto jsou zde hudebníci, bez nichž by žánrová scéna bylo jistě chudší. A zpěvačka Cadaveria patří bezesporu mezi ně. Její kariéra začala v dnes kultovních Opera IX, od nichž v roce 2001 a společně s bubeníkem Flegiasem/Marcelo Santosem založila novou kapelu Cadaveria. Obě skupiny byly samozřejmě předmětem našeho rozhovoru (ačkoliv Opera IX spíše okrajově), ale došlo i na několik dalších témat jako vedlejší projekt DyNAbyte nebo něco o Cadaverii osobně...

01. Zdravím do Itálie! Pokud to nevadí, začal bych trochu těžší otázkou. Asi před dvěma měsíci jste vydali novou edici vašeho posledního alba, takže první dotaz se sám nabízí - proč jste se tak rozhodli? Samozřejmě vím, že tu jsou dva bonusové songy, ale… inu, dovolím si být upřímný - ačkoliv mám rád vaší muziku a i "Horror Metal", nejsem si jistý, jestli vidím důvod pro vydání alba podruhé rok po originální verzi jen kvůli dvěma bonusovým písničkám. Určitě bych tomu rozuměl, kdyby bylo původní vydání už rozprodané, ale pokud vím, je stále k dispozici - minimálně tady v České republice…

Ano, je zde pořád sto nebo dvě stě kopií z prvního výlisu, ale jsou roztroušeny po evropských distribucích, tudíž jich není dostatek, aby pokryly stálou poptávku, kterou má kapela z webu. Máme naplánovaných pár živých vystoupení do konce roku a potřebujeme víc kusů pro prodej na koncertech, takže náš label naplánoval nový výlis. Nevidím nic zvláštního na přidání dvou bonusových skladeb, namísto dolisování stejné verze. Album to obohatilo a lidé, kteří si koupí novou edici, si mohou užít něco navíc.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Cadaveria - interview

28. července 2013 v 22:20 | Monsterfuck |  Rozhovory
Italy is not a country full of metal superstars but still there are musicians who left a mark on genre's scene. And singer Cadaveria is undoubtably one of them. Her career started in now-cult band Opera IX, who she left in 2001 and formed a band called Cadaveria alongside with the drummer Flegias/Marcelo Santos. Both the bands were of course subjects of our interview (however, Opera IX just marginally) but there were also some other topics to talk about like Cadaveria's side project DyNAbyte or Cadaveria herself...

01. Greetings to Italy! If you don't mind, I'd start with maybe a little tougher question. You released new edition of your latest album circa two months ago so the very first question just suggests itself - why did you decide to do it? I of course know there are two bonus songs but… well, I'll dare to be honest - despite I like the band's music and "Horror Metal" as well, I'm not sure if I see a reason in releasing the album for the second time in a year after the original version just because of two bonus songs. I would definitely understand it if the original edition was already sold out but as far as I know it's still available - at least here in the Czech Republic…

Yes, there are still one or two hundreds of copies around, coming from the very first print, but they are scattered among the European distributors and however they are not enough to cover the constant request of copies the band gets from the web. We have a handful of live dates planned till the end of the year and we needed more copies to sell at the concerts, so our label planned a new print. I don't see anything strange in adding two bonus tracks, instead of reprinting the same version. This has enriched the album and people buying this new version can enjoy some extras.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Nethermost - Alpha

28. července 2013 v 19:59 | Ježura |  Recenze
Pokud považujete Texas za rodiště zejména country případně jižanského rocku, máte naprostou pravdu. Jenže z Texasu pochází mimo jiné i kapela, která se kloní spíše k melodické a hodně, hodně temné metalové hudbě. Nethermost, jak zní název této čtyřčlenné formace z Lareda, letos vydávají svoje první EP "Alpha" a tato recenze snad alespoň trochu pomůže v rozhodování, jestli mají Nethermost co nabídnout.

"Alpha" je bezmála dvacetiminutové minialbum, na jehož ploše Nethermost rozehrávají čtyři kompozice nesoucí se v duchu melodického doom/death metalu. Abych to ale uvedl na pravou míru, z death metalu si "Alpha" bere tak maximálně vokál a EP je tak svým výrazem rozhodně blíže doomové poloze. Na čistokrevný doom metal je to ale zase trochu moc rozjívené, takže nelze hovořit o nějakém jasně definovaném žánru, spíše jejich průsečíku. Ale o to ani tak nejde, důležité je samozřejmě to, jak kvalitní porci muziky nám Nethermost naservírovali k poslechu. A přesně to je moment, kde tak trochu padá kosa na kámen. Ale není to zase tak jednoduché, abych mohl "Alpha" bez milosti sestřelit, takže se to pokusím trochu rozvést.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


[K recenzi poskytl: Hypnotic Dirge Records]

Sabaton chystají další živák

28. července 2013 v 18:52 | Monsterfuck |  Music News
Populární power metalisté Sabaton ze Švédska aktuálně chystají svůj druhý živý počin. Ten se bude jmenovat "Swedish Empire Live" a vyjde 20. září na DVD a Blu-ray pod značkou Nuclear Blast. Středobodem "Swedish Empire Live" bude koncert, který Sabaton odehráli 16. listopadu 2012 v Göteborgu ve Švédsku, nicméně součástí prý bude i další, dosud neupřesněný živý materiál.

"Můžeme vám říct, že jsme se na to dívali nespočetněkrát a jsme na to velmi pyšní a nemůžeme se dočkat, až se o to s vámi všemi podělíme. Připravte se na velké překvapení!" prohlásili Sabaton na adresu "Swedish Empire Live".

Předešlý živák Sabaton se jmenoval "World War Live: Battle of the Baltic Sea" a vyšel začátkem srpna 2011. Poslední regulérní řadovka kapely nesla název "Carolus Rex" a vyšla v květnu 2012 ve dvou jazykových verzích - švédské a anglické.

DVD Cadaveria již brzy

28. července 2013 v 15:23 | Monsterfuck |  Music News
Proslulí horror metalisté CADAVERIA pyšně oznamují, že podepsali dohodu se Scarlet Records na vydání svého prvního retrospektivního DVD, které udeří na obchody na podzim. Kapela vybrala živý a zákulisní video materiál, nepublikované rozhovory a mnohem víc z celé své kariéry.

Více informací o názvu DVD, artworku a obsahu bude vypuštěno velmi brzo na www.cadaveria.com a www.scarletrecords.it

-----

Celebrated horror metallers CADAVERIA are proud to announce that they have signed a deal with Scarlet Records for the release of their first retrospective DVD, that will hit the stores next fall. The band have selected live and backstage video material, unreleased interviews and much more, spanning their entire career.

More news about the DVD title, artwork and contents will be released very soon on www.cadaveria.com and www.scarletrecords.it

[tisková zpráva kapely]

Scum from the Sun - 4

27. července 2013 v 22:56 | Monsterfuck |  Recenze
"4" je přesně ten druh nahrávky, o níž byste toho na jednu stranu mohli napovídat tolik, že by se z toho všem přítomným hlava zatočila, ale když k tomu má dojít, člověk najednou neví, kde by začal. Hudba milánské formace Scum from the Sun je totiž ve své podstatě velmi neuchopitelnou záležitostí, která se jen stěží popisuje…

Jistou berličkou by mohlo být jakési žánrové zařazení, nebo alespoň nástřel stylů, které lze na "4" zaslechnout, nicméně i zde člověk musí tápat a neví, co napsat, ještě dřív, než s tím vlastně začne. Ve skutečnosti je těch žánrů na "4" slyšet relativně dost, ale ve výsledku žádný pořádně nebo se zřejmými konturami, na něž by šlo bezpečně okázat. Vše se vzájemně mísí a prolíná do jednoho experimentálního zvukového víru, který si s nějakými hranicemi hlavu neláme - jen ať si ji láme posluchač.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


[K recenzi poskytl: Avantgarde Music]

Na co se nedostalo #7

27. července 2013 v 20:00 | Monsterfuck |  Minirecenze
Black Crucifixion - Coronation of King Darkness (8. března, Spinefarm Records)
progressive black / death metal, Finsko

Black Crucifixion patří mezi jeden z posledních black metalových kultů, jejichž tvorbu jsem až doposud nezakusil, přestože to mám v plánu již poměrně dlouhou dobu, což se ovšem naštěstí konečně změnilo s příchodem třetí dlouhohrající desky "Coronation of King Darkness". Přestože jsem s muzikou skupiny osobně zatím nepřišel do styku, stejně jsem měl poměrně vysoké nároky, protože Black Crucifixion provází pověst formace, která sice není nějak slavná, ale oč méně je známější, o to je její muzika kvalitnější. A "Coronation of King Darkness" mi dalo přesně to, co jsem očekával - opravdu vysoce kvalitní, inteligentní progresivní black metal s lehkým přesahem do death metalu. Zároveň jsem dostal album opravdu obrovsky zábavné a rozmanité, přestože se Black Crucifixion více či méně pohybují pouze ve svých mantinelech.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Tracklist:
01. Coronation of King Darkness - 05:23
02. What the Night Birds Sang - 03:46
03. Heroes End Up on Gallows - 06:47
04. Millions of Twigs Guide Your Way Through the Forest - 03:27
05. Threefold - 06:17
06. In the Bright Light of Night I Await the Turning Tide - 03:50
07. Lodestar - 07:29
08. Thieves - 09:12

Autor: Monsterfuck

Ekpyrosis - Firmament / Reise (6. února, Zeitgeister Music)
avantgarde black metal, Německo

Ekpyrosis pro mě byli (nebo bych měl snad použít jednotné číslo? o sestavě nikde ani zmínka…) až donedávna úplnou neznámou, ale jak si někdo do žánrové kolonky vetkne avantgardní black metal, tak mě to většinou začne zajímat, tudíž jsem si na zkoušku sehnal letošní kraťas projektu, pojmenovaný originálně "Firmament / Reise" podle jediných dvou skladeb, jež se zde nachází.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Tracklist:
01. Firmament - 04:32
02. Reise - 05:09

Autor: Monsterfuck

Mare - Spheres Like Death / Throne of the Thirteenth Witch (únor, Terratur Possessions)
black metal, Norsko

Kompilačky sice obvykle neposlouchám, protože obecně dávám mnohem radši přednost klasickým jednotlitým dlouhohrajícím deskám, avšak norské ďábly Mare jsem měl v hledáčku už delší dobu a navíc kapela doposud žádnou řadovku nevydala, tudíž jsem diskem, který přináší dvě předchozí EP "Spheres Like Death" a "Throne of the Thirteenth Witch" na jednom nosiči, nepohrdl a podíval se mu na zoubek…

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Tracklist:
01. Nidrosian Moon Sabbat - 06:52
02. Spheres Like Death - 04:23
03. Nachtmahrwalzer - Invocation of the Succubus - 05:38
04. Offerlam - 03:45
05. Black Magic Funeral - 08:05
06. Lunar Dance - 01:33
07. Throne of the Thirteenth Witch - 05:57

Autor: Monsterfuck

Soul of Steel - Journey to Infinity (26. dubna, Bakerteam Records)
progressive power metal, Itálie

Power metal už poměrně dlouho neřadím ke svým oblíbenějším metalovým podžánrům. Většina žánrových uskupení mi nic moc neříká, nicméně mě taková hudba až na výjimky nijak nepohoršuje a v pohodě si ji vyslechnu. I s tímto vědomím jsem se odhodlal k hodnocení nového počinu Soul of Steel, kteří za sebou sice již jednu vydanou desku mají, avšak ta dost možná unikla i pozornosti žánrových nadšenců.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Tracklist:
01. Aeternum Tormentum - 02:09
02. Through the Gates of Heaven - 07:21
03. Shadows of the Past - 05:54
04. Neverland - 06:04
05. Waiting for You - 05:58
06. The Fallen Angel - 03:14
07. Journey to Infinity - 05:13
08. Like a Memory - 06:01
09. Secret Words - 04:48
10. Portrait of My Last Dream - 05:28
11. Last Desire - 06:46
12. Eternal Life - 07:38
13. Last Desire [acoustic] - 05:14

Autor: Kaňour
[K recenzi poskytl: Bakerteam Records]

The Devil's Blood - III: Tabula Rasa or Death and the Seven Pillars (11. června, Ván Records)
occult rock, Nizozemsko

The Devil's Blood je jméno, o němž se v posledních pár letech - vlastně již od doby, co v roce 2009 vyšel debut "The Time of No Time Evermore" - hovořilo poměrně dost. V našich končinách sice moc ne, ale v zahraničí se těmto Holanďanům v jistých kruzích dostalo poměrně velkého uznání. Osobně jsem se na jejich muziku již delší dobu chystal, protože název The Devil's Blood registruji opravdu již od zmiňovaného debutu, ale tak nějak na to došlo až s letošní třetí deskou "III: Tabula Rasa or Death and the Seven Pillars", která se nakonec nejspíš stane labutí písní kapely.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Tracklist:
01. I Was Promised a Hunt - 22:01
I. ...and the Holy Cunt Spewed Forth Abomination...
II. ...Wielding the Hammer of the Dead...
III. ...Upon the Aimless Path...
02. The Lullaby of the Burning Boy - 04:11
03. ...If Not a Vessel? - 04:47
04. In the Loving Arms of Lunacy's Secret Demons - 05:55
05. Dance of the Elements - 09:39
06. White Storm of Teeth - 10:01
07. Tabula Rasa - 08:24

Autor: Monsterfuck

Debut nového projektu bubeníka Slipknot v říjnu

27. července 2013 v 17:51 | Monsterfuck |  Music News
Už před časem zde proběhla informace o tom, že Joey Jordison, bubeník Slipknot a kytarista Murderdolls, aktuálně pracuje na zbrusu novém projektu. Od té doby se ovšem nastřádalo několik dalších novinek o této kapele, tudíž je čas na jejich rekapitulaci. Předně - projekt byl pojmenován Scar the Martyr a kromě samotného Joeyho Jordisona, jenž si vzal na starost bicí, se na něm dále podílí zpěvák Henry Derek Bonner (Blood Promise), kytaristé Jed Simon (ex-Strapping Young Lad) a Kris Norris (ex-Darkest Hour), klávesák Joey Blush a baskytarista Kyle Konkiel (ex-In This Moment).

Další důležitou zprávou ohledně Scar the Martyr je také vydání debutové desky - ta vyjde už 1. října v režii Roadrunner Records pod stejným názvem, jaký má i samotná skupina, čili "Scar the Martyr". Nahrávání proběhlo v Sound Farm Studios v Des Moines v Iowě, přičemž produkce se ujal Rhys Fulber (Fear Factory, Rob Zombie, Front Line Assembly).


Turkish Metal Battle Festival 2013: Whisky potvrzeni, sestava kompletní

27. července 2013 v 14:13 | Monsterfuck |  Koncerty & Akce
29. září se Berlín otřese! TURKISH METAL BATTLE bude první festivalem na světě mimo Turecko, který nabídne kapely s tureckými kořeny. Festival se odehraje v dobře známém berlínském klubu K17. Heavy metal/hard rocková kapela WHISKY je posledním potvrzeným, chlapi jsou aktivní 20 let a budou druhým headlinerem. Slavní black metalisté MORIBUND OBLIVION, kteří právě vydali své páté album "Manevi", budou headlinerem TURKISH METAL BATTLE.

Takhle vypadá kompletní sestava:
MORIBUND OBLIVION (Headliner)
WHISKY (Co-Headliner)
SUICIDE
PERVERSION (speciální koncert)
THE EXILE
DEVIL INSIDE

Lístky jsou k dispozici zde:

-----

On September 29th 2013 Berlin will shake! The TURKISH METAL BATTLE will be the first festival worldwide outside of Turkey which only consinsts of bands with Turkish roots. The festival takes place in the well known Berlin club K17. The Heavy Metal/Hard Rock band WHISKY is the last confirmation and the guys who have been active for 20 years will be the co-headliner. The famous Black metallers MORIBUND OBLIVION, who have just released their fifth full-length album "Manevi" will headline the TURKISH METAL BATTLE.

Here is the complete Line Up:
MORIBUND OBLIVION (Headliner)
WHISKY (Co-Headliner)
SUICIDE
PERVERSION (Special Gig)
THE EXILE
DEVIL INSIDE

Tickets are available here:

[tisková zpráva]


Mar de Grises končí

27. července 2013 v 11:46 | Monsterfuck |  Music News
Doom metalisté Mar de Grises z Chile se rozhodli ukončit svou činnost. Kapela to oznámila skrze svůj Facebook profil:

"Drazí přátelé a fanoušci, s hlubokým dojetím musíme oznámit, že Mar de Grises došli ke svému konci. K tomuto rozhodnutí nás vedlo několik důvodů. Naše osobnosti se změnily a kolektivně jsme se shodli ukončit tento nádherný cyklus. Naše hudební cesty se rozdělily. O našich nových projektech se dozvíte brzy.

Být součástí tohoto projektu po všechny ty roky bylo úžasné a kouzelné, sdílení našich pocitů skrze hudbu s našimi přáteli po tak dlouhou dobu nás naplňovalo radostí a uspokojením. Díky Mar de Grises jsme se dostali na místa, na něž bychom ani nepomysleli, sdíleli jsme pódium s lidmi, které obdivujeme, a především s dobrými přáteli; přispěli jsme do hudební historie Chile a dostali se do srdcí fanoušků po celém světě. Cítíme se více než odměnění vaší láskou a ohlasem.

Chtěli bychom srdečně poděkovat našemu technickému týmu, přátelům a rodině, bývalým členům skupiny, labelům, promotérům, médiím, agenturám a všem, kteří věřili a upřímně se podíleli na našem počínání. Zejména bychom chtěli poděkovat našim fanouškům, kteří nám poskytovali bezvýhradnou podporu po těch 13 let."

Jen dodejme, že definitivně poslední koncert Mar de Grises se uskuteční 7. září v hlavním městě Chile.

Založení Mar de Grises se datuje do roku 2000. Od té doby skupina vydal tři dlouhohrající desky "The Tatterdemalion Express" (2004), "Draining the Waterheart" (2008) a "Streams Inwards" (2010) a jedno EP "First River Regards" (2009).

Gwar informují o své novince

27. července 2013 v 10:44 | Monsterfuck |  Music News
Maskované komando Gwar ze Spojených států amerických odhaluje kompletní detaily o svém nadcházejím albu, které bude už třináctou řadovou deskou kapely od roku 1988, kdy vyšel debut "Hell-O". Novinka, která bude navazovat na fošnu "Bloody Pit of Horror" z roku 2010, se bude jmenovat "Battle Maximus". Počin vyjde 17. září pod hlavičkou Metal Blade Records a jak už jeho název napovídá, půjde o poctu bývalému kytaristovi Corymu Smootovi, jenž v Gwar vystupoval pod pseudonymem Flattus Maximus - kytarista zemřel 3. listopadu 2011 na infarkt během probíhajícího turné kapely. Zároveň bude "Battle Maximus" první deskou, na níž se představí aktuální kytarista Pustulus Maximus a baskytarista Beefcake the Mighty.

Vokalista Oderus Urungus říká: "Tohle album je holdem Flattusovi a zároveň další kapitolou v příběhu Gwar. Kombo nové desky a show by mělo uspokojit i nejvíce hardcore uctívače Flattuse, stejně jako fakt, že schopnost Gwar vraždit je stejně mocná jako vždycky; zároveň je kapela připravena se vydat na to nejdrtivější světové turné vůbec. Truchlili jsme, vzdávali jsme hold, ale teď je kurva čas NIČIT ve jménu Flattuse a svrchované entity Gwar."

Tracklist "Battle Maximus":
01. Intro
02. Madness at the Core of Time
03. Bloodbath
04. Nothing Left Alive
05. They Swallowed the Sun
06. Torture
07. Raped at Birth
08. I, Bonesnapper
09. Mr. Perfect
10. Battle Maximus
11. Triumph of the Pig Children
12. Falling
13. Fly Now

Dark Moor - Ars Musica

26. července 2013 v 22:13 | Ježura |  Recenze
S kořeny hluboko v první polovině devadesátých let patří Španělé Dark Moor k jedné z nejstarších power metalových formací, které na tento žánr velmi bohatá evropská scéna nabízí. Jenže jak známo, nové milénium rozhodně není dobou power metalu kdovíjak zaslíbenou a obecně lze tvrdit, že svojí hvězdnou hodinku si žánr odbyl nějakých deset let nazpět. Kvality, na kterých se dovede shodnout podstatná část laické i odborné veřejnosti, si do dneška zvládla udržet jen nikterak zvlášť početná skupina interpretů a ten zbytek se plácá někde okolo žánrového průměru, přičemž svojí tvorbou dává jen sotvakomu důvod prohlašovat něco o skutečných a nadžánrových kvalitách. Je tedy nasnadě, že dlouhověkost zde rozhodně nemusí být zárukou skutečné úrovně, takže je třeba opatrně našlapovat i v případě takových veteránů, jakými Dark Moor bezesporu jsou. A jako na zavolanou, Dark Moor nám v červnu nadělili svoji devátou řadovku "Ars Musica", takže materiálu pro analýzu jejich formy v roce 2013 je dost a vyloženě žadoní o verdikt. No tak mu tedy vyjděme vstříc...

"Ars Musica" je jak vzhledem k použité latině, tak vzhledem k významu tohoto sousloví honosný název, který na první pohled slibuje velké věci. Pochybnosti ale přijdou, jen co oči zabrousí na přebal. Photoshopově pohádková neškodnost totiž poměrně úspěšně ubíjí už tak dost klišovitý námět, který tak nějak do puntíku odpovídá všemu, co si představíte pod pojmem naprosto generický power metalový přebal. Oči z toho vyloženě nekrvácí, někomu se to možná bude líbit ale skutečnou vizuální hodnotu to nevidělo ani z vlaku. Bohužel, samotná muzika na tom není o moc lépe. "Ars Musica" totiž může za umění považovat skutečně jen hardcore fanda žánru, který žere úplně každý power metal, co vyloženě nepůsobí krvácení do mozku, nebo jedinec pubertálního věku, který se právě začíná rozkoukávat ve světě metalu. Zkrátka a jednoduše je to naprosto obyčejný power metal, který až na výjimky neurazí a dá se poslouchat, ale posluchač s trochu vyššími nároky, než je jenom pěkná melodie a nějaký ten orchestr v pozadí, nemá sebemenší důvod jeho poslechem ztrácet čas.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


[K recenzi poskytl: Scarlet Records]

Inquisition o nové desce

26. července 2013 v 20:51 | Monsterfuck |  Music News
Kolumbijsko-americký black metalový kult Inquisition aktuálně pracuje na svém šestém dlouhohrajícím opusu a nyní duo prozradilo jeho název - "Obscure Verses for the Multiverse". Deska by měla 25. října v Evropě a 29. října v Severní Americe, v obou případech v nákladu Season of Mist.

Příliš dalších detailů o "Obscure Verses of the Multiverse" prozrazeno nebylo - s výjimkou toho, že budou k dispozici i různé limitované edice v kožených obalech, že přeprodej začne koncem srpna a že zároveň s ním budou odhaleny kompletní informace o albu.

Inquisition vznikli v roce 1988 v Kolumbii původně jako thrash metalová kapela, ale už v první polovině 90. let se jejich styl přetransformoval na black metal. V roce 1996 se Dagon, hlavní tahoun skupiny, přestěhoval do USA, kde potkal bubeník Incubuse, čímž vznikla pro Inquisition typická dvoučlenná sestava, která ve stejném složení drží až dodnes. Poslední deska se jmenovala "Ominous Doctrines of the Perpetual Mystical Macrocosm" a vyšla 19. ledna 2011 u No Colours Records jako CD, A5 digipack CD (1000 kusů) a LP v černé, splatter modré (100 kusů), červené (100 kusů), bílé (100 kusů) a splatter bílé (100 kusů) barvě. O rok později se objevila reedice u Hells Headbanger, mimo jiné i v luxusní vinylové verzi.