Květen 2013

Killswitch Engage - Disarm the Descent

31. května 2013 v 22:12 | Kaša |  Recenze
To jsem si hezky zavařil, když jsem se jako aktivní blbec dobrovolně uvázal k recenzi šestého alba metalcorových Killswitch Engage. Proč jsem tak vlastně učinil? Návrat původního zpěváka, kterého lze slyšet na prvních dvou, dost povedených albech, ve mně vzbuzoval naději, že se kapela trošku vrátí v čase a naváže na desky, které jsem svého času sjížděl velice často a ke kterým jsem si dokázal vybudovat jistý vztah, přestože už se k nim vracím pouze sporadicky. Toto mé očekávání se nakonec ukázalo jako liché a pětice kolem hlavního tahouna Adama Dutkiewicze pokračuje v linii posledních dvou alb s tou výjimkou, že je nazpíval někdo jiný, což je pro fanoušky kapely jistě dobrá zpráva, ale pro mě to nevěstí nic dobrého.

Když mluvím o pokračování alb nedávných, tak tím myslím pokračování se vším, co k tomu patří. Možná jen zvuk se oproti minulejšku posunul k lepšímu, protože mám pocit, že kytary jsou o něco ostřejší, ale to je asi tak jediný krok správným směrem. Porovnávat Howarda Jonese a Jesseho Leache je zbytečné, protože oba jsou to skvělí zpěváci, kteří tento styl, kde je zapotřebí umně střídat melodický a vyřvávaný vokál, prostě umí. Oba jsou jiní, ale oba ke Killswitch Engage patří, takže tady se nejspíš tábory příznivců budou krvelačně předbíhat a prosazovat toho svého favorita, čehož se účastnit nehodlám. Ale k věci. Hlavní problém "Disarm the Descent" a vlastně i předchozích dvou alb vidím v přílišné konvenčnosti, kdy se od úvodní "The Hell in Me" po závěrečnou "Time Will Not Remain" neděje nic překvapivého, ale téměř všechny skladby jedou dle zajetého režimu, který už spousta kapel opustila, protože zjistila, že točit donekonečna jednu a tutéž píseň netáhne. Asi tušíte, jak tato univerzální struktura, které se až nebezpečně drží jinak nadějný skladatel Dutkiewicz, vypadá, takže jen pro sichr vězte, že se začne kytarově, pak se prostřídá melodický refrén s agresivními slokami, následuje povinná mezihra a na závěr dvakrát refrén, abyste ho nezapomněli. A takhle to jde pořád dokola, tudíž asi nemusím upozorňovat na to, že pro obyčejného posluchače, který není skalní fanda kapely, případně žánru, jsou jednotlivé songy příliš uniformní a časem začnou splývat v jednu kouli. Já jsem jednotlivé písně vydržel odlišovat asi do páté skladby, pak už to prostě nešlo.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


HEAVYMETALOVÁ LEGENDA SAXON OVLÁDNE FLÉDU

31. května 2013 v 20:49 | Monsterfuck |  Koncerty & Akce
Brněnský klub Fléda bude jedinou zastávkou britské legendy Saxon v České republice. Na Flédu tak exkluzivně zavítá přední kapela nové vlny britského heavymetalu. Na scéně se už pohybuje bezmála 40 let. Svou pověst dokládají osmi alby, které se v 80. letech objevily v UK TOP 40, včetně čtyř, které se umístily v TOP 10 a dvěma z TOP 5.

Kapela do Brna přiveze své očekávané jubilejní 20. album Sacrifice, které vyšlo 25. února. Poslední studiové album Call to Arms vyšlo v roce 2011 a hned se umístilo na šestém místě žebříčku britských rockových alb. Saxon jsou legendou, která dlouhodobě stojí na vrcholu metalové scény.

Kapela přijede v sestavě včetně zakládajících členů - zpěváka Biffa Byforda a kytaristy Paula Quinna.

Vstupenky najdete na Bárečku, Indies, smsticket.cz, ticketportal, ticketstream.

Saxon
10. 06.2013
Fléda club, Brno
Vstupné: 490/560 CZK


[tisková zpráva]

Grrzzz turné

31. května 2013 v 18:18 | Monsterfuck |  Koncerty & Akce
1.7 - 5.7. GRRZZZ (Francie)

V rámci nikdy nekončícího turné se do Čech opět vracejí francouzští elektro-traveleři GRRZZZ. Maximální in-dust-tekno, maximální punk. Pro upřesnění: Atari Teenage Riot, Ministry, Skinny Puppy, Front 242. Ale nečekejme žádnou sterilitu a stereotypy natožpak nějaký hvězdný manýry, ale obdivuhodně upřímnej a hodně nahlas projev. A ještě jedna důležitá věc - ve věku kdy jiní už pouze zvesela zahrádkařej, tohle duo má na starost pouze to, jak udělat rachot ještě hlasitější. Grrzzz!

1.7. Praha - Cibulka Squatt
2.7. Nová Paka - Rock Café Marylin
3.7. Hradec Králové - Klub čp 4 (+ KLUTZ)
4.7. Olomouc - Ponorka bar
5.7. Rožnov pod Radhoštěm - Vrah (+ BUTTERFLY KILLERS)



[tisková zpráva pořadatele]

Dark Angels - Bittersweet Devotion

30. května 2013 v 21:59 | Ježura |  Recenze
České luhy a háje jsou rodištěm až překvapivého množství rozličných gothic metalových kapel, a to především takových, které si vzaly za své krapet otřepaný koncept beauty & beast. A kdo v téhle větě vytušil ne úplné nadšení, má naprostou pravdu, protože co si budeme povídat - až na výjimky to stojí za starou bačkoru. Dark Angels se na to ale podle všeho snaží jít trochu jinak a jejich přístup ke gothic metalovému žánru tak byl pro mě nečekaným a určitě příjemným překvapením. Proč to bylo příjemné překvapení a jestli to stačí na dobrý výsledek, to je ale na trochu delší povídání...

Tak předně - pod názvem, jaký si kapela dala do erbu, by si jeden představil právě takové generické gothic zpívánky plné upírů, hřbitovů a sopránu... zkrátka klišé jak hovado. Jenže Dark Angels se na svém aktuálním počinu "Bittersweet Devotion" snaží spíše o tu méně infantilní formu gothic metalu, kterou z nedostatku zkušeností s klasiky žánru mohu vzdáleně přirovnat třeba k italským The Foreshadowing a která dovede ve správných rukou nabrat opravdu přitažlivé rozměry. Přesně tohle bylo důvodem onoho příjemného překvapení, v jehož duchu se nesl první poslech, a když trochu předběhnu, zůstává to hlavním důvodem, proč nad deskou nemohu jen tak zlomit hůl, i když nakonec nejde o kdovíjakou supernovu a alespoň v rámci české scény žádné velké žánrové zemětřesení. Faktem ale zůstává, že se deska poslouchá vesměs dobře, až na výjimky nic netahá za uši a řemeslně je to zvládnuté velice na úrovni. Dokonce i zvuková stránka věci nezaslouží jakkoli zdrbat, protože i přes slyšitelné rezervy na tomto poli se ne úplně čistý zvuk k hudebnímu obsahu v podstatě bez výhrad hodí.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


[K recenzi poskytl: Dark Angels]

Cronian mají smlouvu

30. května 2013 v 17:01 | Stick |  Music News
Progresivní projekt Cronian, který tvoří Øystein G. Brun a Andreas "Vintersorg" Hedlund (oba Borknagar), má smlouvu se Season of Mist. Stalo se tomu tak jen několik měsíců poté, co hudebníci oznámili obnovení činnosti tohoto projektu. Třetí album a nástupce předchozí pět let staré desky "Enterprise" je tedy neodvratně na cestě.

Øystein G. Brun: "Jsem nadšený ze spojení Cronian a Season of Mist. Třetí album jsme zrovna dokončili a nebudu jen tak tlachat, když prohlásím, že jde o prozatimní vrchol mé hudební kariéry. Hudebně i produkcí je to téměř skok do jiné dimenze. Pan V. a já jsme pracovali úplně izolovaně a intenzivně minulých šest měsíců a tvrdíme, že jde o naše nejchytlavější, nejagresivnější, nejatmosféričtější a nejtemnější album. Jsem si jistý, že album odstřelí všechny, kterým se líbily naše předchozí počiny, stejně jako fandy Borknagar, Vintersorg a podobných. Mít k tomu možnost pracovat s jedním z nejpoctivějších a nejprofesionálnějších labelů kolem je výborné - jsme na to velmi hrdí! Těším se, až album vyjde!"

Summoning a plány na příští rok

30. května 2013 v 14:56 | Stick |  Music News
Summoning po sedmi letech vydali novou řadovku "Old Mornings Dawn", nyní však odhalili další plány do budoucna. V první řadě se na letošní rok chystá vinylové vydání EP "Nightshade Forests" (1997) a předposlední řadovky "Oath Bound" (2006). EP "Lost Tales" (2003) vyjde ve vinylové podobě v roce následujícím, stejně tak šest nevydaných skladeb z nahrávání aktuální řadovky. Pro fanoušky smutnější novinkou bude to, že kapela plánuje na konci příštího roku opět upadnout do spánku.

"Boxset Summoning, limitovaný na 1000 kopií, se rychle vyprodal a dolis se neplánuje. Napalm Records plánují novou edici s odlišným obalem, 24stránkovým bookletem, CD s bonusovými skladbami a speciální sedmipalcový vinyl s akustickými verzemi skladeb 'Old Mornings Dawn' a 'Caradhras'.

Na konci tohoto roku vyjdou 'Oath Bound' a 'Nightshade Forests' na vinylu. Příští rok vyjde na vinylu také EP 'Lost Tales'. Tato edice bude desetipalcová a bude obsahovat dva remixy z již zmiňované edice výše.

Máme také šest nedokončených a nevydaných skladeb z nahrávání 'Old Mornings Dawn', na kterých začneme pracovat co nejdříve a snad budeme schopni je vydat na vinylu uprostřed roku 2014.

Na konci příštího roku, až bude vše řečeno a uděláno, všechny práce dokončeny a vydány, opět padne zima a konečně si odpočineme. Summoning pak budou spát na delší dobu, dokud znovu nenastane nový úsvit..."

Battle Beast - Battle Beast

29. května 2013 v 22:10 | Ellrohir |  Recenze
Jste připraveni na nadupaný finský mix heavy a power metalu? Máte rádi ženský chraplák, jak ho předvádí třeba Doro Pesch nebo Marta Gabriel z Crystal Viper? Potom by vás eponymní album (taky vám připadá, že poslední dobou mnohé kapely nejsou s názvy svých alb zrovna dvakrát originální?) finské šestky Battle Beast mohlo zaujmout. Já k němu přistupoval celkem bez zájmu, nakažen páně šéfredaktorovým pesimismem ohledně toho, co by tak asi kapela s tak blbým jménem a patřičně rychlokvašenou kariérou, odstartovanou soutěží na festivalu ve Wackenu a gradující podpisem u Nuclear Blastu, mohla předvést. Byl jsem však nakonec nečekaně mile překvapen.

90% (ne-li ještě víc) mého dojmu z Battle Beast tvoří hlas zpěvačky Noory Louhimo. Ta do kapely přišla až v roce 2012, tedy před tímto albem, které je druhé v pořadí v diskografii skupiny, když nahradila původní hlas kapely Nitte Valo. Zapátral jsem v minulosti a zjistil, že Nitte byla také výjimečná žena za mikrofonem, u které by jeden kolikrát nepoznal, že nezpívá jeden z těch osmdesátkových "no balls" metalových zpěváků. Za song "Show Me How to Die" ji dokonce někteří fanoušků pasovali na Diovu reinkarnaci. To je možná trochu přehnané, nicméně pusťte si to a zkuste si na chvíli představit, že nevíte, že to zpívá žena…

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Vydání desky Winds of Plague se blíží

29. května 2013 v 20:57 | Kaňour |  Music News
Americká symfonicky deathcorová partička Winds of Plague ukončila práce na svém novém albu. Doposud nepojmenovaná deska vyjde u Century Media Records ke konci letošního roku. Byla nahrávána za pomoci producenta Willa Putneyho, známého díky spolupraci s žánrovými rivaly Suicide Silence a metalcorovými Shadows Fall.

Winds of Plague se v loňském roce rozešli s bubeníkem Artem Cruzem kvůli tvůrčím rozdílnostem a neshodám. Místo za bicí soupravou obsadil pro nahrávací účely Brandon Gallindo (ex-Dead in Existence).

Poslední deskou těchto Američanů byla fošna "Against the World", vydaná 19. dubna 2011 rovněž prostřednictvím Century Media Records. Na jejím vydání měl svůj podíl i početný arzenál hostů, namátkou třeba členové Hatebreed, For Today či Stray From the Path. Zajímavostí je i účast legendárního wrestlera Ultimate Warriora ve skladbě "The Warrior Code".


Skepticism informují o novém albu

29. května 2013 v 17:49 | Kaňour |  Music News
Finská veličina funeral doom metalu Skepticism o sobě dala po dlouhé době opět vědět - ukáže se s novým materiálem. Na své facebookové stránce zveřejnila následující prohlášení: "V současné době komponujeme nový materiál s možným vydáním ke konci roku 2014. Také čekáme na nabídky (možnosti) hrát živá vystoupení v Evropě či USA." Pokud kapela album skutečně vydá, půjde o jejich pátý dlouhohrající počin, který bude následovat k roku 2014 šest let starou desku "Alloy".

Skepticism se dlouhými intervaly mezi vydáními jednotlivých alb vyznačují již od roku 1997, kdy se na jejich další dlouhohrající desku "Farmakon" čekalo do roku 2003 (pomineme-li o rok starší EP "The Process of Farmakon"), a od té doby jsme se načekali dalších pět let na již zmíněnou "Alloy".

I živá vystoupení Skepticism na pár let utichla, do našich luhů a hájů naposledy zavítali v rámci festivalu Brutal Assault 2009.

Deep Purple - Now What?!

28. května 2013 v 21:47 | Ježura |  Recenze
Deep Purple. Dvě slova, bez kterých by tvrdá hudba asi vypadala úplně jinak, než dnes vypadá, a zároveň jedna z kapel, které se bez špetky pochybností řadí k rockovým legendám první kategorie. I přesto, že čtyřem pětinám kapely táhne na sedmý křížek, Deep Purple hrají a skládají dál a letos jsme se tak po dlouhých osmi letech dočkali nové desky, která však s sebou vedle vysokých očekávání přinesla také velmi dotěrnou otázku - není to už jen parodie na sebe sama? Odpovědět na ni není vůbec jednoduché, a to už jen proto, že Deep Purple patří k mým absolutním srdcovkám a nejradši bych vysázel na stůl plný počet, aniž bych desku vůbec poslouchal. Ale to si zde pochopitelně dovolit nemůžu, takže následující text je snad alespoň přibližně střízlivým obrazem toho, jak album "Now What?!" nakonec dopadlo.

Mám tak trochu nutkání hned v začátku vykřičet, že to dopadlo vážně dobře, dokonce lépe, než jsem si představoval. A vlastně proč ne, takže věřte, že je to tak. "Now What?!" sice není deska na první poslech a aby mohly její kvality vyniknout v plné šíři, je třeba jim dát nějaký čas, ale dostatečně trpělivý posluchač z toho pak jedině profituje. V nějakém starším rozhovoru se kapela nechala slyšet, že její novinka vznikala velmi spontánně a přirozeně a že přesně podle toho zní. Jakkoli je však třeba brát podobná prohlášení s rezervou, v tomto případě musím dát pánům za pravdu, protože "Now What?!" je skutečně uvolněný počin, na kterém je poznat, že se při jeho skládání nikam nespěchalo a že se nic nelámalo přes koleno. Hudba si opravdu plyne naprosto nenuceně a díky tomu je nesmírně svěží. A možná i to je důvodem, že "Now What?!" brnká přesně na ty samé struny, na které brnká snad každá dobrá deska Deep Purple. Ano, mluvím o tom nenapodobitelném Purple-feelingu a jedním dechem dodávám, že tam je, že je ho tam hodně a že má pořád stejné koule jako před lety. Někdo si bude určitě stěžovat, že být na místě Steva Morse takový Ritchie Blackmore, mohla to být ještě úplně jiná liga, ale takové spekulace opravdu nemají smysl, protože Steve se zde předvádí v opravdu dobrém světle, a i když z jeho hry tu a tam lze zaslechnout nějaký ten vliv amerického rocku, přijde mi to mnohem lepší (ve smyslu pasující ke klasickému zvuku Deep Purple) než na předchozí "Rapture of the Deep".

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Novinka Dødheimsgard na cestě

28. května 2013 v 16:44 | Monsterfuck |  Music News
Norská avantgardně industriální black metalová skupina Dødheimsgard vydala svou poslední dlouhohrající desku "Supervillain Outcast" už šesti lety v roce 2007 a od té doby s žádnou novou muzikou nepřišla a věnovala se pouze koncertování, a to ještě nijak zvlášť intenzivnímu. Jak to ale nyní vypadá podle zprávy, kterou na Facebooku zveřejnil Vicotnik, hlavní postava kapely, Dødheimsgard v letošním roce konečně navážou dalším albem. Jeho nahrávání má začít už na konci května, což znamená někdy v těchto dnech, přičemž k jeho vydání by mělo dojít už v říjnu letošního roku. Smlouva pro vydání je již údajně podepsána. Co je ale obzvláště zajímavé, jak Dødheimsgard prozradili, aktuálně není v plánu jen jedno album, protože materiál byl napsán rovnou pro dvě velké desky. Ta první, jak již bylo zmíněno, by měla vyjít v říjnu, ta druhá pak s ročním odstupem.

"Ještě toho o nadcházejícím materiálu nechci říkat mnoho ," hovoří Vicotnik. "Je to totiž překvapení pro vás všechny, vaše přijetí minulých alb bylo ceněným překvapením i pro mě samotného. Chci tedy tento tajemný aspekt obklopující skupinu nechat nedotčený. Další informace s vámi budu sdílet, jak budeme postupovat."

Předešlá deska "Supervillain Outcast" vyšla 26. března 2007 u dnes již nefungujících Moonfog Produtctions. V loňském roce se u britského labelu Peaceville objevila reedice v 2CD (druhý disk obsahoval šest instrumentálních songů) a 2LP podobě.

Illnath mají novou zpěvačku

28. května 2013 v 14:13 | Monsterfuck |  Music News
Dánská melodic black metalová skupina Illnath oznámila, že do svých řad přijala novou zpěvačku Mariku Hyldmar, která tedy nahrazuje předcházející vokalistku Monu Beck, jež se podílela na poslední dvou deskách "Third Act in the Theatre of Madness" (2011) a "4 Shades of Me" (2013). Illnath vydali následující zprávu:

"Po několika zkouškách s několika různými zpěváky jsme se rozhodli, že Marika je přesně tím, co kapela potřebuje. A proto jsme ji tedy vytáhli z pohodlí jejího domova a hodili ji na pole hříšných potěch.

Marika je stará 21 let a vyrostla v Silkeborgu na Jutském poloostrově. K metalové scéně - a k Illnath - se dostala už v mládí, kdy se rozhodla, že chce být sama zpěvačkou. V roce 2012 založila svou vlastní kapelu Machiavellian a s tímto projektem bude pokračovat i vedle Illnath. Ve volném čase je fotografka pro Rockfreaks.net. Její hlavní inspirace je v thrash a black metalové scéně. Velkými vlivy na vokál Mariky byly skupiny jako Absu nebo Skeletonwitch.

Rozhodli jsme se, že Marika znovu nahraje song 'Ravenous Crows' [z dema 'Three Nights in the Sewers of Sodom', 2009 - pozn. redakce] (teď už jenom 'Crows'), protože to v plné síle ukáže potenciál jejího hlasu. Výsledek si můžete poslechnout níže.

Jsme extrémně pyšní, že můžeme Mariku přivítat v kapele, a těšíme se na spoustu zkoušek, nahrávání a samozřejmě koncerty. Už jsme začali psát skladby pro EP, které vyjde na konci roku 2013. Takže se těšte!"

Zmiňovaná aktuální deska "4 Shades of Me" vyšla 12. března letošního roku u Pitch Black Records, mimo jiné i jako digipack edice s bonusovými skladbami. Mix a mastering alba proběhl ve známém polské studiu Hertz, kde nahrávají kapely jako Behetmoh, Vader nebo Hate.


Revelation's Hammer - Revelation's Hammer

27. května 2013 v 22:18 | Monsterfuck |  Recenze
Hned na začátek si dejme menší opáčko ze zeměpisu - jaké suroviny se v Norsku těží nejvíce? Že si to ze školních lavic nepamatujete? Inu, tak já vám to tedy povím - kromě rybolovu se Norské království orientuje převážně na těžbu dřeva, ropy, zemního plynu… a samozřejmě black metalu, jehož příval z norských hor a hvozdů asi hned tak neustane. Jestli se dá o nějaké zemi tvrdit, že její zásoba black metalových kapel je takřka nevyčerpatelná, bylo by to právě zde. Člověk si myslí, že už musel slyšet snad o všech, když vtom se objeví další nová smečka a pak další a ještě jedna a tak dále…

Jak se bystrý čtenář jistě ihned dovtípil, v případě Revelation's Hammer máme co dočinění s dalším z onoho nekonečného zástupu norských black metalových projektů. Nezřídka se stává, že podobné projekty mají na svědomí protřelí mazáci, jimž přestalo stačit jejich domovské působiště, pročež se pustili do dalšího vedlejšáku. To ovšem není tak úplně případ Revelation's Hammer, neboť zde je hlavním tahounem kapely jistý Accuser, který - pokud se mi vše podařilo správně pochopit - předtím nikde nepůsobil. Aby však ona formulka o protřelých mazácích byla naplněna alespoň částečně, s nahráváním bezejmenného debutu Accuserovi píchnul bubeník Myrvoll z Nidingr a o mix a mastering se rovněž postarali pěkní veteráni, jejichž portfolia ukrývají dosti solidní výčet kultovních až legendárních jmen. Jak ovšem dopadla samotná muzika? Pojďme se na to podívat...

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


[K recenzi poskytl: My Kingdom Music]

Klipové pozdravy z Walesu a Taiwanu

27. května 2013 v 18:41 | Prdovous |  Music News
>>> V posledních pár dnech se na internetu objevila nová dvojice klipů, jež nespojuje nic jiného než blízké datum vydání. Prvním je videoklip k songu "P.O.W." z posledního alba velšského kvarteta Bullet for My Valentine, "Temper Temper", které spatřilo světlo světa letos v únoru. Kapela jej pojala jako mix různých záběrů z koncertů, backstage či studia.


>>> Druhý klip má svůj původ na Taiwanu, konkrétně v dílně sympho-blackových Chthonic a jejich chystaném albu "Bú-Tik". Čtyři minuty dlouhou taiwanskou verzi písně "Sail into the Sunset's Fire" doprovází komiksově stylizovaný videoklip, v němž nechybí pro Chthonic typické obskurní masky a další nezbytnosti, na nichž kapela staví svou image.


Edain - Of Those Who Worship Fire

26. května 2013 v 21:51 | Kaša |  Recenze
Těžko říct, zda se jedná o náhodu, nebo o pokračování v dosavadní praxi, protože jste se právě začetli do mého prvního seznámení s kapelou, ale třetí album Brňáků Edain s titulem "Of Those Who Worship Fire" zastihlo tuto partu v dost dobré kondici. Za nenápadným obalem se skrývá příjemná nálož progresivně laděného metalu, který je oděn do slušivého zvukového kabátku studia Shaark, kde probíhal závěrečný mix a mastering, což je samo o sobě zárukou slibného začátku, a to jsme se ještě nedostali k hudební náplni novinky pětice z moravské metropole.

Pohrobci death metalových Absurd Conflict se orientují na takový ten "chytrý" death metal, jak ho proslavili Cynic nebo později v trošku jiném světle Opeth. Od silných kytarových struktur s proměnlivou rytmikou plnou zvratů, přes přímočaré pasáže se tahle kapela pohybuje až k jazzovým momentům s prvky fusion a věřte, že to nedělají vůbec špatně, protože v rámci daného stylu pro mě splnili dvě základní kritéria, bez kterých mě tahle hudba spíš irituje, než aby bavila. Tvorba Edain je plná nápadů a překvapení, což je podstatné, ale ruku v ruce s tím to vše zní dostatečně soudržně, bez nepřirozených přechodů mezi jednotlivými náladami, tedy problém, který dokázal pohřbít už spoustu slibných alb.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


[K recenzi poskytl: Zero Budget Productions]

In Silent: detaily o debutu – premiéra 25. května 2013!

26. května 2013 v 20:15 | Ježura |  Music News
Polská čtveřice IN SILENT svépomocí vydává svůj debut "Potępienie". Deska vyšla 25. května 2013.

Tento materiál byl nahrán v pozdním dubnu a časném červnu 2012 ve Screw Factory Studio. Pod mix a mastering se podepsal zkušený Janusz Bryt známý pro svou práci s Behemoth, Blindead, Stillborn, Devilyn nebo Witchmaster. Deska obsahuje sedm skladeb ve stylu hrubého a brutálního death/black metalu.

Tracklist:
1. Tydzień patriotów
2. Potępienie
3. Czerwony parszywy chłam
4. Necro Fucker
5. Morbid
6. Amputacja
7. Pedofiuzzkleru

Materiál byl připraven a nahrán v následující sestavě:
Konrad Buba Ozdoba - kytara, vokál
Marcin Mal Skoczylas - kytara
Damian Mlynarz Maciąg - baskytara, vokál
Wojtek Suchy Mizera - bicí

Pro více informací o kapele:

-----

Polish quartet IN SILENT prepared self-released debut album Potępienie (Damanation). The release date is scheduled for May 25, 2013.

The material was recorded in late April and early July 2012, the Screw Factory Studio. Implementation, mix and mastering a whole took a recognized manufacturer of Janusz Bryt, known for his work Behemoth, Blindead, Stillborn, Devilyn or Witchmaster. Content publishing is seven compositions in the style of raw and brutal death / black metal.

Tracklist:
1. Tydzień patriotów
2. Potępienie
3. Czerwony parszywy chłam
4. Necro Fucker
5. Morbid
6. Amputacja
7. Pedofiuzzkleru

The material has been prepared and recorded in the following composition:
Konrad Buba Ozdoba - guitar, vocal
Marcin Mal Skoczylas - guitar
Damian Mlynarz Maciąg - bass guitar, vocal
Wojtek Suchy Mizera - drums

For more information about the band:
https://www.facebook.com/pages/In-Silent/144051922326331

[tisková zpráva]


The Meads of Asphodel - Sonderkommando

26. května 2013 v 16:06 | Stick |  Recenze
Cože? Deska pojmenovaná "Sonderkommando"? Ale netřeba mít strach, prvotní "pro-nazi" pocit se ztratí s prvními tóny desky. Z celého alba totiž sálá velmi provokativní nadhled a cit pro ironii. Pohoršeni budou snad jen opravdu útlocitní. Britští The Meads of Asphodel v letošním roce přišli se svou pátou deskou a je jasné, že jejich experimentální pojetí žánru black metalového (a nejen jeho) pokračuje pořád na plné obrátky.

Takovým elementárním shrnutím toho, o čem vlastně jejich muzika je, se stává už úvodní titulka, překračující 12 minut hracího času. To je v pravdě velké sousto na strávení hned při začátku. Ale při tom, jak je vše kompozičně provrstvené, promyšlené to uteče jako nic. Přes Hitlerův projev se dohrabeme do floydovských pasáží, které jsou rázem přejety nekompromisní black metalovou mašinou, od které střílejí melodické vyhrávky na všechny strany. Takhle napsáno to opravdu zní jako chaos, na první poslech je to možná opravdu až příliš těžko stravitelné. Navíc když black metal je zde pouze jako základ. Tady totiž není nouze o výlety na punková kolbiště či power metalové sekání hlav drakům. Přitom všem to ale nezní nijak rozháraně.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Metalboří Open Air

26. května 2013 v 14:49 | Monsterfuck |  Koncerty & Akce
Loučky - malá scéna
Litvínov, ČR
sobota 20. 7. 2013 14:00 - neděle 21. 7. 2013 2:00

Metal - Hardcore - Grind open air fest na zpestření letní zábavy v poklidném prostředí u lesa. Možnost stanovat na louce u velké scény.

Vstup: předprodej 150,- na místě 200,-

Lístky z předprodeje lze koupit do 17.7. v Litvínově v kavárně Čechie (,,u prcka"), v Ponorce nebo u Tomase (pořadatel)

VYSTOUPÍ:
Final Pain - thrash-death, Most
Kaar - thrash-metal, Praha
Poppy Seed Grinder - death-hardcore, Praha
Victims - death-metalcore, Chomutov
Keep on Rotting - death-acid, Litoměřice
DPK (Děti Pohřebního Kvítí) - death-metal, Litvínov
BOB - thrash-punk, Teplice
Cutterred Flesh - death-metal, Karlovy Vary
Diphteria - metal 666, Praha
Efecto Despotismo - downtempo-death core slam, Krupka town and Teplice city
Demented Retarded - grind-grind, Olomouc


[tisková zpráva pořadatele]


Eindhoven Metal Meeting: nová jména potvrzena

26. května 2013 v 11:53 | Monsterfuck |  Koncerty & Akce
NAPALM DEATH, CARPATHIAN FOREST, GOTHMINISTER a MORGOTH patří mezi poslední účinkující, kteří byli potvrzeni pro letošní Eindhoven Metal Meeting festival, který se odehraje 12. - 14. prosince 2013 v Effenaar v Eindhovenu v Nizozemsku.

Soupiska festivalu vypadá následovně (v abecedním pořadí):

ABORYM
ARCTURUS
ARKONA
BELPHEGOR
CARPATHIAN FOREST
CORONER
DESTRÖYER 666
THE DEVIL
GOTHMINISTER
HOODED MENACE
IMPALED NAZARENE
THE MONOLITH DEATHCULT
MORGOTH
NAPALM DEATH
NARGAROTH
THERION

Další skupiny budou potvrzeny brzy.

Vůbec poprvé bude festival trvat tři dny namísto dvou, protože se ve čtvrtek večer na hlavním pódiu odehraje heavy/thrash metalový dýchánek. Regulérní dvoudenní kombinované lístky jsou již k dispozici na oficiálních stránkách.

oficiální stránka:

-----

NAPALM DEATH, CARPATHIAN FOREST, GOTHMINISTER and MORGOTH are among the latest acts to have been confirmed for this year's Eindhoven Metal Meeting festival set to take place December 12 - 14, 2013 at the Effenaar in Eindhoven, The Netherlands.

The festival billing is shaping up as follows (in alphabetical order):

ABORYM
ARCTURUS
ARKONA
BELPHEGOR
CARPATHIAN FOREST
CORONER
DESTRÖYER 666
THE DEVIL
GOTHMINISTER
HOODED MENACE
IMPALED NAZARENE
THE MONOLITH DEATHCULT
MORGOTH
NAPALM DEATH
NARGAROTH
THERION

More bands will be announced soon.

For the very first time, the festival will last for three days instead of two days as there will be a Heavy Metal / Thrash Metal party on Thursday evening on the main stage. Regular two-day combitickets are available from now on via the official website.

official website:

[tisková zpráva pořadatele]


Odradek Room - Bardo. Relative Reality

25. května 2013 v 23:46 | Monsterfuck |  Recenze
Pokud jste o kapele v názvu tohoto článku až doposud neslyšeli, rozhodně nemáte důvod se považovat za nějaké nevzdělance. Například ani já jsem až donedávna neměl o Odradek Room nějaké ponětí, což se ovšem změnilo, když se mi do ruky dostal jejich aktuální debut "Bardo. Relative Reality", který do jisté míry za pozornost jistě stojí. Zčásti může být pro našince tato ukrajinská formace zajímavá už jen z toho důvodu, že její název odkazuje na jednoho českého spisovatele, a sice na Franze Kafku a jeho kraťoučkou povídku "Starost hlavy rodiny" - kraťoučkou doslova, neboť jde o pouhých pět odstavečků. Ty se točí kolem jakési neurčité bytosti, jejíž jméno zní Odradek, a tady už jsme doma, odkud jméno kapely pochází. Tím ovšem zajímavosti nekončí, když už jsme u toho, jelikož název alba i samotný jeho koncept je zase založen na "Tibetské knize mrtvých" a jejích myšlenkách. Co ale Odradek Room nabízejí hudebně?

V základě by se dalo říct, že kapela má asi nejblíže k melodickému death metalu s občasnými záchvěvy doomu. Možná si v této chvíli řeknete, že vzhledem k tematickému zaměření kapely to může znít až trochu fádně a že byste tedy čekali něco trochu méně obvyklého. Upřímně, byl jsem na tom zpočátku stejně a s takovým vědomím jsem do přehrávače vkládal i samotnou placku. Jak se ovšem hned první poslech záhy ukáže, ona neobvyklost v tom schovaná opravdu je, byť to z žánrového zařazení nemusí být na první pohled patrné. Odradek Room se totiž na svůj žánr snaží dívat trochu progresivnější optikou, což se jim poměrně úspěšně i daří. Ve výsledku se dá tedy tvrdit, že skupina je vlastně s tím, co si pod pojmem melodický death metal představí většina z nás, spojena spíše formálně co do stylového výraziva, avšak co do samotné hudby, atmosféry nebo pojetí už znatelně méně. Co je ale dost dobré, i přesto se stále nejedná o nic, co by třeba nemuselo chutnat fanouškovi melodic death metalu, jen je to - řečeno s mírnou nadsázkou, protože v žádném případě nechci tvrdit, že by měl být klasický melodic death metal pro blbce - trochu chytřejší. A to už zní docela dost zajímavě, nebo snad ne?

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


[K recenzi poskytl: Hypnotic Dirge Records]

Septicflesh, Fleshgod Apocalypse: Praha - Nová Chmelnice, 20.5.2013

25. května 2013 v 18:31 | Ježura |  Reporty
Co se více méně mainstreamového metalu týče, koncert, jehož průběh se na následujících řádcích pokusím nastínit, byl svou sestavou asi nejpřitažlivější událostí podobného ražení, jaké se Praha ve druhém čtvrtletí letošního roku dočkala. Dvojice symphonic death metalových es Septicflesh a Fleshgod Apocalypse doprovázená bubáky Carach Angren a jakýmisi Descending, to už byl zatraceně dobrý důvod dotáhnout své velectěné pozadí na Chmelnici a dopřát si trochu kultury...

Bohužel, záhy po příchodu začalo být zjevné, že zdaleka ne každý aspekt večera potěší stejně jako vybraný lineup. Platit 650 korun (respektive 590,- v předprodeji) za koncert, který by se i s ohledem na sestavu cenou neměl přehoupnout přes pětistovku, to bych ještě nějak skousnul, ale jen tehdy, pokud by se začátek akce dost hrubě nelišil od údajů jak na vstupence, tak na oficiálních stránkách pořadatele. Tím avizovaným začátkem byla osmá večerní. Já do klubu dorazil ne později než ve 20:15 s vědomím, že pokud prošvihnu kus Descending, tak mi to vadit nebude, jenže když jsem se probil do sálu, na pódiu už vesele řádili v pořadí druzí Carach Angren, na které jsem se upřímně těšil, takže než jsem se stihl začít věnovat kapele, atmosféru v klubu jsem ve spravedlivém rozhořčení obohatil o pár pěkně peprných výrazů na adresu pořadatele. Pardon, ale začít přinejlepším o půl hodiny dříve, to je prostě podraz na fanoušky, kteří se odhodlali ne zrovna malou sumu poctivě zaplatit. Samotným Carach Angren ovšem čachry v harmonogramu zřejmě moc vrásek nepřidělaly (proč taky) a na vcelku prostorném chmelnickém pódiu ze sebe vydávali velmi působivý výkon. Ačkoli vystupují pouze ve třech lidech, zejména pánové Seregor (kytara/vokál) a Ardek (klávesy) zvládli předvést takové pódiové divadlo, jaké bych do nich opravdu neřekl. Jištěni páně Namtarovou bicí palbou oba působili dojmem, jako by oni sami byli protagonisty svých duchařských historek, nebo je dotyčné přízraky přinejmenším posedly. Podívaná to byla náramná a čistě po stránce nasazení mě Carach Angren skutečně uzemnili, protože taková show se opravdu jen tak nevidí. Proto mě dost zamrzely dvě věci. Zaprvé to byl ne zcela dokonalý zvuk, ve kterém dost úspěšně zanikala většina riffů Seregorovy sedmistrunky a dostatečně čitelná byla jen sóla a podobné pasáže hrané jen přes jednu strunu. Kdo zná hudbu Carach Angren z desky, ten mi jistě potvrdí, že když je tahle kapela mizerně nazvučená, dost snadno se z toho stane obtížně čitelný zmatek, který je pro neznalého člověka jen pramálo přitažlivý. Zřejmě důsledkem toho byla také druhá věc, která vystoupení poněkud srážela - nevalná odezva publika. Občas lidé sice zaburáceli celkem obstojně, ale Carach Angren si za svůj velice dobrý výkon zasloužili určitě větší rámus...

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Fotky byly vypůjčeny ze serveru Musicserver.cz (autor: Tereza Váchová)

Carcass podepsali smlouvu

25. května 2013 v 11:31 | Monsterfuck |  Music News
Grindcoroví nestoři Carcass podepsali kontrakt pro vydání svého nového a netrpělivě očekávaného alba "Surgical Steel", které bude první deskou kapely od počinu "Swansong" z roku 1996 - o vydání comebackové novinky se postará německý label Nuclear Blast, přičemž by se tak mělo stát někdy v průběhu letošního podzimu.

Po tom, co kapelu opustil kytarista Michael Amott, aby se mohl věnovat pouze Arch Enemy, doplnili osiřelou dvojici Jeffa Walkera a Billa Steera nový kytarista Ben Ash (Pig Iron) a bubeník Daniel Wilding (Trigger the Bloodshed, ex-Aborted). Jako host si pak na "Surgical Steel" nezazpívá nikdo jiný než Ken Owen, původní bubeník Carcass, který již kvůli zdravotním problémům není schopen hrát na bicí.

O mix "Surgical Steel" se měl původně postarat Colin Richardson (Slipknot, Fear Factory, Machine Head, Bullet for My Valentine), ale ten od projektu odstoupil dva týdny před samotným začátkem mixování - údajně proto, že dal přednost práci na novém albu Trivium, jak v březnu na jednom koncertě prohlásil zpěvák/baskytarista Jeff Walker. Jeho pozici tedy zaujal Andy Sneap (Megadeth, Accept, Exodus).

Ava Inferi končí

24. května 2013 v 21:46 | Monsterfuck |  Music News
Portugalská skupina Ava Inferi, jejímiž hlavními hybateli byli zpěvačka Carmen Simões a kytarista Rune Eriksen (Aura Noir, ex-Mayhem), oznámila, že končí svou činnost. Kapela byla založena v roce 2005 a za svým působením zanechala čtveřici dlouhohrajících desek - "Burdens" (2006), "The Silhouette" (2007), "Blood of Bacchus" (2009) a "Onyx" (2011). Zmiňovaná dvojice vydala následující prohlášení:

"Rádi bychom informovali své fanoušky, že počínaje dnešním dnem oficiálně nastal konec Ava Inferi. Já a Carmen jsme takto rozhodli již před nějakým časem, a jak si jistě dokážete představit, hrálo v tom roli množství rozdílných pocitů a emocí, ale co se musí stát...

Někomu může připadat trochu ironické končit, když se věci začaly hýbat (prodeje desek, nabídky ke hraní i obecný zájem neustále vzrůstaly), ale už jednoduše není vůle ani zájem v této cestě nadále pokračovat. Je důležité následovat svou intuici - odtud plyne naše rozhodnutí.

Abychom to zkrátili: duševní těžkost a (občasný) negativismus, smůla a překážky, které jako by nás pronásledovaly na každém kroku, kout, do něhož jsme sami sebe hudebně a koncepčně zahnali, atd. jsou pro nás již minulostí. Jednoduše si potřebujeme dát přestávku a opět nabrat chuť a inspiraci ke tvorbě hudby.

Mám však na svém harddisku kostry skladeb na páté (dvoj?)album (více jak 30, některé úplně hotové, některé z poloviny) a možná, ale jen možná je někdy v budoucnu dáme k dispozici (už se staly i divnější věci). Nicméně nečekejte na to se zatajeným dechem. Takové rozhodnutí je ještě tak daleko, jak jen to jde.

Rádi bychom poděkovali minulým i současným členům skupiny a sezónním členům, Season of Mist, Twilight13 Media, NM Design a všem dalším, s nimiž jsme během těch let spolupracovali nebo byli ve styku. Vážíme si toho! A našim příznivcům: vy všichni jste pomohli k tomu, aby těchto osm let bylo 'jiným' potěšením. Děkujeme mnohokráte!

Ještě máme v záloze jednu skladbu, fadem inspirovanou portugalsky zpívanou píseň s názvem 'Ao Teu Lado', kterou si budete moct poslechnout v blízké budoucnosti. Rozhodně si na ni počkejte!

Dále mohu prozradit, že se Carmen a já časem objevíme v novém projektu, buďte si jisti, že se na to již začínáme pomalu připravovat. Nicméně toto prohlášení se týká Ava Inferi, jenom Ava Inferi, tudíž ohledně nové cesty až někde jinde a v příhodnější dobu."

As I Lay Dying - nové info k zatčení zpěváka

24. května 2013 v 16:06 | Ježura |  Music News
Že byl frontman amerických As I Lay Dying Tim Lambesis zatčen kvůli podezření na objednávku vraždy své ženy, o tom jsme vás informovali již dříve. Teď ale vyšly najevo další detaily ohledně vlastního aktu zatčení a info ohledně postupu trestního řízení. Oficiální policejní zpráva tvrdí, že byl Lambesis zatčen v knihkupectví Barnes & Noble v kalifornském Oceanside a nejmenovaný zaměstnanec tohoto knihkupectví pro týdeník San Diego Reader prozradil bližší detaily: "Byly asi dvě hodiny odpoledne. Můj kolega byl před obchodem, zrovna se věnoval face paintingu a policisté mu řekli, že musí okamžitě přestat a jít dovnitř. Tim tam byl s kamarádem a jenom si vybírali. Viděl jsem jednoho člena speciální jednotky, dva běžné policisty a dva policisty v přestrojení. Všechny odstrčili na stranu a Tima spoutali. Všechno se to seběhlo tak rychle. Vypadalo to, jako by to měli naplánované dlouho dopředu."

Výše kauce byla Lambesisovi 17. května během přezkumného slyšení snížena z původních 3 milionů dolarů na 2 miliony. Žalobci však původně po soudci požadovali kauci ve výši 20 milionů dolarů s odůvodněním, že zpěvák zůstává "značně motivován k zabití své ženy". Lambesisova rodina není schopna kauci uhradit, takže ten podle slov svého obhájce zůstává ve vazbě. Obhájce Tom Warwick neúspěšně žádal o kauci ve výši 250 tisíc dolarů.

Amorphis - Circle

23. května 2013 v 21:25 | Ježura |  Recenze
Finští progresivní melodici Amorphis vydávají svá alba s železnou pravidelností co dva roky a ani ten letošní není žádnou výjimkou. Deska "Circle" navazuje na počin "The Beginning of Times", který onehdá sice sklidil poměrně rozporuplné reakce, ale někteří (mě nevyjímaje) v něm spatřili také záblesky potenciálního dalšího směřování zvuku kapely, které zněly velice slibně. Taková věc na očekáváních pochopitelně jen přidá, a proto jsem i po dílčím zklamání, jaké mi přineslo album minulé, "Circle" vyhlížel s docela vlezlou zvědavostí, co se z toho nakonec vyvrbí, neboť tři v předstihu uvolněné skladby napovídaly, že by to nemuselo dopadnout vůbec marně...

Než ale vynesu ortel a odhalím svůj názor na to, jestli se moje očekávání desky lepší, než jakou byla "The Beginning of Times", vyplnila, vystačím si s prohlášením, že když nic jiného, tak je na "Circle" na první poslech znát, že zní jinak než něco, co by si člověk mohl představit pod pojmem "typická deska Amorphis posledních šesti let", ačkoli jde pořád o zcela jasně identifikovatelnou nahrávku Amorphis. Proti "The Beginning of Times", která oproti svým přechůdcům vznikala v prakticky nezměněných podmínkách, se v případě "Circle" změnilo mnohé už během jejího vzniku. Že se obal nenese v podobném grafickém duchu jako dva předchozí počiny a že se dvorní textař Pekka Kainulainen tentokrát Kalevalou inspiroval jen velmi volně, to je co se týče samotné hudby relativně podružné, ale skutečnost, že se na producentskou židli premiérově posadil workoholik Peter Tägtgren, už je důležitější. A jestli přijmeme fakt, že producent má na výslednou podobu desky občas až překvapivě zásadní vliv, pak musím před panem Tägtgrenem vyseknout ukázkovou poklonu, protože v tomto případě odvedl práci skutečně vynikající. "Circle" zní svěže a ruku v ruce se samotnou hudbou jde o překvapivě ostrou nahrávku, která se místy velmi blíží přesně té představě progresivní cesty, kterou nastínily některé skladby z "The Beginning of Times". To zní dost přitažlivě už takhle napsané a věřte mi, že je to přitažlivé i ze sluchátek!

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!