Únor 2013

En Nihil - The Approaching Dark

28. února 2013 v 21:32 | Monsterfuck |  Recenze
Muziku samozřejmě běžně dělíme na žánry, což je asi nejpřehlednější a nejsnáze představitelné. Kdyby na to ovšem přišlo, klidně bychom mohli hudbu dělit i trochu abstraktněji, dejme tomu třeba standardní a nestandardní produkci. Na Sicmaggot se v drtivé většině případů setkáváme s tím prvním případem - ačkoliv jde nezřídka o bezesporu extrémní a nepříliš lehce stravitelné věci, přesto bych - měřeno čistě mou osobní optikou - označil 99% metalové hudby za standardní produkci, tvořenou konvenčními prostředky, mohli bychom říct. Pak tu jsou ovšem záležitosti na samém okraji hudebního spektra, vymykající se běžnému pohledu na to, jak by muzika měla vypadat a znít, až by se vlastně v nejednom případě dalo vcelku úspěšně polemizovat o tom, zdali se ještě vážně jedná o hudbu. Kdysi dávno jsem pro osobní potřeby vymyslel pojem "umělecká performance", což sedí mnohem lépe. Právě do této oblasti spadají různé zvukové experimenty, avantgardní hudba nebo třeba noise.

Netřeba důvtipnému čtenáři říkat, že En Nihil patří právě mezi obdobné záležitosti, které se víc než hudbou dají nazývat uměleckou performancí, ačkoliv nutno dodat, že jejich podání ještě zdaleka není ten úplně největší audio teror, jaký jsem kdy slyšel. Údajně by se prý mělo jednat o legendární formaci, nicméně to je pojem značně relativní, už jen z toho důvodu, že v dnešní době se legendárním nebo ještě lépe kultovním nazývá kdeco a každá druhá podzemní blbost, které se nedostane jakéhokoliv ohlasu, má tendence prohlašovat sama sebe za kult (ačkoliv zrovna na tohle jsou experti především chasníci z oblasti black metalu). Nemám páru, jak se to ve skutečnosti má s En Nihil, protože osobně jsem o tomto americkém projektu až doposud jaktěživ neslyšel, což ovšem - to pokorně připouštím - může být dost dobře dáno mou nepříliš velkou vzdělaností v dané žánrové oblasti. Pro pořádek je ale nutno jedním dechem dodat, že jméno En Nihil se přece jenom vynořilo již v roce 1994, což je na daný styl poměrně výkon (byť zde podle všeho byla docela dlouhá přestávka).

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


[K recenzi poskytl: Aural Music / Eibon Records]

Koncert Clawed Forehead

28. února 2013 v 19:33 | Monsterfuck |  Koncerty & Akce
Koncert Clawed Forehead

Přijďte na koncert užít si pastvu pro oči a orgie pro uši. Přijďte si poslechnout folk metal, progressive metal, hard rock, vážnou hudbu i psychedelii. Přijďte si poslechnout housle, violoncella, kontrabas, bicí a zpěv.
Třicátý březen, Stará Pekárna a budete to mít všechno: jeden koncert, jedna kapela, šest muzikantů, nespočet tváří hudby. CLAWED FOREHEAD.
PŘIJĎTE dřív než ostatní, nebo si rezervujte vstupenky předem, počet míst je omezen!

DATUM: 30.3. 2013 od 20:00 hod.
CENA: 100,- Kč na místě, 70,- Kč v předprodeji
WEB: www.clawedforehead.com
FB: http://www.facebook.com/events/403818519706495/
PŘEDPRODEJ:

[tisková zpráva]

Dark Tranquillity dokončili nahrávání

28. února 2013 v 17:26 | Stick |  Music News
Dark Tranquillity ze Švédska dokončili nahrávání své novinkové album, pojmenované "Construct". Půjde o jejich desátou studiovou desku. Termín vydání byl určen na 27. května u Century Media Records. CD zmixuje Jens Bogren ve Fascination Street studiích v Örebro ve Švédsku.

"Přátelé! Dnes [27. února 2013 - pozn. red.] jsou to přesně tři měsíce do vydání našeho nového alba 'Construct', a dnes je to taky den, kdy byl nahrán poslední tón pro album. Po nekonečných hodinách ve studiu je naše práce konečně dokončena na 100%. Teď si dopřejeme potřebný odpočinek a do budoucna se s vámi podělíme o další novinky."

Dark Tranquillity se nedávno rozešli s dlouholetým baskytaristou Danielem Antonssonem. Podle kapely se Daniel chtěl soustředit na své vlastní projekty a produkování kapel ve svém studiu. Také se mu kvůli pozici baskytaristy na plný úvazek nedostávalo času na jeho hlavní instrument - kytaru, proto se rozhodl odejít, aby se mohl věnovat svým vlastním záležitostem.

Nové koncerty Dark Tranquillity jsou ohlášeny na duben v Dubaji. Také jsou potvrzeny nějaké termíny na evropských letních festivalech a chystá se turné po Severní Americe na září. Posledním vydaným počinem bylo EP "Zero Distance", které spatřilo světlo světa loni v říjnu. Poslední studiovou deskou své fans potěšili v roce 2010 a nesla název "We Are the Void", v rámci turné k desce u nás vystoupili 23. října v brněnské Flédě společně s Insomnium. Loni se u nás měli zastavit v listopadu, a to v Plzni v KD Šeříkova, ale toto turné bylo nakonec zrušeno kvůli chybám promotéra.

Deicide makají na albu

28. února 2013 v 14:29 | Stick |  Music News
Američtí neznabozi v čele s legendární postavou Glennem Bentonem se chystají na turné "The End of the World", během kterého 6. března navštíví i Prahu. To ale není vše, kapela Deicide totiž maká na materiálu pro nástupce posledního alba "To Hell with God" z roku 2011. Informací o novince zatím moc není, Benton k desce uvolnil stručné vyjádření:

"Minulý měsíc jsme nahrávali s Jasonem Suecofem v Audio Hammer, máme hotové všechny rytmické stopy a pokračovat budeme po skončení našeho evropského turné. Těšíme se na všechny naše kámoše a fanoušky, bude super pro vás zase hrát. Uvidíme se brzy a díky, G.B."

Rozpis evropského turné Deicide (společně s Destinity, Karnak, Sweetest Devilry):
01/03/2013 - Madness / Vratislav , Polsko
02/03/2013 - Rudeboy / Bielsko-Biala, Polsko
03/03/2013 - Progresja / Varšava, Polsko
04/03/2013 - Millennium / Lvov, Ukrajina
05/03/2013 - Wiatrak Club / Zabrze, Polsko
06/03/2013 - Nová Chmelnice / Praha, Česká republika
07/03/2013 - Blue Hell / Budapešť, Maďarsko
08/03/2013 - Fabrica / Bukurešť, Rumunsko
09/03/2013 - RBF Club / Sofia, Bulharsko
10/03/2013 - 8ball / Thessaloniki, Řecko
13/03/2013 - Kulturfabrik / Lyss, Švýcarsko
14/03/2013 - Alte Kaserne / Curych, Švýcarsko
15/03/2013 - Alter Schlachthof / Wels, Rakousko
16/03/2013 - Turock / Essen, Německo
17/03/2013 - Divan Du Monde / Paříž, Francie
18/03/2013 - Waterfront / Norwich, UK
19/03/2013 - The Fleece / Bristol, UK
20/03/2013 - Underworld / Londýn, UK
21/03/2013 - Rescue Rooms / Nottingham, UK
22/03/2013 - Doornroosje / Nijmegen, Nizozemsko
23/03/2013 - L'Entrepot / Arlon, Belgie
24/03/2013 - Buze / Steenwijk, Nizozemsko
25/03/2013 - Baroeg / Rotterdam, Nizozemsko
28/03/2013 - Inferno Festival 2013 / Oslo, Norsko

Ov Hollowness - The World Ends

27. února 2013 v 21:38 | Stick |  Recenze
S kanadským one-man projektem Ov Hollowness jsem se seznámil nedávno díky albu "Drawn to Descend" z roku 2011. Byla docela příjemná náhoda, když jsem dostal nabídku zrecenzovat zbrusu nový počin "The World Ends", jelikož nadšení z předchozí tvorby je u mě celkem enormní. S letošním počinem moje víra v kvality tohoto projektu rozhodně vzrostla, už jen při pohledu na obálku jsem byl skutečně natěšený. Do poslechu jsem se ale pouštěl s mírnými obavami, jelikož album při deseti skladbách obsahuje více jak sedmdesát minut muziky, což jak známo, i u největších mistrů bývá daleko za hranicí poslouchatelnosti.

Libuju si v takzvaných atmosférických black metalových vodách, za což by mě asi kdejaký pravověrný satan mohl ukřižovat, ale už je to tak. Black metalová muzika totiž pokrývá celé spektrum hudebního vyjadřování, a z každého jejího zákoutí si umím (chci) vzít to, co je pro mě přínosné. Od tohoto alba proto nelze očekávat blasfemický nářez s chorobnými riffy a zuřivými blast beaty, ale ani načančané symfonické výplně. Autor Mark R. totiž staví především na jakýchsi kytarových stěnách riffů a melodií, pomocí kterých buduje atmosféru. Většina skladeb vás přitlačí do křesla a donutí vás do jejich skončení své místo neopustit. Takovou esencí desky je v podstatě už úvodní skladba "Abstraction", která je se svými devíti minutami jednou z nejdelších skladeb, přičemž průměrná délka písní se pohybuje kolem sedmi minut. To napovídá tomu, že se do cíle nijak výrazně nespěchá. Skladby plynou většinou ve středním i rychlejším tempu, občas proloženém blast beaty, i když bez nich bych se tu obešel, protože jakmile to rytmika začne takto bezhlavě sypat, dostavuje se pocit monotónnosti, jelikož vás ta neměnnost začne poněkud ubíjet. Naštěstí na albu těch případů mnoho není, což je zajištěno taky častými změnami temp. Obecně vzato je ale album zajímavější v rozvážnějších polohách, kdy je čas vnímat jednotlivé detaily.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


[K recenzi poskytl: Aural Music / Code666]

Novinková nálož

27. února 2013 v 20:34 | Stick |  Music News
>>> Jedna z přehršle "symfonických" kapel s ženou za mikrofonem, holandští Delain, chystají speciální desku nazvanou "Interlude". Ta vyjde u nás 6. května, přičemž pro různé části Evropy platí různá data.

Španělsko, Švédsko, Norsko - 1. května
Německo, Rakousko, Švýcarsko, Finsko, Benelux - 3. května
zbytek Evropy - 6. května
Amerika - 7. května

Deska bude obsahovat jak nové skladby, tak nové verze a mixy starých skladeb a také několik cover verzí. Součástí bude také speciální DVD se záznamy z koncertů a videoklipy. V podstatě se bude jednat o kompilační album. Posledním studiovým počinem bylo album "We Are the Others" z června loňského roku.

Tracklist "Interlude":
01. Breathe on Me
02. Collars and Suits
03. Are You Done with Me (new single mix)
04. Such a Shame
05. Cordell
06. Smalltown Boy
07. We Are the Others (new ballad version)
08. Mother Machine [live]
09. Get the Devil Out of Me [live]
10. Milk and Honey [live]
11. Invidia [live]
12. Electricity [live]
13. Not Enough [live]

Bonus DVD:
01. Invidia [live @ Metal Female Voices Fest]
02. Electricity [live @ Metal Female Voices Fest]
03. We Are the Others [live @ Metal Female Voices Fest]
04. Milk and Honey [live @ Metal Female Voices Fest]
05. Not Enough [live @ Metal Female Voices Fest]
06. [backstage footage]
07. Get the Devil Out of Me [video]
08. We Are the Others [video]
09. April Rain [video]
10. Frozen [video]

>>> Legendární thrash metalová sebranka Sodom je také plně v přípravách nové desky. Po několik zprávách o průběhu nahrávání odhalila tentokrát artwork a tracklist; její nový čtrnáctý přírůstek ponese název "Epitome of Torture". Album vyjde u firmy SPV/Steamhammer ve čtyřech formátech: digipacková limitovaná edice s dvěma bonusy a plakátem, v normálním balení, jako obrázkové 2LP s třemi bonusy a digitálně. V Německu se desky dočkají 26. dubna, ve zbytku Evropy 29. dubna a v Americe 7. května. Posledním počinem německých klasiků byla roku 2010 deska "In War and Pieces". Na loňském Brutal Assault jste se mohli v hodně pozdní noční hodinu pokochat jejich vystoupením, která zároveň uzavíralo celý festival.

Tracklist "Epitome of Torture":
01. My Final Bullet
02. S.O.D.O.M.
03. Epitome of Torture
04. Stigmatized
05. Cannibal
06. Shoot Today - Kill Tomorrow
07. Invocating the Demons
08. Katjuscha
09. Into the Skies of War
10. Tracing the Victim
11. Waterboarding [limited edition bonus track]
12. Splitting the Atom [limited edition bonus track]

>>> Svou porci muziky pro fans chystají i francouzští Svart Crown. Novinka "Profanum" vyjde 22. dubna v Evropě a v květnu v Americe. Desku vydají Listenable Records. CD nahrával, mixoval a masteroval Francis Castle (Arkhon Infaustus, Phazm) v St Marthe studiu v Paříži. Obálku vytvořil Stefan Thanneur (Ruins). Poslední album "Witnessing the Fall" spatřilo světlo světa v roce 2011.

Tracklist "Profanum":
01. Manifestatio Symptoms
02. Genesis Architect
03. Intern . Virus . Human
04. In Utero: A Place of Hatred and Threat
05. Until the Last Breath
06. Profane
07. The Therapy of Flesh
08. Venomous Ritual
09. Ascetic Purification
10. Revelatio: Down Here Stillborn

Středeční nálož klipů

27. února 2013 v 18:29 | Kaša |  Music News
>>> Severská melodická death metalová partička Hypocrisy zveřejnila nedávno tracklist a obal svého nového alba. Nyní je čas na oficiální video ke skladbě "End of Disclosure", jež se bude nacházet na jejich stejnojmenné chystané novince, jejíž vydání je naplánováno na 22. března pod záštitou Nuclear Blast Records. Video se točilo ve Stockholmu, kde na režisérskou židli usedl Ville Lipiäinen.


>>> Techničtí metalisté Monuments, jejichž loňská deska "Gnosis" se těší kladným kritikám, nyní vypustili do světa video k písni s názvem "Regenerate". Videoklip vznikl jako kompilace živých záběrů z posledního turné britských mladíků. Pro úplnost dodejme, že "Gnosis" vyšlo u Century Media Recorrds loni 8. srpna a jednalo se o první dlouhohrající počin kapely.


>>> Dalším pánem na holení jsou američtí alternativní metalisté Otep, v jejichž čele stojí živelná Otep Shamaya. Letos tahle parta vydala své šesté řadové album, které slyší na jméno "Hydra" a k dispozici je od 22. ledna, kdy jej Victory Records vyslali mezi fanoušky. Pro účely propagace aktuální desky byla vybrána skladba "Apex Preadator", o jejíž obrazové ztvárnění se postaral režisér P. R. Brown, který spolupracoval již s takovými jmény jako Slipknot či Avenged Sevenfold. Protože byla na internet vypuštěna necenzurovaná verze a kvůli obsahu lze očekávat brzké stažení, tak neváhejte a přesvědčte se o výsledku dokud je to možné.


>>> Jako poslední vám dnes přinášíme video k titulní písni z jubilejního dvacátého řadového alba britských legend Saxon. "Sacrice" můžete hledat na pultech obchodů již tento pátek, 1. března. Produkci nástupce předloňského alba "Call to Arms" si vzal na starosti opět zpěvák Biff Byford, kterému tentokrát sekundoval Andy Sneap (Megadeth, Kreator, Arch Enemy). Pro bližší informace o chystaném albu směřujte své kroky sem.


Agalloch - The White

26. února 2013 v 21:39 | Ježura |  Recenze
Víte, my se v redakci Sicmaggot děsně nudíme, takže samou nudou vymýšlíme hovadiny. A při jednom takovém záchvatu nudy z našich pomazaných hlav vzešel nápad, že by nebylo vůbec ke škodě tu a tam oprášit nějakou starší nahrávku, která si to zaslouží a jejíž recenze se na Sicmaggot v ideálním případě ještě neobjevila, a podrobit ji stejné péči, jaké se zde dostává žhavým novinkám. A tušíte správně, dnes přesně na takový materiál dojde. A abych netroškařil, moje volba padla na jeden z mých vůbec nejmilejších titulů...

"We carry death out of the village"
(The Isle of Summer)

Fenomenální a zcela jedinečné zámořské těleso Agalloch asi zdejším čtenářům není třeba příliš představovat, takže se zdržím obšírnějších popisů nezaměnitelného rukopisu a zádumčivé atmosféry, které této portlandské legendě udělaly jméno, a začnu z trochu jinačího soudku. Jak známo, Agalloch mají za svou kariéru na kontě čtyři ceněné řadové desky, které společnými silami definují typický sound kapely. Stalo se však pravidlem, že v mezidobí mezi vydáním jednotlivých studiových alb nahrávají Agalloch minimálně jedno EP, a obecně se dá tvrdit, že právě prostřednictvím těchto minialb se vydávají do směrů více či méně odlišných od své řadové tvorby. A přesně to je i případ právě recenzovaného "The White". Agalloch známí svojí jedinečnou kombinací atmosférického black metalu a potemnělého neofolku se totiž v tomto případě zcela zřekli všech metalových složek a nahráli EP, které je čistému neofolku asi nejblíže za celou jejich kariéru. Je však třeba jedním dechem dodat, že se tak nestalo ani na úkor typického skladatelského jazyka dua John Haughm - Don Anderson, ani na úkor rozmanitosti hudby samotné. A pokud "The White" neznáte a toto prohlášení vás trochu uklidnilo, pak vězte, že ten klid není nic proti tomu, co za stavy následuje po plném prozření, protože i když jsem ve společnosti "The White" strávil mnoho a mnoho hodin, pořad znovu žasnu nad tím, jaký skvost se Agalloch na půlhodinové ploše tohoto EP podařilo stvořit. Ale na chvalozpěvy bude prostor o něco níže, takže se zde nejdříve pokusím alespoň trochu střízlivě nastínit, jaké "The White" vlastně je, krom toho že je doslova dech beroucí. Vidíte, zase jsem se neudržel...

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Nové album Burzum v létě

26. února 2013 v 18:24 | Monsterfuck |  Music News
Varg Vikernes po svém propuštění z vězení v roce 2009 opravdu nezahálí a na letošek již čtvrtý rok v řadě připravuje čtvrté dlouhohrající album. Deska se bude jmenovat "Sôl austan, Mâní vestan" (oficiální anglický překlad zní "East of the Sun, West of the Moon") a na rozdíl od tří předchůdců nepůjde o metalovou muziku. Počin by měl vyjít "okolo léta". Varg Vikernes říká:

"'Sôl austan, Mâní vestan' bude obsahovat přibližně 58 minut instrumentální elektronické hudby, která může být popsána jako relaxační, pomalu plynoucí, hloubavá a velmi originální. Nic podobného jste doposud neslyšeli, ačkoliv bychom to mohli přirovnat k různé elektronické hudbě, například Tangrine Dream - a myslím, že i staré elektronické muzice Burzum.

Mnoho této severské hudby bylo použito jako soundtrack k 'ForeBears' [trailer viz níže - pozn. redakce], filmu, který máš žena právě dokončila. Ve snímku se objeví i několik skladeb, jež na albu nenajdete, místo toho je jednoduše poskytnu zdarma ke stažení, nebo možná jako YouTube videa, něco na ten způsob. Nejsou ve stejném stylu jako zbytek 'Sôl austan, Mâní vestan' - jedna je dokonce 'poměrně akustická' kytarová a basová píseň - takže se nehodily, nevidím důvod, proč neposkytnout nějakou hudbu i zdarma. Budu pravděpodobně schopen zajistit svou rodinu tak jako tak a snad budu mít peníze i na máslo a sůl.

'Sôl austan, Mâní vestan' je, stejně jako byla všechna tři takzvaná po-vězeňská alba Burzum, koncepční deskou. Stále jsem nebyl schopen opustit pohansko-spirituální koncept pádu do temnoty a následný vzestup zpátky na světlo; pohanské zasvěcení, přibližování člověka k božství, osvícení mysli, živení elfího světla v člověku. Stejně tak jsem nebyl schopen opustit starou norštinu, ačkoliv, protože je deska instrumentální, je tentokrát použita jen pro názvy skladeb."

Tracklist "Sôl austan, Mâní vestan" (v závorkách anglické překlady):
01. Sôl austran (East of the Sun)
02. Rûnar munt þû finna (You Shall Find Secrets)
03. Sôlarrâs (Sun-journey)
04. Haugaeldr (Burial Mound Fire)
05. Feðrahellir (Forebear-Cave)
06. Sôlarguði (Sun-god)
07. Ganga at sôlu (Deasil)
08. Hîð (Bear's Lair)
09. Heljarmyrkr (Death's Darkness)
10. Mâní vestan (West of the Moon)
11. Sôlbjörg (Sunset)


Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (and Other Stories)

25. února 2013 v 21:19 | Kaša |  Recenze
Na prstech jedné ruky bych spočítal hudebníky, jejichž tvorbu považuji za geniální. Správně tušíte, že bych takhle nezačínal recenzi třetího sólového alba Stevena Wilsona, kdyby britský mág nebyl jedním z těch, kteří si mě podmanili a jejichž studiová tvorba je pro mne vždy událostí roku. "The Raven That Refused to Sing (and Other Stories)" je třetím sólovým zářezem na jeho pažbě a po klasičtějším "Insurgentes", o něco víc experimentálnějším "Grace for Drowning", byla očekávání opravdu nemalá, protože v obou případech se jedná o skvělé desky, které na straně jedné citují klasické progrockové postupy a na straně druhé Wilson přidal něco ze své vlastní vize, která je stavěna na melancholických, náladotvorných rozmáchlých plochách, z nichž (zvláště pak při spojení s jeho charakteristickým zpěvem) můžete cítit atmosféru, kterou se snažil vyjádřit, jak vám takřka dýchá na krk.

Nepředpokládám, že všichni čtenáři našeho blogu jsou zarytí fanoušci progresivního rocku, takže si pojďme Stevena Wilsona trošku představit. Není pochyb o tom, že své jméno na scéně získal především díky Porcupine Tree, kteří jsou obecně považování za jednu z nejlepších progrockových kapel, která za uplynulých dvacet let na scéně vyvstala. Kromě jeho domovské bandy, s jejíž budoucností to vypadá všelijak jen ne dobře, se Wilson projevuje jako chronický workoholik, takže má svém kontě řadu alb pod hlavičkou ambientních Bass Communion, post-rockových No-Man, pop-rockových Blackfield a v neposlední řadě Storm Corrosion, což je výsledek spolupráce s dlouholetým přítelem Mikaelem Åkerfeldtem z Opeth, která pro mě po tolika letech velkých očekávání byla spíše zklamáním. Své nejlepší nápady si ale schovává pro svá sólová alba, protože ta s každým dalším nosičem rostou do stádia, jež se nebezpečně blíží dokonalosti.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


DéPéHá Prod. & Coor. představují „EPMMXII“ skupiny Vek$laŋ

25. února 2013 v 17:49 | Monsterfuck |  Music News
Interpret:...............Vek$laŋ
Album:..................EPMMXII
Žánr: ...................black metal / punk
Formát: ................CD-R
Label: ..................DéPéHá Prod. & Coor.
Datum vydání: .......9. března 2013

Sestava:
Vojta - kytara
Viktor - bicí
Andy - basa
Slávek - vokál

Seznam skladeb:
Ve stínu vlka
Poslední západ
Všechny slzy vyschly
Zlámaný kosti

Vek$laŋ vznikli na jaře 2011 na troskách úspěšné skupiny !ÚL.. Basák Andy a kytarista Vojta přibrali bubeníka Viktora a později i zpěváka Slávka (MÖRKHIMMEL) a začali tvořit špinavý marast na pomezí black metalu a punku. V roce 2012 nahráli ve zkušebně v Praze-Michli (nahrával a produkoval Martin Linda, který stojí mimo jiné za posledním počinem !ÚL.. "#2") pět songů, které umístili k poslechu na internetové profily. Na začátku roku 2013 došlo k dohodě o vydání jedné skladby na kompilaci Damage Done Records a zbylé čtyři spatří temno pekla na CD-R pod DéPéHá Prod. & Coor. K vydání bylo přistoupeno typickým DIY způsobem, limitovaný náklad čítá ručně číslovaných 66 kusů na CD-R s jednoduchým barevným obalem.

"EPMMXII" vychází 9.3.2013, kdy zároveň proběhne křest na Pekle nad Otavou 6,66 ve Strakonicích, v Music baru Křemelka. Kromě Vek$laŋ vystoupí LAHAR, MORTIFILIA a MURUROA.


DéPéHá Prod. & Coor.: www.bandzone.cz/fan/depeha

[tisková zpráva vydavatele]

Huntress a Oranssi Pazuzu chystají novinky

25. února 2013 v 15:05 | Monsterfuck |  Music News
>>> Zámořští heavy metalisté Huntress v čele s excentrickou zpěvačkou Jill Janus (mj. třeba bývalá modelka pro Playboy) začali s nahráváním svého druhého dlouhohrajícího alba, jež naváže na loňský debut "Spell Eater". Podle všeho by se doposud nepojmenovaná novinka měla stihnout objevit ještě v letošním roce. Produkce se ujal hojně vyhledávaný Chris "Zeuss" Harris (Hatebreed, Municipal Waste, Shadows Fall), obal k nahrávce opět vytvoří Vance Kelly (Prong, The Sword, Graveyard), kteý namaloval artwork již k debutu.

"Vance Kelly svým přebalem zachytil vizi 'Spell Eater'. Je ohromně talentovaný a inteligentní, každému projektu se věnuje naplno. Přestože toho ještě moc o naší druhé nahrávce nemůžeme odhalit, můžu říct, že obal desky nebude z tohoto světa!" říká Jill Janus o opětovné spolupráci s kreslířem.

Huntess se vrátí do České republiky na letošní ročník Metalfestu v Plzni, který se odehraje ve dnech 31. května až 2. června.

>>> Na nové desce pracují rovněž psychedeličtí black metalisté Oranssi Pazuzu z Finska. Ti se nacházejí v Orgon Studios v Londýně, kde s producentem Jaimem Gomezem Arellanem pracují na svém třetím opusu, který naváže na ceněný počin "Kosmonument".

Kapela říká: "Přestože nahrávání stále pokračuje, to, co zatím bylo zaznamenáno, překonává naše očekávání, myslíme, že jde o doposud náš nejlepší materiál."

"Kosmonument" vyšel 26. října 2011 u Spinefarm Records na CD, později se ještě pod značkou Blackspinn Music objevila luxusní 2LP edice v černé barvě a v limitaci 500 kusů.

Delain a Edenbridge podepsali smlouvy

25. února 2013 v 10:53 | Monsterfuck |  Music News
>>> Holandská skupina Delain se stala dalším přírůstkem ve stáji rakouského labelu Napalm Records - obě strany nedávno podepsaly celosvětový kontrakt. Skupina říká: "Velmi se těšíme na spolupráci s Napam Records. Tohle je pro nás perfektní firma, tato spolupráce nám umožní růst a dostat se k fanouškům."

Svou trošku do mlýna si přisadil i Thomas Caser, jeden z čelních představitelů Napalm Records: "Kapele fandím a sleduju ji už od jejího začátku, takže jsem osobně extrémně pyšný, že nyní Delain součástí naší soupisky. Skupina sdílí naši vizi a společně dostaneme Delain na vrchol!"

Předcházející album Delain se jmenovalo "We Are the Others" a vyšlo 1. června loňského roku u Roadrunner Records jako CD a limitované digipack CD. LP edice se objevila pod křídly firmy Music on Vinyl.

>>> Novou smlouvu mají i žánrově ne zas tak vzdálení Edenbridge, kteří ovšem podepsali s vydavatelsvím SPV/Steamhammer. To se postará o vypuštění chystané novinky "The Bonding". Počin vyjde 21. června v Německu, 24. ve zbytku Evropy a 2. července v Severní Americe jako CD, limitovaná CD edice v malé knížce, barevné LP a download.

"Jsme extrémně šťastní a pyšní, že jsme součástí rodiny SPV," říká kytarista Lanvall. "Po pár měsících schůzek nám připadá, že název našeho nového alba, 'The Bonding' ['Propojení' - pozn. redakce], skvěle pasuje k našemu novému domovu. Naši fanoušci by měli očekávat desku plnou emotivní a silné hudby a mystický artwork, který bude spojen s poselstvím alba."

Panikk - rozhovor

24. února 2013 v 21:21 | Monsterfuck |  Rozhovory
Slovinští thrash metalisté Panikk vydávají svůj dlouhohrající debut s názvem "Unbearable Conditions" 12. března. Dali jsme dohromady pár otázek o kapele, albu i samotném thrash metalu a poslali je Panikk. Tady jsou jejich odpovědi...

01. Zdravím! Hrajete docela tvrdou muziku, tak pojďme začít s docela tvrdou otázkou. Tvrdíte, že hrajete thrash metal ovlivněný Bay Area. To je samozřejmě super, ale někdo by mohl říct, že by bylo více logické, kdybyste hráli evropský styl thrashe, když jste z Evropy… proč se tedy prezentujete s americkým stylem? Preferujete americký thrash metal i jako posluchači?

Máme rádi oba styly thrashe, ale styl Bay Area je nám blíž, i jako posluchačům, jak jsi zmínil, takže jsme tedy ovlivněni více kapelami z Bay Area, což ale neznamená, že nemáme rádi evropské thrashové skupiny, protože samozřejmě máme. Do naší hudby se snažíme zahrnout více stylů, ne jen thrash.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Panikk - interview

24. února 2013 v 21:21 | Monsterfuck |  Rozhovory
Slovenian thrash metallers Panikk are releasing their full-length debut named "Unbearable Conditions" on 12th March. We recently made a couple of questions about the band, the album and thrash metal itself and send them to Panikk. Here are their answers...

01. Hello! You play pretty heavy music so let's start with pretty heavy question. You claim that you play Bay Area influenced thrash metal. That's surely cool, but someone could say it would be more logical to play European style of thrash since you're from Europe… so why do you present yourself with American style? Do you prefer US thrash metal also as a listeners?

We love both styles of thrash but we're closer to Bay Area style even as you mentioned as listeners so we're therefore more influenced by Bay Area bands but that doesn't mean we don't like European thrash bands because we sure do. In our music we try to include many different styles not just thrash.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Appalachian Winter - Ghosts of the Mountains

24. února 2013 v 19:05 | Ellrohir |  Recenze
Než z vrcholků Apalačského pohoří slezl sníh, než se stráně hor znovu zbarvily zářivou paletou podzimních barev a než se pensylvánské hory znovu zahalily do bílého hávu, stihl D.G. Klyne připravit, nahrát a namixovat nové album svého projektu Appalachian Winter. Téměř přesně na den před rokem tu byla má recenze na předchozí počin pojmenovaný "Appalachian Winter", dnes se podíváme na zoubek novince nazvané "Ghosts of the Mountains".

Fyzicky sice album vyjde až 9. března, nicméně je to v historii projektu poprvé, kdy se objeví CD, čtyři předchozí alba existovala pouze v elektronické podobě, které jsou k dispozici k naprosto legálnímu stažení, protože autor si na volné dostupnosti své tvorby skutečně velmi zakládá (a neopomíná to stále dokola opakovat). Ani nejnovější album není výjimkou, vyjde sice CD, ale v online verzi novinka existuje a visí na internetu už někdy od Vánoc. Proto ji tedy můžeme recenzovat už nyní a vy si ji už nyní můžete poslechnout.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Machine Head bez baskytaristy a s přípravou nové desky

24. února 2013 v 18:02 | Monsterfuck |  Music News
Zámořská metalová veličina Machine Head se rozešla s jedním ze svých zakládajících členů - kapelu opustil baskytarista Adam Duce. Machine Head prohlásili, že rozchod se nesl v přátelském duchu a že svému teď již bývalému kolegovi přejí hodně štěstí do jeho současných i budoucích aktivit. Posledním zakládajícím členem ve skupině tedy nyní zůstává zpěvák a kytarista Robb Flynn.

Machine Head budou prozatím pokračovat jako tříčlenná kapela. V této sestavě již začali se psaním nové řadové desky, která bude mít za úkol navázat na dva roky starý počin "Unto the Locust". Vydání je plánováno už na konec letošního roku.

DEBAUCHERY vydají nové album!

24. února 2013 v 13:01 | Monsterfuck |  Koncerty & Akce
DEBAUCHERY vydají nové album!

Němečtí death metalisté DEBAUCHERY právě chystají nové album. Deska vyjde v létě 2013 u Massacre Records. Novinka se bude jmenovat KINGS OF CARNAGE. Zatím je znám pouze obal desky, který vytvořil Adrian Smith.

Kapelu budete mít možnost slyšet a vidět na:

DEADLY STORM IN BOŽKOV 7 - info:

[tisková zpráva]


Trollech, Stíny plamenů: Praha - Exit-Us, 16.2.2013

23. února 2013 v 19:47 | Ježura |  Reporty
Takřka přesně před rokem se libeňský klub Exit-Us stal svědkem památné události. Tehdy se v jeho útrobách uskutečnilo první oficiální živé vystoupení prachmatického tělesa Umbrtka, a kdo se tehdy zúčastnil, asi se mnou bude souhlasit v tom, že to byl nesmírně vydařený večer. Nevím, jestli je to pouhá shoda náhod, nebo snad záměr, ale polovina letošního února zastihla Exit-Us v obdobné situaci. Výrazný činitel české black metalové scény, Lord Morbivod, se v doprovodu svých kumpánů z Trollech a Stíny plamenů rozhodl navázat na loňské dostaveníčko dalším speciálním koncertem, tentokráte v režii těchto jeho dvou projektů. Aura výjimečnosti, kterou se tato akce od počátku zaštiťovala, měla původ v několika prostých, leč efektivních skutečnostech. Večer ve společnosti těchto dvou kapel totiž nejenže nabídl jednu z nemnoha příležitostí vidět Trollech a obzvláště Stíny plamenů živě, ale obě kapely navíc přichystaly unikátní setlist, na kterém našly hojné zastoupení skladby staré a v minulosti dlouho nebo vůbec nehrané. Atraktivitu takové události tedy netřeba dále zdůrazňovat...

A že ty řeči o atraktivitě nejsou jen bohapustými výmysly, vyšlo najevo už při vstupu do klubu. Popravdě, snad s výjimkou oné prachmatické seance nepamatuji, aby bylo v Exit-Us tak plno. O vyprodaném lokále sice hovořit nelze, ale návštěva byla i tak na poměry pražských undergroundových koncertů vskutku znamenitá. Tyto dojmy se pak jedině umocnily po sestupu do sálu, kam se postupně přesunula většina hloučků postávajících o patro výše, zkoumajících nevelkou nabídku improvizovaného pultíku s merchandisem (Trollech přivezli velice povedená trička stylizovaná k novince "Vnitřní tma") případně pocucávajících rozličné alkoholické nápoje (místní trubky tentokrát nebyly ve formě, neboť jinak poměrně slušný Braník 11° toho neměl s pivem mnoho společného).

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Názvy chystaných alb

23. února 2013 v 16:48 | Stick |  Music News
>>> Němečtí Gamma Ray, o kterých jsme před nedávnem psali v souvislosti s vydáním nového EP "Master of Confusion", přinášejí další nové zprávy ze svého tábora. Chystané dlouhohrající album, které letos vyjde u earMusic, ponese název "Empire of the Undead". Skladba stejného názvu se objeví taktéž na novém EP.

Nová deska Gamma Ray vyjde po třech letech od posledního alba "To the Metal". V březnu také přijedou společně s Helloween zahrát do ČR. Helloween budou propagovat svou novou desku "Straight out of Hell", turné je pokračováním úspěšného Hellish Rock Tour z přelomu let 2007/2008.

>>> Američtí death metaloví veteráni Immolation určili "Kingdom of Conspiracy" jako název svého devátého studiového alba. Následník tři roky starého "Majesty and Decay" vyjde 14. března u Nuclear Blast. CD se nahrávalo v Sound Studios v Milbrooku s producentem Paulem Orifinem, mastering provedl Zack Ohren (All Shall Perish, Decrepit Birth, Suffocation). Zde se můžete mrknout na fotky z nahrávání.

Bez zajímavosti není aní názor baskytaristy/vokalisty Rosse Dolana na tenkou dělící linii mezi death metalem a black metalem: "Když se na to podíváš pořádně, všichni máme stejný kořeny. Byli jsme inspirováni stejnými kapelami. Když mluvíš s námi, pak se zeptáš Marduk, a pak třeba Immortal a Averse Sefira, s kýmkoliv se bavíš, inspirovaly nás stejné kapely. Jsou to jen různé interpretace. Vzali jsme si z toho tohle a vydali se svým směrem. Ale všechno je to extrémní metal, velice temné. Občas slyším lidi říkat, že jsme překročili hranice death a black metalu. Pokud bych nás měl zařadit do žánru, řekl bych, že jsme rozhodně death metal, ale chápu, že dokážeme oslovit i black metalové fanoušky, protože náš zvuk je na death metal velice neortodoxní, velmi disonantní, velmi temný a bezútěšný. Takže úplně to spojení chápu, a souhlasím s ním. Všichni jsme začali na stejném bodě, takže to dává smysl."

>>> Mezinárodní melodická kapela Masterplan vydá své nové album "Novum Initium" 26. dubna u AFM Records. V únoru také natáčela videoklip ke skladbě, jejíž název zatím nebyl zveřejněn. Album uvede novou sestavu, která po personálních rošádách vypadá následovně:

Rick Altzi - zpěv (At Vance, Sandalinas, Thunderstone)
Roland Grapow - kytary (ex-Helloween)
Axel Mackenrott - klávesy
Jari Kainulainen - basa (ex-Stratovarius, ex-Evergrey)
Martin Škaroupka - bicí (Cradle of Filth)

Kapela, která vydala první eponymní album v roce 2003, na sebe upoutala ihned pozornost. Mohla za to především účast dvou odpadlíků z Helloween, Rolanda Grapowa a Uliho Kusche. K tomu přibrali talentovaného norského zpěváka Jørna Landeho a na úspěch bylo zaděláno. Za deset let kapela stihla vydat čtyři alba a prodělat několik personálních turbulencí. Především odchod Uliho Kusche, kterého pak nahradil Mike Terrana (ex-Rage) a nejeden odchod Jørna Landeho, kterého na albu "MKII" nahradil Mike DiMeio, aby se v roce 2010 do kapely vrátil a nazpíval album "Time to Be King", po kterém kapelu opět opustil.

Problémy u Slayer

23. února 2013 v 14:22 | Monsterfuck |  Music News
Poměrně překvapivé zprávy přicházejí z tábora legendárních thrash metalistů Slayer. Kapela, která už tak hraje dva roky v nekompletní sestavě, jelikož se kytarista Jeff Hanneman stále ještě nevyléčil ze svých zdravotních problémů, odehraje své nadcházející turné po Austrálii, jež začíná dnes, tj. 23. února, bez bubeníka Davea Lombarda (na fotce). Na jeho místo usedne náhradník v podobě Jona Detteho, jenž se ve Slayer krátce objevil už v roce 1996. Dave Lombardo ohledně celé záležitosti zveřejnil následující obsáhlé prohlášení:

"Chtěl bych se osobně omluvit všem fanouškům v Austrálii, kteří si koupili vstupenky na turné a očekávali mě na mém obvyklém místě za bicími.

Abyste všichni slyšeli pravdu, na konci pracovního dne 14. února jsem byl informován, že na turné po Austrálii nebudu bubnovat. Je mi to líto a abych byl upřímný, jsem touto situací šokován.

Minulý rok jsem zjistil, že 90% koncetního výdělku Slayer je odepisováno jako náklady, včetně profesních poplatků vyplácených managementu, což kapelu stojí miliony dolarů, a nám čtyřem tak zbývá si rozdělit 10% a méně. To podle mého názoru není způsob, jakým by měl fungovat byznys skupiny. Snažil jsem se to napravit tím, že jsem na to upozornil ostatní z kapely; Tom [Araya, zpěv/baskytara - pozn. redakce] a já jsme si najali učetní poradce, aby zjistili, co se děje, ale byl mi odepřen přístup k detailním informacím a nezbytným zálohovaným dokumentům.

Strávil jsem Vánoce a Nový rok tím, že jsem si uvědomoval, že jsem v roce 2012 koncertoval po celém světě, ale stále jsem nedostal zaplaceno (s výjimkou malé zálohy), ani jsem nedostal vlastní účet za celoroční pot a krev. A jako vrchol mi bylo řečeno, že nedostanu zaplaceno, dokud nepodepíšu dlouhodobý kontrakt, který mi nedával žádnou psanou záruku, kolik a na jakém základě bude management odečítat provize, ani mi neposkytoval přístup k finančnímu rozpočtu nebo nahrávkám na posouzení. Rovněž mi zakazoval poskytovat rozhovory a vydávat prohlášení ohledně kapely, v podstatě umlčující nařízení.

Minulé pondělí jsem se sešel s Kerrym [Kingem, kytara] a Tomem, abychom zkoušeli na turné po Austrálii a probrali nový obchodní model, o němž jsem byl přesvědčen, že je nejlepším způsobem na ochranu Slayer, abychom mohli dělat to, co umíme nejlépe... hrát pro fanoušky. Kerry prohlásil, že nemá zájem cokoliv měnit a že jestli o tom hodlám diskutovat, najde si jiného bubeníka. Ve čtvrtek jsem v jednu odpoledne dorazil na zkoušku, jak bylo domluveno, ale Kerry se neukázal. Zato jsem v 18:24 dostal od právníků email, že na australských koncertech budu nahrazen.

Stále doufám, že naše spory dokážeme vyřešit. Opět se omlouvám všem fanouškům v Austrálii, kteří utratili své peníze, aby viděli tři z původních členů Slayer. Těším se, až se setkáme v budoucnu."

Zbytek skupiny na bubeníkovo prohlášení reagoval následovně: "Slayer potvrzují, že Jon Dette bude bubnovat na jejich australském turné, které startuje tuto sobotu, 23. února, v Brisbane. Co se týče Facebookové zprávy Davea Lombarda [= prohlášení výše], Slayer nesouhlasí se slovy pana Lombarda, ani s popisem událostí, s výjimkou toho, že pan Lombardo necelý týden před naplánovaným odletem do Austrálie předstoupil před kapelu a předložil ohledně svých závazků úplně nový seznam požadavků, které byly v rozporu s těmi dříve dohodnutými. Skupina nebyla schopna se dohodnout na těchto nových požadavcích v tak krátkém čase před odcestováním do Austrálie. Jedná se o víc záležitostí, než kolik jich pan Lombardo poskytl [myšleno veřejnosti], ale z respektu k němu se Slayer zdrží dalších komentářů. Slayer jsou vděční australským fanouškům za pochopení této nešťastné změny na poslední chvíli a těší se, až je na těchto koncertech uvidí."

Jen pro pořádek dodejme, že na australském turné se tedy z původní sestavy objeví pouze zpěvák/baskytarista Tom Araya a kytarista Kerry King. Ostatní nástroje obstarají koncertní záskoky, konkrétně kytarista Gary Holt (Exodus) a již zmiňovaný bubeník Jon Dette. Druhý kytarista, Jeff Hanneman, již se Slayer nekoncertuje od roku 2011 kvůli infekčnímu onemocnění v ruce, kvůli němuž mu hrozila amputace končetiny a dokonce i smrt. Podle všeho se jedná o následek pavoučího kousnutí. Kerry King v jednom nedávném rozhovoru prohlásil, že nikdo neví, kdy bude Jeff Hanneman opět schopen hrát na kytaru.

Kromě toho je i dlouho slibovaná nová deska Slayer, jež by měla navázat počin "World Painted Blood" z roku 2009, stále v nedohlednu, ačkoliv se už v únoru loňského roku mluvilo o tom, že by nahrávání mohlo začít v řádech týdnů a že by album mělo být kompletně dokončeno v létě téhož roku. Podle informací, které poskytl Kerry King v již zmiňovaném rozhovoru, nahrávání stále nezačalo, ale doufá, že "po australském turné všechny dílky zapadnou tam, kam mají zapadnout, uzavřeme nějaké smlouvy a natáčení začne".


Bullet for My Valentine - Temper Temper

22. února 2013 v 21:04 | Stick |  Recenze
Nejsem vyloženě hater Bullet for My Valentine. Spíš mi zní jako prostý produkt své doby. V době vydání debutového alba "The Poison" se vezli na vlně populárního metalcoru s teplými emařskými melodiemi, který tehdy ovládal tvrdou hudební scénu. Tento trend ovšem pominul a s tím bylo nutno změnit i hudební škatulku Bullet for My Valentine. Nyní hrajou takový neurčitý styl, který se tváří rádoby drsně (i stylizace image tomu nahrává), ale přesto je to naprosto neškodná cukrová vata.

Vezměte si nejklišovitější texty, které může moderní kapela zpívat; vezměte si kýčovité riffy a provařené melodie do jednoho rendlíku. Pěkně to provařte a vypadne na vás nová deska "Temper Temper". Samozřejmě, deska se tváří na úrovni (no, i když ten obal...), křišťálová produkce, propagace a podobně. Instrumentálně to taky nikdy nebyli nějací amatéři, přestože jejich hudba zrovna nepatřila nikdy k těm technicky nejnáročnějším. Občas se objeví slušné sólo nebo riff, ale to je většinou otázka pár vteřin. Důležitý je ale samozřejmě obsah, který za vším ostatním těžce zaostává. Už když jsem si poslechl singlovou "Riot", měl jsem pocit, že chlapcům jaksi dochází i zbytek toho dechu, který jim po debutu zbyl. Jednoslovný refrén a sborové "woohoo"... no tak, bylo to opravdu nutné? Ono celá deska trpí jistou triviálností projevu, riffy jsou stupidně jednoduché, stejně jako struktura skladeb. Ale po poslechu desky zbyde jen pocit prázdna a ve vzduchu visí otázka, jestli má vůbec cenu si tenhle prázdný kus plastiku pouštět znovu. Mezi jedenácti skladbami se nevyskytla ani jedna, která by mě dokázala zvednout ze židle, ze které bych si byť jedinou pasáž dokázal nějak více vrýt do paměti.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!


Info o posledním albu Cathedral

22. února 2013 v 19:45 | Ježura |  Music News
Legendární britští doom metalisté Cathedral oznámili datum vydání svého posledního alba. Deska "The Last Spire", na jejíž produkci se podíleli Lee Dorrian a Garry Jennings, kterým asistoval Jaime Gomez Arellano, vyjde 29. dubna a na pulty obchodů se dostane skrze distribuční síť labelu Rise Above Records. Tracklist je k nahlédnutí níže.

Lee Dorrian říká o nové desce toto: "Co se mě osobně týče, na tohle album jsem čekal od našeho prvního [debut 'Forest of Equilibrium' z roku 1991 - pozn. redakce]. V jistých ohledech je to skoro jako bychom natočili naše druhé album. Ve skutečnosti jsme nahráli mnohem více materiálu, ale rozhodli jsme se spoustu skladeb obětovat, aby bylo album celkově soudržnější a úplné ve svém nihilismu.

Nemám rád happy endy, nikdy jsem neměl. Tolik dobrých filmů zruinoval jejich happy end a já nechtěl, aby to byl i případ Cathedral. Mým snem bylo dokončit to a neporušit přitom kruh."

Cathedral nedávno uvolnili po třech letech první nový materiál, učinili tak prostředníctvím magazínu Decibel, a to jen v edici Decibel Flexi Series pro předplatitele. Skladba "Vengeance of the Blind Dead" vyšla v únorovém čísle a k poslechu je rovněž na SoundCloud profilu Decibelu.

Tracklist "The Last Spire":
01. Entrance to Hell
02. Pallbearer
03. Cathedral of the Damned
04. Tower of Silence
05. Infestation of Grey Death
06. An Observation
07. The Last Laugh
08. This Body, Thy Tomb

Klipy od Crest of Darkness a Suffocation

22. února 2013 v 18:23 | Monsterfuck |  Music News
>>> Norští black metalisté Crest of Darkness zveřejnili nový videoklip ke svému nadcházejícímu albu s názvem "In the Presence of Death" (více informací zde), konkrétně se jedná o song "Demon Child". Produkci a režii si vzala na starost společnost MONITORmedia, klip obsahuje živé záběry kapely, na nichž se ovšem objevuje i kytarista Kjell Arne Hubred, který ovšem Crest of Darkness v loňském roce opustil a byl nahrazen Janem Fredrikem Solheimem.


>>> "As Grace Descends" je nové video zámořské brutal death metalové veličiny Suffocation. Má propagovat čerstvou desku "Pinnacle of Bedlam", jež vyšla 19. února. Samotný klip byl natočen 5. ledna v New Yorku za pomoci režiséra Tommyho Jonese (Kataklysm, Soilwork, Death Angel). Video z natáčení si můžete pustit na YouTube, nášup fotek zase najdete na Facebooku. Samotné klip "As Grace Descends" je k vidění zde:


Hatriot - Heroes of Origin

21. února 2013 v 21:36 | Kaša |  Recenze
Jmenují se Hatriot, ale klidně by si mohli říkat The Souzas. Důvod? Těm, kteří se v thrash metalu alespoň trochu orientují, nemusím jméno Steve "Zetro" Souza nijak dlouze představovat. Legendární zpěvák, který si svůj status vydobyl v řadách Exodus, se kterými zažil jejich nejklasičtější období. A proč The Souzas? No protože krom něj působí v této kapele i jeho synové Nick, který hraje na bicí, a Cody, jenž má na starosti baskytaru. Do plného počtu pěti členů nám tak schází dvojice kytaristů Kosta V. a Miguel Esparza, jejichž výčtem jsme se dostali k sestavě, která má album "Heroes of Origin" na starosti.

Zetro se tentokrát rozhodl obklopit mládím a elánem a na výsledné podobě je to znát, protože zní, jako by nikdy Exodus neopustil a předvádí se v neskutečné formě. Po dvou albech all-star bandu Dublin Death Patrol, se mu zřejmě zachtělo být součástí naplno fungující kapely. A že se pro tento účel obklopil neznámými jmény, je krok pochopitelný, protože poslední pokus v podobě Tenet, ve kterých se tento řízný pěvec spojil s takřka kompletní sestavou Strapping Young Lad, zůstal za očekáváními a jediné album "Sovereign" nedopadlo tak dobře, jak by vzhledem k zúčastněným persónám mohlo. Oproti Tenet jsou Hatriot mnohem živelnější a přirozenější. Asi není zapotřebí připomínat, že tou hlavní ingrediencí, na které si tentokrát pochutnáme, je exodusovský thrash metal v tom nejklasičtějším pojetí s lehkou příměsí death metalových sypaček, kterých je sice poskrovnu, ale tu a tam se objeví jako šedý vlas na Zetrově stále bujné kštici.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!