Ensiferum - Unsung Heroes

11. září 2012 v 21:20 | Ježura |  Recenze
Finové Ensiferum patří bezesporu k těm nejpopulárnějším zástupcům viking metalu (jakkoli je to v tomhle případě dost zcestné, ale většinový názor bohužel mluví jasně) a jako takoví se pochopitelně jednoho krásného dne dostali i do mého zorného pole. A já, toho času mladý a naivní metalista, jsem tělem i duší propadl jejich melodice, heroické atmosféře a cool pohanskému odéru, který z jejich hudby dýchal. Jenže to bylo nějaké tři roky zpátky a od té doby se mnohé změnilo. Tak třeba si již opravdu nemyslím, že poslední tvorba (představovaná především deskou "From Afar") představuje jakkoli hodnotný materiál (odmyslím-li si skladbu "Smoking Ruins", ke které nemám výhrad ani nyní). I po tomto prozření jsem si však přes veškeré objektivní a opodstatněné výhrady k tvorbě Ensiferum uchoval jakousi slabost, která mi donedávna bránila nad nimi zlomit hůl jako nad ztraceným případem a dokonalou ukázkou, jak se to dělat nemá. Ovšem jestli tohle platilo nějaký měsíc nazpět, teď je vše jinak. V mezičase jsem si totiž několikrát prohnal ušima aktuální novinku "Unsung Heroes", a ta moje smýšlení stran kapely nesměrovala na cestu, ze které asi není návratu.

A přitom to ze začátku nevypadalo vyloženě zle. Na Metalfestu představená novinka "Burning Leaves" se mi vcelku pozdávala jak v živém, tak v později zveřejněném studiovém provedení a ani klipovka "In My Sword I Trust" mi nezpůsobila akutní zažívací potíže, takže i přes nikterak závratné dojmy jsem nečekal vyložený klystýr. Trochu to začalo skřípat u třetí zveřejněné skladby, kterou se stala titulka "Unsung Heroes". Tady už zablikalo varovné světýlko a já se zoufale snažil dobrat něčeho, čím by ta skladba dovedla zaujmout. Marně. Ale pořád to nebylo vyloženě špatné, takže naděje na vcelku poslouchatelnou desku zůstávaly. Jenže potom se mi dostalo album do ruky v celé své hodinové délce, a já děkoval vyšším silám, že mi nedovolily poobědvat včas, protože v opačném případě by příslušná pochutina velmi rychle opustila vyhřáté místečko v mém žaludku. Ano, tak strašné to bylo (a vlastně pořád je). Popravdě, už dlouho jsem neměl tu čest s albem, které by mě nutilo střídavě k smíchu nebo k pláči. Ale pěkně popořadě, protože alespoň férovou a řádně odůvodněnou popravu si deska zaslouží.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Seda Seda | 11. září 2012 v 23:37

Odraedir jeste zlato

2 Ježura Ježura | 12. září 2012 v 14:52

Ale tak to zas ne, ty měli 3/10 jenom kvůli tvý pětce :-D

3 Peta Peta | 12. září 2012 v 21:39

Trapne, panove maji asi naky mindrak. Nejdriv zkuste nahrat nakou desku skvelou jako unsung heroes a pak kritizujte vy trapaci

4 Ellrohir Ellrohir | E-mail | Web | 12. září 2012 v 22:10

Vida, tak přece...už jsem si říkal, že se nikdo nechytne :-D

5 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 12. září 2012 v 23:40

[3]: Nechci prudit, ale tohle jen ten nejhorší existující argument, jaký někdo může použít v diskuzi o kvalitě nějaké hudby :-)

6 Peta Peta | 13. září 2012 v 10:22

[5]: Haha, pan si chce hrat na intelektuala. kritizovat umi kazdi ale skutek utek. Chtel bych videt tebe kdyby si mel skomponovat sedmnacti minutovou skladbu. Unsung heroes je nejlepsi deska jakou jsem slysel, vy to ale se svymi tupymi konzumnimi zivoty, kdyz poslouchate jenom hudbu kterou vam predhodi nedokazete ocenit.

7 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 13. září 2012 v 10:40

[6]: Upřímně ti nechci kazit iluze, ale právě Ensiferum jsou tupá a konzumní hudba. Než něco podobného začneš rozhlašovat, zkus se nejdřív podívat do infa o blogu, co posloucháme... pochybuji, že jsi o většině z těch kapel kdy slyšel, když považuješ takový odpad za nejlepší album svého života... nejspíš ti totiž zatím nikdo nepředhodil hudbu, která za hudbu opravdu dá považovat... Nikdo ti tvůj názor samozřejmě nebere, ale nesouhlas s recenzí se dá vyjádřit i slušně ;-)

8 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 13. září 2012 v 10:46

Jo a k tomu, že bychom nejdřív něco měli složit, než si dovolíme kohokoliv kritizovat... když pominu fakt, že někteří členové redakce mají zkušenosti se skládáním hudby a živým vystupováním (byť samozřejmě na mnohem nižší úrovni než Ensiferum), tak tenhle argument je na úrovni základní školy z toho důvodu, že podle téhle logiky nemůže člověk vůbec hodnotit žádnou hudbu, literaturu, film, prostě nic, pokud sám nic nesložil/nenapsal/nenatočil... To je trochu na hlavu, nemyslíš? To jen tak na okraj...

9 Peta Peta | 13. září 2012 v 12:27

[7]: Myslis ty nesmysly na ktere tady mate recenze? Kdyby to bylo tak dobre, tak uz je to asi slavne jako ensiferum, nemyslis? Kapely jako ensiferum, korpiikalni sabaton, hammerfall to je prave umeni, ne ty nesmysly bez naznaku melodie, ktere jakoze poslouchate vy, co posloucha si pet lidi na svete

10 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 13. září 2012 v 13:19

[9]: Ne, to si opravdu nemyslím :) Kvalita se rozhodně neměří slávou interpreta, to by totiž největší umění na světě byli Justin Bieber a Nicki Minaj, jou. Na Korpiklaani nebo Sabaton - nic proti nim - nevidím vůbec nic uměleckého. Tyhle kapely jsou zábava, ne umění, a v tom je velký rozdíl. Nemám nic proti tomuhle přístupu, i zábavy je potřeba (rozhodně bych lhal, kdybych tvrdil, že si sem tam nějaký ten song od nich nepustím), ale fakt, že je to populární, z toho v žádném případě nedělá umění...

11 Ježura Ježura | 13. září 2012 v 13:43

[9]:: Troll detected!

12 Peta Peta | 13. září 2012 v 14:11

[10]: To neni pravda, justin beiber nebo nicki minaj a dalsi popove sracky jsou slavni diky nahravacim spolecnostem a reklame ale kapely jako sabaton ensiferum nebo korpiiklani jsou slavni protoze jsou proste dobri. Nikdo jim nepomahal, na vrchol se dostali sami. Ty nemohouci nesmysly co poslouchate vy jsou proste spatne to je fakt. Kdyby to bylo opravdu kvalitni tak si to svoje fanousky najde stejne jako sabaton, ensi a kopiiklani a spol. Mimochodem. Kdyz kydate spinu na tyto kapely tak jim jenom zavidite ze jste sami nedokazali prorazit na jejich uroven, sam jsi to psal. A ted argumentuj :DDDD

13 Peta Peta | 13. září 2012 v 14:14

[11]: Sam si troll :DDDD

14 Viki Viki | 13. září 2012 v 14:26

Do nich Peto :D Unsung heroes je upe super deska

15 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 13. září 2012 v 14:32

Sabaton nebo Korpiklaani vůbec nejsou kapely, které žádná firma vůbec nikam necpe a už vůbec nemají masivní reklamní kampaně. Tyhle kapely jsou Nicki Minaj metalu, prostě největší mainstream, neškodná hudbička, která nikoho neurazí, aby ji strávil co největší počet lidí. Jinak opravdu nezávidím špatným skupinám, že jsou špatné...

P.S.: Osobní názor se za fakt vydávat nedá

16 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 13. září 2012 v 14:34

Ale co já se vůbec s hádám s člověkem, který neumí používat interpunkci nebo diakritiku, to mluví samo za sebe :-)

17 Ježura Ježura | 13. září 2012 v 15:02

Ty vole, tohle je fakt komedie :-D

18 Peta Peta | 13. září 2012 v 16:00

A jsou snad sabaton nebo korpiiklani pod sony nebo universal? ne, jsou pod nuclear blast coz je pouze zanrovy vydavatel. A ensi jsou pouze pod nějakým spinefarm records coz je naky finsky trpaslik. komedie je nanevys tenhle vas trapny blog ktery se tvari jako nejaka seriozni stranka pritom je to jen blog :D

19 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 13. září 2012 v 16:04

K tomu snad už není co dodat :-)

20 Peta Peta | 13. září 2012 v 16:08

Dosli argumenty? :D

21 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 13. září 2012 v 16:16

1) Argumenty došly
2) Proti tobě se argumentovat ani nedá, protože to nemá smysl

23 Prdovous Prdovous | 13. září 2012 v 16:33

[21]: Ne, spíš jen došla chuť reagovat na něčí debilitu a stále se ve vlastních očích shazovat na nižší a nižší úroveň :D Btw, nehraješ si náhodou s vláčky?

24 Ellrohir Ellrohir | E-mail | Web | 13. září 2012 v 16:57

[23]: spíš si patlá na ksicht černou barvu a vyřvává "Ahti! Ahti!" :) (což je mimochodem hymna všech hymen proti čemukoliv na tomhle albu)

25 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 13. září 2012 v 17:23

[23]: Já? Ale jo, občas, vláčky jsou cool :-D

26 Orwin Orwin | 13. září 2012 v 18:07

Tak to co tady předvádí Peta zavání demenci na sto honů. Začínám se skoro stydět za to, že se mi to nové album taky vcelku líbí. Ale co hňupa najdeš v každé skupině lidí :-D

27 Darkmoon Darkmoon | 13. září 2012 v 19:32

Peta: Typickej komerční metalista, co sežere všechno, co mu tyhle kýčovitý kapely nabídnou... a Monsterfuck má náhodou moc dobrej hudební vkus... díky jeho recenzím jsem přišel ke spoustě kvalitní hudby... ono většinou ty méně známé kapely dělaj daleko hodnotnější muziku než ty slavnější ;-)

28 Peta Peta | 13. září 2012 v 19:47

Panove, ja tady koncim. s vama nema cenu diskutovat, porad si jen budete prosazovat svuj spatny nazor ze ensiferum korpiiklani sabaton a hammerfall jsou komercni ale oni to delaji predevsim pro nas pro fanousky a protoze je to bavi. nikdo je nenuti to delat a stejne to delaji. Je mi vas lito mozna jednou prohlednete a zacnete poslouchat skutecnou hudbu, ne ty nesmysly postavene na nahode a chaosu ale skutecnou hudbu s melodiemi.

29 Ježura Ježura | 13. září 2012 v 19:54

Neeeeee, už dooooost :-D  :-D  :-D

30 Opat Opat | Web | 13. září 2012 v 19:58

Tady má někdo hlavu jenom na klobouk..

31 Peta Peta | 13. září 2012 v 20:01

[29]:No jiste jen se smej, kazdy nazor jiny nez tvuj je smesny trapny a spatny. Kvuli takovym lidem jako ty se stydim ze posloucham metal, opovrhujete umenim, obdivujete sracky a jeste se smejete a nazyvate lidi s jinym nazorem dementy. Uz mam tohodle boje s vetrnymi mlyny dost, sbohem.

32 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 13. září 2012 v 20:25

Já se například stydím, že poslouchám metalu, kvůli lidem, kteří považují za vrchol umění Sabaton :-) Jinak už před cca pěti komentáři jsem přestal věřit, že to myslíš vážně a že si z nás neděláš jen prdel :-)

33 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 13. září 2012 v 20:31

*metal

34 Hlas z hůry Hlas z hůry | 13. září 2012 v 20:37

Profile : Peta
Vek: 14-17
Cestina : Ochabla
ArgumentType : Ad Hominem
Historie: Drive poslouchal popik,  presel na metal, na ktery narazil v mainstreamu. Citi se vyjimecny tim, ze posloucha metal. Nerad se smiruje s tim, ze neni underground.

Listens to metal for last 2 months ...   feels like an oldfag

Status: Buthurt

35 Ellrohir Ellrohir | E-mail | Web | 13. září 2012 v 20:40

[34]: já si spíš myslím, že to je převlečenej Hooya z OM a snaží se nás tady úspěšně trollit :)

36 Ellrohir Ellrohir | E-mail | Web | 13. září 2012 v 20:42

jinak, kdybys to magistře Peto, přeci jen omylem myslel vážně, tak se podívej, kolik bodů jsem v minihodnocení přidělil posledním Sabaton a kolik bodů ode mě dostali v recenzi nejnovější Korpiklaani...HammerFall jsem už nějakou chvíli neslyšel, ale mám rád to videjko se švédskejma curlerkama 8-)

37 Peta Peta | 13. září 2012 v 21:24

[36]: ok, uz jsem nechtel nicmene me opravdu rozesmivate a ja nemohu jinak nez neregovat. Znas to rceni ze retez je tak silny jako jeho nejslabsi clanek? Je mi uplne jedno kolik si dal sabatonu nebo korpiiklani, kdyz nedokazes ocenit kouzlo unsung heroes. hodne to vypovida o tobe jako cloveku, s nekym kdo tohle aalbum nazve srackou bych skutecne nechtel nic mit.

a jako vtipalci mi pripadate spise vy, porad jenom cekam kdy napisete ze tadle recenze je vtip a cely tendle blog jenom recese

38 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 13. září 2012 v 21:50

[37]: ...

39 Darkmoon Darkmoon | 13. září 2012 v 22:00

[37]::DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

40 Hooya Hooya | 14. září 2012 v 9:08

To vážně nejsem já, každopádně je to jistě nějaký jiný recesista.

41 Marast Marast | 14. září 2012 v 18:08

Tak s recenzí souhlasím cca n 80%. Do 4. skladby je to víc než dobré (nepočítejme ve všech ohledech průměrné intro), 1 nebo 2 skladby by mohly být pěkné naživo. Druhá půlka je tak napůl sračka... je to odloučení od stylu, al skladby většinou nejsou zastak špatně napsané. Každopádně pro metalistu nezáživé. Pro mě je no. 1 Victory Songs.. :-)

42 Dragoth Dragoth | 20. září 2012 v 20:46

Pánové, vaše recenze je neobjektivní. Opravdu miluji tyto "metalisty" co si harjou na recenzanty a přitom vědí úplné hovno. Nechte prosím recenzovat tisk jako je Metal hammer nebo Nuclear blast, vy hnidi. :-)

43 Monsterfuck Monsterfuck | E-mail | Web | 20. září 2012 v 22:23

[42]: Pokud se někomu nelíbí Ensiferum, tak ví úplné hovno? Já jsem z toho "být metalista" dávno vyrostl, chci slyšet jenom dobrou hudbu, což Ensiferum nejsou...

44 Marast Marast | 7. října 2012 v 14:44

[43]: Podle mě byli a nejsou, nejradši mám alba Ensiferum a Victory Songs :-)

45 Hellhammer Hellhammer | 17. června 2013 v 18:59

Souhlas s recenzí..
Když srovnám s energickým debutem (8/10,velmi povedená deska trochu jako staří Children of Bodom),a i z pozdější tvorbou (Iron-7/10,From Afar 6,5/10,)tak je Unsung Heroes slabé jako čaj.
Stokrát provařené riffy,ne příliš povedená "pagan" atmosfera,plochý zvuk,žádné jednoduché chytlavé melodie,celá deska se tváří jako progresivní,ale místo toho se plácá ve středním tempu a když už nějaký nápad vykoukne(pár jich tam je),tak je spolehlivě zahlazen zbytkem.Ensiferum se pomalu mění na kapelu pro teenagery,kteří jsou zrovna tenhle rok v póze vikingů a pohanů..

46 Honza Honza | 18. ledna 2014 v 22:02

Ty vole, to je prdel... I když už si tenhle komentář asi nikdo nepřečte, stejně se mi chce reagovat. Občas už si připadám jako pičus, když se mě někdo snaží zaškatulkovat do ranku "metalista". To, co tu předváděl Peta je krajně politováníhodný přístup dítěte s naprostou absencí respektu k názorům ostatních, ačkoliv sám toto ostatním vyčítal. Naprostá naivita snoubená s hloupostí, kterou, jak mi připadá, vykazuje v poslední době stále víc "metalistů", mě fakt štve. Dneska aby si jeden styděl navlíknou metalový triko, aby ho někdo neosočil z podobnýho kreténismu. Album jsem neslyšel a ani ho poslouchat nehodlám.

47 MF MF | E-mail | Web | 18. ledna 2014 v 22:38

[46]: Ale jo, přečte :) Ale jinak je nás víc, kdo si myslí něco podobnýho... ačkoliv metalovou muziku pořád poslouchám v dost velký míře, už nějakej ten pátek se za metalistu fakt nepovažuju, a když mi někdo řekne, že jsem "metalák", tak mi to přijde spíš jako urážka...

48 Ježura Ježura | 19. ledna 2014 v 14:52

[46]: Amen, přesně takhle si taky připadám...

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama