Behemoth - The Apostasy

7. července 2007 v 13:23 | Tommy |  Recenze
Kapelu Behemoth nemusím nikomu určitě představovat. Fanouškům metalu je tato polská kapela notoricky dobře známá a pokud jste alespoň občasným návštěvníkem našeho webu, určitě vám neunikl nedávný článek o aféře v Polsku, kde se jistá organizace snaží tuto kapelu na domácí půdě zakázat. A co že těm hlavám pomazaným na Behemoth tak vadí? Inu, asi jde o fakt, že Behemoth je jedna z nejextrémnějších metalových kapel vůbec. Co mě k tomuto posudku vede? Posuďte sami, hrají velmi tvrdou kombinaci death a black metalu, ve své hudbě používají spoustu okultismu, satanistických symbolů, zpívají o návratu Bafometa a i když je to to poslední, na čem mi na kapele záleží, jejich image svědčí o tom, že to myslí sakra vážně.

ZBYTEK ČLÁNKU NAJDETE NA NAŠEM NOVÉM WEBU!

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Corey(8) Corey(8) | 7. července 2007 v 13:37

Jediná letošní deska, u které jsem hned věděl, jak bude znít, což se mi nakonec, k mé radosti, potvrdilo.. :)

2 Diabolus Diabolus | 7. července 2007 v 14:35

Me teda spis nez death metalovej growling pride trochu grindovej ten zpev... Ale jinak parada.

3 Speedemon Speedemon | 7. července 2007 v 15:31

Mohli byste nevzdělanému posluchači melodického metalu vysvětlit rozdíl mezi growling a grind "zpěvem"?

4 Tommy Tommy | 7. července 2007 v 17:53

pokusim se:) growling je technika kdyz vtahujes vzduch do sebe, staci si poslechnout treba cannibal corpse a abych se priznal, nevidim rozdil mezi grind zpevem a growlingem. staci si poslechnout hvezdy zanru grind core, napald death a ten zpev mi prijde uplne stejny, takze nevim, spis jak se na to vyjadri pan Diabolus

5 Tommy Tommy | 7. července 2007 v 17:53

*napalm death

6 Kícr Kícr | E-mail | Web | 7. července 2007 v 22:02

Behemoth jsou, byli a podle mě i nadále budou jedna z nejlepších metalových skupin, který pod kovovým sluncem kdy hráli .)

7 Michnov Michnov | 9. července 2007 v 8:15

Pánové, vy jste se hledali až jste se našli...

Behemoth poslouchám od alba "Satanica", který je z roku 99, ale už tam je to deathovej šupec...nevím kde byl Corey na tom, že změna přišla v roce 2004...

a Tommy, rád bych tě viděl jak vtahuješ při zpěvu vzduch do sebe ty chytrolíne...

stačí se podívat co znamená slovíčko growl...

8 Mick(7) Mick(7) | Web | 9. července 2007 v 9:58

To album Apostasy je super, stáhl jsem si ho a je to ůpllně super!!!

9 Tommy Tommy | 9. července 2007 v 12:28

Michnov: ja growling fakt neumim jako ho na 100% neumis ty, takze jsem se proto podival do odobrne literatury a tam stoji toto:

Zpěv se většinou skládá z bručení, vrčení a blábolení, anglicky nazývaného „death grunts“ nebo „growling“. Takovýto typ zpěvu spočívá ve vtahovaní vzduchu do sebe, na rozdíl od klasického zpěvu. Někteří to nazývají „hrdelní zpěv“.

10 Tommy Tommy | 9. července 2007 v 12:51

A btw, kdyz neumis ani cist, tak tu nelez, rikas, ze nevis jak na to Corey prisel, ale tu recenzi jsem psal ja. Je to napsane v titulku, i ve spod clanu. Hlavni kamen urazu je v tom, ze behemoth od zacatku hraji hudbu textove zamerenou na black metal, ovsem black metal jako takovy nikdy nehrali. Vzdycky to byl takovy mix jejich vlastniho stylu s deathem popripadne s grind corem. Kdyby sis poslech i strasi alba pred Satanica, zjistis, ze Negral mel zpev skoro porad stejny, porad ten jeho styl + death metalovy rev. Kdy si ovsem poslechnes Demigod vydany v roce 2004 tak i ten nejvetsi hudebni tupec pod sluncem musi slyset tu zmenu jeho hlasu, ktera se otocila o 180 stupnu. Teto zmeny si povsimly i dalsi hudebni kritici a a tuto umenu upozornili. Takze neni to jen muj nazor, hlavni prevrat proste prisel v albu Demigod

11 Michnov Michnov | 9. července 2007 v 14:12

Tommy: troufám si říct, že deathově hulákat umím...je jedno, kdes to vzal...prostě vtahování vzduchu do sebe je hovadina :), jednoduše se nadechneš a zahulákáš :)

toho žes to psal ty a ne Corey jsem si všiml hned jak sem to odeslal, popel na hlavu si sypu...

co se týče hlasu na Demigod...jasně, ten zpěv zní jinak, ale ne kvůli změně hlasu, ale spíš změně počtu hlasů :)...prostě je to několik hlasů navrstvených přes sebe...

jinak se nemusíš cítit uraženě...nesnažím se útočit na tebe, ale snažím se podle svýho uvádět na pravou míru

12 Tommy Tommy | 9. července 2007 v 14:17

Michnov:ohoo, urazne se opravdu necitim. jen bych chtel podotknout, ze hulakat neumis, kdyby to bylo tak jednoduche, mel by kapelu kazdy blbec. Ano, zda se vam pri poslechu treba Cannibal Coprse, ze by jste to taky svedli? Zkuste a uvidite, ze to neni tak jednoduche:) Jinak uz nemame co resit, ja si za svymi argumenty stojim, proto je zbytecne vest dalsi flame. Pokud se k omu muze vyjadrit nekdo jiny budu jen rad:)

13 Michnov Michnov | 9. července 2007 v 14:25

Tommy: umím :) a mysli si co chceš...a taky mám doma dvě kytary a takový ty blikající krabičky, co z nich leze zvuk...von totiž může mít kapelu každej blbec....:)))

14 Diabolus Diabolus | 9. července 2007 v 19:21

Pardon ze to sem taham, ale koukam, ze tady taky rikate neco o kapelach... Nas zpevak je desnej cannibalak a v kapele nam growluje, a kdyz me to ucil, tak rikal, ze to musi jit az ze strev a pusou to formovat:D:D. Ja sem na to teda jeste neprisel:).

15 ENT3R ENT3R | 9. července 2007 v 19:37

Michnov: Naprosto souhlasim s Tommym. Growling neni jako klasickej zpěv, ale vážně se tahá dovnitř. A hodně, hodně grindovejch zpěváků to dělá. Např.: Lenzig Leal z  Cephalic Carnage

16 Michnov Michnov | 10. července 2007 v 8:47

ENT3R: hele já si stojím za tím, že umím deathově zařvat, a rozhodně u toho nic netahám dovnitř...zkus to...nebo mi to zkus popsat jak to myslíš...takovýto grindový pískání sem nikdy nezkoušel, to možná, ale taky sem se o něm nebavil...

poslechnu si ty Cephalic Carnage...

17 Michnov Michnov | 10. července 2007 v 8:52

ENT3R: tak poslouchám CC na myspacu...pusť si to a napiš mi v které pasáži to používá...v prvním songu nic takovýho neslyším...a eště kterej kořeň je Lenzig Leal?:)

18 ENT3R ENT3R | 10. července 2007 v 13:25

hmm, tak si poslechni na tech myspace stránkách ( endless cycle of violence) z novýho alba xenosapien. Tak konkrétně tam je growling všechen zpěv do cca 1:30. Nebo v songu Hybrid je growling 0:15 - 0:21 (ale tam je to kombinovaný ještě s normálnim) Jestli to nepoznáš, tak si hluchej a nerozumíš muzice

19 Michnov Michnov | 10. července 2007 v 14:47

ENT3R: no dobrý, naštěstí jsem to poznal...jinak bych asi musel prodat kytaru...jenom su asi holt divnej, páč já u toho vtahuju vzduch tak akorát abych se nadechl :/...nehledě na to, že si myslím, že pojmem growling se dá označit většina extrémního projevu a ne jenom hlubokej murmur

20 taceo taceo | 18. července 2007 v 13:30

Vy jste všichni tak chytří :D

21 CU CU | 21. července 2007 v 15:24

Přesně:D... ono stačí, že ta recenze je na stránkách na kterých je fotka toho blbečka ze Slipknot a hned ztrácí důvěryhodnost. A souhlasim Michnovem. Behemothi přešli na Blackened Death Metal od Satanici vydanou 1999. Mezi Satanicou a Demigod vidim rozdil jen v tom, že Nerghal mixuje hlasy... asi sem taky hudebně nevzdělaný

22 Death Code Death Code | 18. září 2007 v 15:12

Zatra lidi. Tohle sem nepatří, ale je těžké naučit se growling? Případně kdyby měl někdo nějakou základní informaci o tom jak se ho naučit, která by ale byla člověku srozumitelná, byl bych rád.

23 Death Code Death Code | 18. září 2007 v 15:17

No dobře, tak patří. Otázka zůstává.

24 Sorrow Sorrow | 30. srpna 2008 v 14:41

Michnov je blbec a píše sem svoje mylné domněnky... Zařvat umí každej kokot! Mluvit je těžký.

25 Sabotteur Sabotteur | 6. listopadu 2008 v 20:22

Hm..dobrý album, nejlepší písnička je asi Inner Sanctum (a nejen kvůli Ó Božskému Warrelovi), ovšem mým favoritem od Behemoth zůstává Zos Kia Cultus :P

26 Kubajs Kubajs | Web | 23. listopadu 2008 v 22:57

Behemoth si opravdu zaslouží náš obdiv. Už jenom to co předvedli na letosním Brutal Assaultu je naprosto infernalní věc. A co se týče nový desky... ...luxus, parada, dokonalost. Prostě Behemoth :-)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama